StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.09.2020 00:00

Sieć supermarketów Morrisons limituje sprzedaż środków dezynfekujących i papieru toaletowego

Klientów brytyjskiej sieci Morrisons obowiązują ograniczenia dotyczące liczby produktów, które mogą nabyć, aby uniknąć paniki. Sieć supermarketów określiła limit trzech artykułów na klienta w niektórych typach asortymentu, w tym mieszczą się rolki papieru toaletowego i produkty dezynfekujące - informuje bbc.com.

Sieć handlowa stwierdziła, że poziomy zapasów są „dobre”, ale firma chciała „upewnić się, że będą dostępne dla wszystkich”. Półki w niektórych sklepach zostały niedawno opróżnione po ostrzeżeniu rządu przed rosnącą liczbą przypadków koronawirusa w Wielkiej Brytanii i możliwością surowszych obostrzeń.

Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne (BRC) wezwało konsumentów, aby szanowali innych i „kupowali tak, jak zwykle”. Pomimo scen w niektórych sklepach, giganci supermarketów w UK, tacy jak Tesco, Asda, Sainsbury's, Lidl i Aldi powiedzieli, że mieli „dobrą dostępność” na początku tygodnia i nie doświadczyli jeszcze żadnych braków. Sieć Tesco dodała, że jego przepustowość online wzrosła prawie dwukrotnie z 600 000 tygodniowych terminów dostaw w marcu do 1,5 mln we wrześniu.

Andrew Opie, dyrektor ds. żywności i zrównoważonego rozwoju w BRC, powiedział: - Łańcuchy dostaw są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i nie przewidujemy żadnych problemów z dostępnością żywności lub innych towarów w przypadku przyszłego lockdownu. Niemniej jednak wzywamy konsumentów do szanowania innych i robienia zakupów w normalny sposób.

Z kolei sieć Asda w związku z pandemią będzie bardziej rygorystycznie egzekwować przepisy dotyczące zakrywania twarzy w swoich sklepach. Klienci, którzy nie mają zasłony twarzy wchodząc do sklepu, otrzymają paczkę jednorazowych maseczek, za które będą mogli zapłacić na koniec zakupów. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 21:25