StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.06.2024 13:28

Shakeogratisy w Shakeomacie, czyli Biedronka rozdaje kosmetyki i chemię gospodarczą

Lubiana przez konsumentów i konsumentki aplikacja Biedronki przez kilkanaście dni będzie dawała możliwość wylosowania gratisu. / Biedronka
Wprowadzenie nowoczesnych technologii do codziennego zakupowego doświadczenia klientów jest jednym z kluczowych trendów w branży detalicznej. Podążając za nimi, dyskontowa sieć Biedronka udostępnia w Shakeomacie – funkcjonalności swojej aplikacji mobilnej – nową promocję: Shakeogratis, czyli możliwość "wytrząśnięcia" sobie gratisu.
image
Banner w aplikacji mobilnej Biedronki.
WiadomościHandlowe.pl
Biedronka, jedna z czołowych sieci dyskontowych w Polsce, wprowadziła do swojej aplikacji mobilnej funkcję "Shakeomat", która umożliwia klientom uzyskanie indywidualnych rabatów na wybrane produkty. Dodatkowo, w ramach akcji promocyjnej Shakeogratis, użytkownicy mogą otrzymać różnego rodzaju nagrody. Akcja ta będzie dostępna do 22 czerwca, a jej celem jest zwiększenie zaangażowania klientów oraz promocja aplikacji mobilnej sieci.

Aby wziąć udział w promocji Shakeogratis, konieczne jest dokonanie zakupów za minimum 10 zł w dowolnym sklepie sieci Biedronka, przy użyciu aplikacji mobilnej lub karty lojalnościowej Moja Biedronka. Po zrealizowaniu zakupów i zeskanowaniu karty przy kasie, klient otrzymuje możliwość skorzystania z funkcji Shakeogratis, która przynosi dodatkowe korzyści przy kolejnych zakupach.

Wśród produktów objętych promocją, które klienci mogą wygrać jako Shakeogratis, są m.in. maszynki Gilette, mydła Dove, pasty do zębów Sensodyne, kosmetyki marki GlissKur i chemia gospodarcza marek Cilit Bang, Cif, Vanish, Meglio, Domestos, Pronto, Finish, Fairy i Ariel. Biedronka informuje, że nagrody w ramach tej akcji są dostępne do wyczerpania zapasów.

Czytaj także: 9 centrów dystrybucyjnych Biedronki dołączy do zasilanej zieloną energią sieci lokalizacji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.05.2025 13:07
Pepco i Dealz stabilizują wyniki Grupy. Poundland wciąż pod presją
Dealz i Pepco nadal kuszą konsumentów i konsumentki ciekawą, zmienną ofertą beauty; nieobecny w kraju Poundland goni stawkę.Wiadomości Kosmetyczne

Grupa Pepco opublikowała wyniki finansowe za I półrocze roku obrotowego 2025, osiągając przychody na poziomie 3,34 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Mimo ogólnego wzrostu, sprzedaż porównywalna (LFL) spadła o 0,7 proc., a wyniki poszczególnych marek ujawniają znaczące zróżnicowanie. Pepco i Dealz wykazały pozytywne tendencje, podczas gdy Poundland pozostaje pod presją, notując spadki we wszystkich kategoriach.

Bazowa EBITDA Grupy wyniosła 460 mln euro, co oznacza spadek o 5,5 proc. r/r. Zysk bazowy przed opodatkowaniem spadł o 32,8 proc., do 117 mln euro. Kluczowym czynnikiem stabilizującym rentowność pozostaje Pepco, które osiągnęło silny wzrost EBITDA i rekordową marżę brutto, wynoszącą 47,3 proc. W samym II kwartale Pepco zanotowało wzrost sprzedaży LFL o 3,6 proc., a pozytywny trend utrzymuje się również w III kwartale.

Prezes Grupy, Stephen Borchert, podkreślił, że Pepco jest obecnie główną siłą napędową Grupy. Jego zdaniem, firma znajduje się na wczesnym etapie realizacji strategii przedstawionej w marcu 2025 r., jednak już teraz widać efekty transformacji. Dealz Polska również notuje wzrost sprzedaży LFL, w szczególności w kategoriach produktów szybkozbywalnych i ogólnego przeznaczenia, co potwierdza skuteczność przyjętej strategii asortymentowej.

Sprzedaż Pepco w analizowanym okresie wzrosła o 9,3 proc. i wyniosła 2,2 mld euro. Wyniki LFL zwiększyły się o 2,3 proc., a EBITDA tej sieci wzrosła o 11,1 proc., do 440 mln euro. Pepco odpowiadało za większość zysków Grupy, generując aż 86 proc. całkowitej EBITDA. Sieć otworzyła 106 nowych sklepów netto, z czego 90 zlokalizowano w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

image
Pepco od kilku lat oferuje kosmetyki.
Wiadomości Kosmetyczne

Dealz również umocnił swoją pozycję. Przychody tej sieci wzrosły o 13,8 proc., osiągając 182 mln euro, a LFL wzrosły o 2,9 proc. Liczba sklepów Dealz w Polsce zwiększyła się do 344. Bazowa EBITDA Dealz wzrosła aż o 25 proc., do 15 mln euro, przy poprawie marży brutto do poziomu 33,7 proc.

