StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.06.2023 00:00

Rossmann, Dealz i Action w nowym parku handlowym w Gorzowie Wielkopolskim

W Vendo Parku w Gorzowie Wielkopolskim Rossmann będzie miał za sąsiedztwo dyskonty przemysłowe Dealz i Action / fot. materiały prasowe
Rossmann, Dealz i Action to najemcy nowego parku handlowego, który został otwarty w Gorzowie Wielkopolskim. Klienci będą mogli kupić kosmetyki w każdym ze sklepów, bo dyskonty przemysłowe ostro zabrały się za zagospodarowywanie kategorii beauty.

W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park rozwijanej w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Znajduje się przy ul. Myśliborskiej, na osiedlu Staszica położonym w północno-zachodniej części miasta i graniczącym z dzielnicą Śródmieście. Przestrzeń pod inwestycję zajmuje 7475 mkw., powierzchnia najmu to 3200 mkw.

Vendo Park jest pierwszym parkiem handlowym w Gorzowie Wielkopolskim – największym mieście w województwie lubuskim. Wśród najemców znalazła się największa sieć drogeryjna w Polsce – Rossmann, a także dyskonty przemysłowe Action i Dealz, które także mają w swojej ofercie kosmetyki i chemię domową. Szybko dołączyły do istotnych dla producentów nowych kanałów sprzedaży.  

Czytaj: Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Czytaj: Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

Parki handlowe stanowiły w pierwszym kwartale br. aż 69 procent budowanej powierzchni w sektorze retail. Są najszybciej rozwijającym się segmentem handlowym w Polsce. Konsumenci wybrali lokalizacje blisko domu dające możliwość zrobienia szybkich zakupów.

– Popularność parków handlowych w Polsce nie słabnie. Co więcej, takie formaty zdominowały rynek, co potwierdzają dane za pierwszy kwartał br. Według dostępnych danych nowa podaż w tym segmencie osiągnęła blisko 67 tys. mkw.w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Trei otworzył już trzy Vendo Park w bieżącym roku. Nasze inwestycje lokujemy zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych miastach, czego przykładem jest Gorzów Wielkopolski – powiedział Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Położony nad Wartą, na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych i zaledwie 53 km od granicy z Niemcami Gorzów Wielkopolski to prężny ośrodek przemysłowy. Wyróżnia się wśród miast o podobnej skali rozwojem strefy gospodarczej, dzięki czemu przyciąga nowych inwestorów. Małe formaty handlowe są jednymi z takich przedsięwzięć, które zmieniają obraz rynku.

– Obserwujemy przypadki wycofywania się dużych galerii handlowych i konwersję ich na obiekty mieszkalne czy biurowe. Parki handlowe zaś coraz wyraźniej zyskują na znaczeniu. Tradycyjne zakupy nadal w większym stopniu napędzają rynek detaliczny, jednak coraz częściej sklepy stacjonarne pełnią też rolę miejsca typu showroom, gdzie można obejrzeć produkt, przymierzyć i decydować o zakupie później, np. przez internet. Wiele znanych marek łączy sprzedaż tradycyjną z e-commerce, a otwarcie lokalu w parku handlowym w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych daje im przewagę konkurencyjną w postaci oferty click-and-collect – dodaje Jacek Wesołowski.

Czytaj także: Sieci drogeryjne najchętniej inwestują w parki handlowe w małych miastach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.01.2025 13:44
Pepco planuje dynamiczną ekspansję – 300 nowych sklepów do końca 2025 roku
Pepco

Grupa Pepco ogłosiła ambitne plany rozwoju, które zakładają otwarcie 300 nowych sklepów do końca 2025 roku. Rozwój ten skoncentruje się głównie na marce Pepco oraz na ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. To kontynuacja dynamicznej strategii, której efektem było uruchomienie aż 331 nowych lokalizacji w roku finansowym 2024.

Kluczowe zmiany w strukturze operacyjnej mają wspierać realizację tych celów. Stanowisko Dyrektora Operacyjnego na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który wcześniej rozwijał markę od jej powstania w 2004 roku do 2021 roku. Jego blisko 30-letnie doświadczenie w sektorze retail ma przełożyć się na skuteczne wdrażanie strategii rozwoju i dopasowanie działań do oczekiwań klientów. Dodatkowo, do firmy wróciła Bożena Pekowska, która ponownie objęła kierownictwo nad Działem Ekspansji w Polsce.

image
Pepco wprowadziło do swojej oferty kosmetyki. Najbogatsza jest kategoria produktów do pielęgnacji włosów.

Pepco planuje dalszą ekspansję zarówno w najbliższym czasie, jak i w dłuższej perspektywie, skupiając się przede wszystkim na Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość nowych placówek. Jest to kontynuacja strategii z roku finansowego 2024, kiedy to otwarto łącznie 331 sklepów, z czego 232 zlokalizowano w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, co stanowiło ponad 25 proc., w Polsce.

Pepco, jako jeden z największych value retailerów w Europie, nieustannie umacnia swoją pozycję na rynku. Obecnie Grupa Pepco posiada ponad 5000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia około 47 000 pracowników. Same sklepy Pepco, działające w 18 krajach, odwiedza miesięcznie 30 milionów klientów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu ofertą firmy i skuteczności jej strategii rozwoju.

Czytaj także: Pepco Group kończy trzeci kwartał roku obrotowego 2023/24 z 1,5 miliarda euro przychodu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.01.2025 11:00
Nowy sklep Rituals Cosmetics w Złotych Tarasach otwarty już niebawem
Rituals

Już 22 stycznia 2025 roku o godzinie 9:00 marka Rituals Cosmetics otworzy swój najnowszy sklep w prestiżowym centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. W dniu otwarcia przewidziano wyjątkowe atrakcje i promocje dla pierwszych klientów.

Już 22 stycznia 2025 roku o godzinie 9:00 Rituals Cosmetics otworzy swój najnowszy sklep w prestiżowej lokalizacji – Złotych Tarasach w Warszawie. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju marki na polskim rynku. Nowa przestrzeń handlowa ma być miejscem, gdzie klienci będą mogli nie tylko kupić kultowe produkty, ale również doświadczyć filozofii wellbeing, która jest podstawą działalności Rituals. Marka przygotowała wyjątkowe atrakcje dla pierwszych 100 odwiedzających, w tym specjalne torby z upominkami.

W dniu otwarcia klienci będą mogli skorzystać z okazji do personalizacji zakupów dzięki kaligrafii wykonywanej na miejscu. Dodatkowo, przez pierwsze 10 dni od otwarcia, pianka pod prysznic w żelu z Classic Collection będzie dostępna w promocyjnej cenie 35 zł.

Program lojalnościowy My Rituals również oferuje dodatkowe korzyści. Klienci, którzy dokonają zakupów za minimum 190 zł, otrzymają mini patyczki zapachowe z ponadczasowej Classic Collection. To kolejny element, który ma zachęcić do celebrowania codziennych chwil i wprowadzenia harmonii do życia. Jak podkreśla Dorota Prat-Carrabin, Country Director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w Złotych Tarasach to strategiczny krok, który pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji.

Czytaj także: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. styczeń 2025 03:14