StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.08.2023 13:05

Rossmann, Dealz i Pepco w nowym parku handlowym w Stalowej Woli

Parki handlowe należą do najchętnej wybieranych formatów przez sieciowych najemców. Tu park handlowy w Mińsku Mazowieckim / wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann, Dealz, Pepco to najemcy w nowym parku handlowym w Stalowej Woli, którzy dołączają do otwartej wcześniej Biedronki. Parki handlowe są obecnie najpopularniejszy formatem handlowym w Polsce.

Rossmann, Dealz, Pepco to znane sieci, które wynajęły powierzchnię w nowym parku handlowym w Stalowej Woli, który zostanie otwarty 23 sierpnia 2023 przy ul. Przemysłowej 8.

Znane sieci dołączą do otwartej wcześniej Biedronki – głównego operatora spożywczego. Rossmann, jako największa i najpopularniejsza sieć drogeryjna jest głównym najemcą w segmencie beauty. Jednak kosmetyki posiadają w swojej ofercie także Dealz i Pepco (w wybranych lokalizacjach). Najemcą w nowym parku handlowym jest także Media Expert.

Stalowa Wola, to miasto położone w południowo-wschodniej części Polski, w województwie podkarpackim. Liczy ponad 60 tys. mieszkańców. Park handlowy przy Przemysłowej 8 jest kolejnym projektem inwestora – PKB Inwest Budowa zrealizowanym w partnerstwie z Black Oak Real Estate. Park ma ponad 4 tys. mkw. powierzchni. Budowa i adaptacja obiektu trwała 9 miesięcy. Generalnym wykonawcą jest Bud-Pis Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, Biedronkę jako niezależny obiekt wybudowała Pol-Dekor Sp. z o.o., natomiast komercjalizacją obiektu zajmowała się firma ABConsulting Anita Kaczmarska.

Parki handlowe to obecnie najpopularniejszy format handlowy w Polsce. Wybiera go wielu popularnych najemców. W małych formatach najczęściej znajduje się operator spożywczy, drogeria, przemysłowy dyskont i sklep AGD, znany sklep odzieżowy, czasami lokalny punkt usługowy lub sklep zoologiczny. Według raportu  CBRE w 2022 r. aż 94 proc. nowej powierzchni handlowej udostępnionej w Polsce  w 2022 r. stanowiły właśnie parki handlowe.

Czytaj więcej: Sieci drogeryjne najchętniej inwestują w parki handlowe w małych miastach 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. maj 2025 16:36