StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.06.2023 00:00

Rossmann, Dealz i Action w nowym parku handlowym w Gorzowie Wielkopolskim

W Vendo Parku w Gorzowie Wielkopolskim Rossmann będzie miał za sąsiedztwo dyskonty przemysłowe Dealz i Action / fot. materiały prasowe
Rossmann, Dealz i Action to najemcy nowego parku handlowego, który został otwarty w Gorzowie Wielkopolskim. Klienci będą mogli kupić kosmetyki w każdym ze sklepów, bo dyskonty przemysłowe ostro zabrały się za zagospodarowywanie kategorii beauty.

W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park rozwijanej w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Znajduje się przy ul. Myśliborskiej, na osiedlu Staszica położonym w północno-zachodniej części miasta i graniczącym z dzielnicą Śródmieście. Przestrzeń pod inwestycję zajmuje 7475 mkw., powierzchnia najmu to 3200 mkw.

Vendo Park jest pierwszym parkiem handlowym w Gorzowie Wielkopolskim – największym mieście w województwie lubuskim. Wśród najemców znalazła się największa sieć drogeryjna w Polsce – Rossmann, a także dyskonty przemysłowe Action i Dealz, które także mają w swojej ofercie kosmetyki i chemię domową. Szybko dołączyły do istotnych dla producentów nowych kanałów sprzedaży.  

Czytaj: Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Czytaj: Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

Parki handlowe stanowiły w pierwszym kwartale br. aż 69 procent budowanej powierzchni w sektorze retail. Są najszybciej rozwijającym się segmentem handlowym w Polsce. Konsumenci wybrali lokalizacje blisko domu dające możliwość zrobienia szybkich zakupów.

– Popularność parków handlowych w Polsce nie słabnie. Co więcej, takie formaty zdominowały rynek, co potwierdzają dane za pierwszy kwartał br. Według dostępnych danych nowa podaż w tym segmencie osiągnęła blisko 67 tys. mkw.w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Trei otworzył już trzy Vendo Park w bieżącym roku. Nasze inwestycje lokujemy zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych miastach, czego przykładem jest Gorzów Wielkopolski – powiedział Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Położony nad Wartą, na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych i zaledwie 53 km od granicy z Niemcami Gorzów Wielkopolski to prężny ośrodek przemysłowy. Wyróżnia się wśród miast o podobnej skali rozwojem strefy gospodarczej, dzięki czemu przyciąga nowych inwestorów. Małe formaty handlowe są jednymi z takich przedsięwzięć, które zmieniają obraz rynku.

– Obserwujemy przypadki wycofywania się dużych galerii handlowych i konwersję ich na obiekty mieszkalne czy biurowe. Parki handlowe zaś coraz wyraźniej zyskują na znaczeniu. Tradycyjne zakupy nadal w większym stopniu napędzają rynek detaliczny, jednak coraz częściej sklepy stacjonarne pełnią też rolę miejsca typu showroom, gdzie można obejrzeć produkt, przymierzyć i decydować o zakupie później, np. przez internet. Wiele znanych marek łączy sprzedaż tradycyjną z e-commerce, a otwarcie lokalu w parku handlowym w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych daje im przewagę konkurencyjną w postaci oferty click-and-collect – dodaje Jacek Wesołowski.

Czytaj także: Sieci drogeryjne najchętniej inwestują w parki handlowe w małych miastach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2025 15:25
Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret od lat oferuje bogaty wybór produktów kosmetycznych.Marzena Szulc

8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski.

W krakowskim salonie klienci znajdą szeroką ofertę kultowych biustonoszy, fig, piżam oraz kosmetyków, w tym bestsellerowych zapachów. Sklep będzie również oferował odzież domową i akcesoria, odpowiadając na potrzeby klientek w różnych kategoriach produktowych. Nowością, na którą zwraca uwagę marka, będzie możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi brafittingu. Profesjonalne, indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza będą dostępne bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. To element, który ma podkreślić prokonsumenckie podejście Victoria’s Secret i zwiększyć komfort zakupów.

Dodatkową atrakcją będzie uruchomienie kiosku pop-up, który pojawi się już 26 lipca w Galerii Krakowskiej. Na dwa tygodnie przed otwarciem głównego sklepu klienci będą mogli zapoznać się z wybranymi kolekcjami, przetestować zapachy oraz skorzystać z darmowych konsultacji brafittingowych. To działanie ma na celu zbudowanie zaangażowania jeszcze przed oficjalnym otwarciem salonu.

W pierwszym kwartale 2025 roku Victoria’s Secret osiągnęło przychód netto w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co nieznacznie przekroczyło jej prognozy (1,30–1,33 miliarda dolarów), ale było porównywalne z wynikiem 1,36 miliarda  dolarów rok wcześniej. Ponadto, spółka ujawniła, że w roku fiskalnym 2025 liczy się z kosztem taryf celnych rzędu 50 milionów dolarów, co negatywnie wpływa na marże i wymusza ograniczenie promocji. Na scenie korporacyjnej spółka wprowadziła tzw. „poison pill” w odpowiedzi na rosnące udziały inwestora Bretta Blundy‘ego (ok. 13  proc.), co miało na celu ochronę przed wrogim przejęciem i stabilizację akcji. Pomimo spadku kursu akcji o ponad 50 proc. w 2025 roku, zarząd podtrzymuje przewidywania sprzedaży na poziomie 6,2–6,3 miliarda dolarów oraz prognozuje skorygowany zysk operacyjny od 270 do 320 milionów dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:40