Działalność Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej pozostaje strategicznym filarem działalności Grupy. W I półroczu 2025 r. region ten odpowiadał za 54 proc. przychodów i aż 86 proc. EBITDA Grupy. Tylko w Polsce otwarto 28 nowych sklepów netto, zwiększając ich łączną liczbę do 1 367. Nowe placówki pojawiły się również m.in. w Rumunii, Czechach, Serbii i Bośni.

W przeciwieństwie do Pepco i Dealz, sieć Poundland nadal boryka się ze spadkiem sprzedaży porównywalnej. Negatywny trend, obserwowany już w poprzednim roku, objął wszystkie kategorie towarów. Grupa skupia się jednak na konsolidacji działań wokół Pepco, co ma przynieść długoterminową poprawę rentowności i wartości dla akcjonariuszy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.05.2025 13:57
Żele pod prysznic i szampony w Top3 najmocniej drożejących artykułów w kwietniu
Eksperci przewidują dalszy spadek inflacji w Polsce w drugiej połowie 2025 rokuarchiwum

Po marcowej stabilizacji w kwietniu ceny w sieciach handlowych ponownie zaczęły rosnąć. Jak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM SFA, w 9 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów były w kwietniu wyższe niż miesiąc wcześniej. Najmocniej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożały jajka (7,85 proc.), żel pod prysznic (7,34 proc.) oraz szampon do włosów (4,87 proc.).

W której sieci zakupy w kwietniu były najtańsze? 

Jeśli chodzi o koszyki zakupowe, to najtańsze zakupy spożywcze można było zrobić w  Auchan, natomiast na czele najdroższych sieci znalazł się POLOmarket. Z danych GUS wynika, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2025 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 4,2 proc., a w stosunku do poprzedniego miesiąca były wyższe o 0,4 proc.

Eksperci przewidują dalszy spadek inflacji w Polsce w drugiej połowie roku i szacują, że jej poziom może się obniżyć do około 3 proc. na koniec roku.

9 na 13 sieci podniosło ceny

Z danych zebranych przez ASM SFA wynika, że w kwietniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wzrosła o 4,19 zł, czyli 1,33 proc. i wyniosła 319,02 zł. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Intermarché (5,03 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Selgros Cash & Carry (6,84 proc.). 

Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w kwietniu 2025 roku wyniosła 154,49 zł i jest ona o 2,69 zł niższa, niż w marcu br.

W kwietniu średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 319 zł, co oznacza miesięczny wzrost o 1,33 proc. Ceny poszły w górę w większości analizowanych sieci, jednak różnice pomiędzy nimi nadal pozostają znaczące. W zestawieniu kanałów sprzedaży najtańsze zakupy można było zrobić w modelu Cash & Carry, podczas gdy dark store’y wciąż pozostają najdroższą opcją – komentuje Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA. – Wśród towarów o najwyższej wartości tego indeksu znajdują się m.in. ser, masło i pasta do zębów, co oznacza, że promocje na podstawowe artykuły mogą decydować o wyborze konkretnej sieci handlowej. Konsumenci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w sposób świadomy, porównując nie tylko ceny, ale również dostępność produktów i wygodę zakupów – podkreśla ekspert.

Najwyższe ceny są nadal w dark store, a najniższe w sieciach hybrydowych 

Z kwietniowego badania wynika, że na pozycji lidera najniższych cen wciąż utrzymuje się Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w tej sieci wyniósł 282,37 zł. To wzrost o 8,26 zł, czyli o 3,01 proc. więcej, niż najtańszy koszyk w marcu br., należący przed miesiącem również do sieci Auchan. 

Najwyższą wartość koszyka zakupowego w kwietniu 2025 r. odnotowano w sieci POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 342,74 zł.

Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach typu Cash & Carry –  297,45 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w dark store – 363,35 zł. Natomiast najtańsze zakupy (310,55 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych (prowadzących sprzedaż stacjonarną oraz internetową).

Najbardziej drożeją jajka i kosmetyki do kąpieli

Wśród 40 badanych produktów, które zostały uwzględnione w badaniu, najwyższą dostępność miały sklepy: Intermarché (94 proc.), Selgros Cash & Carry (93 proc.), Makro Cash & Carry (92 proc.) i Carrefour (90 proc.). Natomiast najniższą dostępność produktów zanotowały sklepy Dino (66 proc.). 

Badanie ASM SFA wykazało, że w kwietniu br. wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów, czyli o najwyższym wskaźniku indeksu mocy, najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożały: 

  • jajka (7,85 proc.), 
  • żel pod prysznic (7,34 proc.), 
  • szampon do włosów (4,87 proc.)
  • kawa (4,39 proc.). 

Natomiast największe obniżki dotyczyły pasty do zębów (5,74 proc.) i masła (5,48 proc.).

Zobacz też: Kradzieże w sklepach: najczęściej ginie żywność, alkohol i kosmetyki [DANE KGP]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 20:42