StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.02.2024 11:15

Retail Institute: usługi związane ze zdrowiem i urodą podnoszą obroty w galeriach handlowych

W galeriach handlowych usługi zdrowotne i beauty biją na głowę produkty z tej samej kategorii, jeśli chodzi o obroty. / Unsplash
W roku 2023 obroty sieci handlowych i usługowych, działających w centrach handlowych monitorowanych przez Retail Institute w Polsce, wzrosły o 4,1 proc. w porównaniu do roku 2022. Średni obrót osiągnięty w tym okresie wyniósł 944,4 zł/m.kw. powierzchni najmu, przy wskaźniku inflacji wynoszącym 11,4 proc.

W roku 2023 dynamika wzrostu obrotów (4,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego) w centrach handlowych przewyższała tempo wzrostu frekwencji (2,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego). Oznacza to, że odwiedzamy centra handlowe głównie w celu dokonania konkretnych zakupów oraz skorzystania z oferowanych usług i rozrywki, a rzadziej zatrzymujemy się jedynie na oglądaniu sklepów i ofert ulubionych marek. To zjawisko dobrze ilustrują wyniki centrów handlowych o średniej wielkości (20 000- 39 999 m.kw. GLA), które, mimo niewielkiego wzrostu frekwencji na poziomie (1,4 proc. w porównaniu do roku poprzedniego), odnotowały najwyższy wzrost wartości sprzedaży spośród wszystkich formatów, sięgający 5,5 proc.

Jeśli chodzi o kategorię urodową i zdrowotną, to usługi związane z tymi branżami (gabinety kosmetyczne, spa, wyspy manicure, salony fryzjerskie itd.) wykazały wzrost obrotów o 35,2 proc. Sklepy oferujące produkty urodowe i związane ze zdrowiem osiągnęły natomiast wzrost o 6,8 proc. To odpowiada ostatnim obserwacjom; od dłuższego czasu Retail Institute zauważa trend, który sugeruje, że usługi oferowane w centrach handlowych coraz skuteczniej radzą sobie na rynku, ponieważ nie są tak szybko wypierane przez sprzedaż internetową.

Sklepy z ofertą modową odnotowały dobre wyniki, ze wzrostem o 0,8 proc. Sukces ten był efektem wzrostu sprzedaży w kategorii galanterii skórzanej (11,8 proc.), mody oraz artykułów dla dzieci i kobiet w ciąży (11,2 proc.), bielizny (2,2 proc.), biżuterii i zegarków (1,2 proc.), a także obuwia (1,9 proc.). Warto zwrócić uwagę na ten fakt, ponieważ coraz więcej sklepów odzieżowych, takich jak H&M, rozszerza swoją ofertę o produkty kosmetyczne, takie jak makijaż, zapachy czy produkty do pielęgnacji.

Czytaj także: Listonic: Action najpopularniejszym dyskontem niespożywczym w Polsce - 51,73 proc. rynku w ręku holenderskiej sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 01:12
Victoria’s Secret stawia na Wrocław – butik we Wroclavii już działa
599626
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599627
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599628
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599629
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599626
599627
599628
599629
Gallery

5 września Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła swój najnowszy sklep we Wrocławiu w Polsce.

Sklep marki mieści się w CH Wroclavia, sąsiadującym z Dworcem Głównym. Oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell.  

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Więcej informacji o otwarciu znaleźć można na polskim koncie instagramowym marki.

Lokalizacja: CH Wroclavia, Wrocław, ul. Sucha 1. Godziny otwarcia sklepu: poniedziałek – niedziela 09:00 – 21:00.

Victoria’s Secret & Co. to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także w docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana.

Obecnie marka działa w 70 krajach, posiadając ok. 1 350 sklepów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 11:24