StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.06.2024 13:28

Shakeogratisy w Shakeomacie, czyli Biedronka rozdaje kosmetyki i chemię gospodarczą

Lubiana przez konsumentów i konsumentki aplikacja Biedronki przez kilkanaście dni będzie dawała możliwość wylosowania gratisu. / Biedronka
Wprowadzenie nowoczesnych technologii do codziennego zakupowego doświadczenia klientów jest jednym z kluczowych trendów w branży detalicznej. Podążając za nimi, dyskontowa sieć Biedronka udostępnia w Shakeomacie – funkcjonalności swojej aplikacji mobilnej – nową promocję: Shakeogratis, czyli możliwość "wytrząśnięcia" sobie gratisu.
image
Banner w aplikacji mobilnej Biedronki.
WiadomościHandlowe.pl
Biedronka, jedna z czołowych sieci dyskontowych w Polsce, wprowadziła do swojej aplikacji mobilnej funkcję "Shakeomat", która umożliwia klientom uzyskanie indywidualnych rabatów na wybrane produkty. Dodatkowo, w ramach akcji promocyjnej Shakeogratis, użytkownicy mogą otrzymać różnego rodzaju nagrody. Akcja ta będzie dostępna do 22 czerwca, a jej celem jest zwiększenie zaangażowania klientów oraz promocja aplikacji mobilnej sieci.

Aby wziąć udział w promocji Shakeogratis, konieczne jest dokonanie zakupów za minimum 10 zł w dowolnym sklepie sieci Biedronka, przy użyciu aplikacji mobilnej lub karty lojalnościowej Moja Biedronka. Po zrealizowaniu zakupów i zeskanowaniu karty przy kasie, klient otrzymuje możliwość skorzystania z funkcji Shakeogratis, która przynosi dodatkowe korzyści przy kolejnych zakupach.

Wśród produktów objętych promocją, które klienci mogą wygrać jako Shakeogratis, są m.in. maszynki Gilette, mydła Dove, pasty do zębów Sensodyne, kosmetyki marki GlissKur i chemia gospodarcza marek Cilit Bang, Cif, Vanish, Meglio, Domestos, Pronto, Finish, Fairy i Ariel. Biedronka informuje, że nagrody w ramach tej akcji są dostępne do wyczerpania zapasów.

Czytaj także: 9 centrów dystrybucyjnych Biedronki dołączy do zasilanej zieloną energią sieci lokalizacji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 09:18