StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.10.2019 00:00

Sources - jak wygląda nowa koncepcja beauty sieci Carrefour?

Drogeria w nowej koncepcji, stworzonej przez francuskiego giganta detalicznego Carrefour, właśnie została otwarta w Paryżu. - Firma opracowała ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów poszukujących przejrzystości i produktów wolnych od jakichkolwiek kontrowersyjnych składników - pisze premiumbeautynews.com.

Pierwsza drogeria Sources powstała przy 38 rue Sainte-Croix-de-la-Bretonnerie w Paryżu, w Marais - bardzo turystycznej części francuskiej stolicy. Przy pomocy narzędzia do analizy Beautylitic opracowanego przez Candice Colin, twórczynię aplikacji Clean Beauty, nowy punkt sprzedaży ma na celu dostarczenie dokładnych informacji na temat składników zawartych w 3400 odsyłaczach dotyczących kosmetyków.

76 kontrowersyjnych składników zostało już wykluczonych ze wszystkich składów, a niektóre z nich mają najbardziej restrykcyjną etykietę „Les Yeux Fermés” (Oczy zamknięte) Clean Beauty. Na łamach Premium Beauty News Candice Colin, Valentine Fournier i Gwenaëlle Ogor, kierownik projektu urody i dyrektor kategorii Carrefour, opowiedziały więcej o tej koncepcji i jej celu.

Zdaniem Gwenaëlle Ogor  to, co działo się w branży spożywczej, jest teraz widoczne w sektorze beauty: konsumenci coraz częściej korzystają z aplikacji, aby wiedzieć dokładnie, co kupują.

- Według badań przeprowadzonych przez Statistę, skład produktu stał się drugim kryterium zakupu, zaraz po cenie. Jest to obecnie uważane za ważniejsze niż skuteczność produktu, dlatego chcieliśmy zaspokoić potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa przez klientów - mówi. - Dostarczamy dystrybutorom niezbędne dane, aby mogli zrozumieć, co sprzedają. To stało się kluczowe, bo trwa ogromny kryzys zaufania i dystrybutorów coraz częściej uważa się za odpowiedzialnych za oferowane przez nich produkty.

Według Candice Colin konsumenci szukają produktów o nienagannym składzie i przede wszystkim chcą przejrzystości, aby mogli dokonywać świadomych wyborów.

 - Nikt nie może żyć w 100 proc. czystym życiem, ale zdecydowanie możemy dokonywać wyborów. Na tym polega siła koncepcji Sources. Sklep oferuje zarówno produkty wysoce bezpieczne, jak i bardziej konwencjonalne, ale wszystko jest jasne i wyjaśnione przez doradców beauty - tłumaczy. - Naprawdę ważne jest, aby nie brać klientów za głupców. Kryzys zaufania do naszej branży wynika z ogromnej luki między rzeczywistością produktu a tym, co zrobiło z nim reklama - dodaje.

Jak wyjaśnia Valentine Fournier, sklepy w koncepcji Sources nie przyciągają klientów ceną, ale składem.

- 60 proc. naszej oferty jest również dostępne w supermarketach Carrefour i naszych paraaptekach. Ponadto opracowaliśmy ofertę, która zaspokaja potrzeby każdego klienta w każdej kategorii. Wreszcie, zależy nam na odkryciu. Chcemy być prawdziwym nowym laboratorium marki, aby zapewnić ciągłą odnowę. Ponadto oferujemy wiele mieszanych usług: fryzjer, upiększanie, makijaż i stanowiska makijażowe, salon kosmetyczny dla mężczyzn i kobiet - opowiada.

Ekspertka podkreśliła, że Sources to sklep pilotażowy, więc warto poczekać kilka miesięcy, aby zobaczyć, jak działa i ewentualnie rozwinąć koncepcję. Rozważane jest również stworzenie wersji online Sources.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 11:00
Chorten, Eurocash i Netto łączą siły i dołączają do europejskiej grupy zakupowej EMD
Trzech dużych graczy zdecydowało się na sojusz.Chorten

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz sieć Netto ogłosiły plany utworzenia lokalnego sojuszu zakupowego, który ma na celu przystąpienie do europejskiej grupy EMD (European Marketing Distribution). Inicjatywa ta ma wzmocnić pozycję polskich detalistów na rynku międzynarodowym i przynieść korzyści w zakresie wspólnych zakupów oraz marketingu. EMD zrzesza już wiodących detalistów z Hiszpanii, Włoch, Holandii, Niemiec i Szwecji.

Nowy polski sojusz zakupowy ma obejmować 20 000 sklepów, a jego łączny roczny obrót przekracza 12 miliardów euro. Dzięki temu stanie się on drugą co do wielkości organizacją handlową w Polsce. Do grupy należeć będą m.in. sklepy działające pod markami Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben czy Eurocash Sieci Partnerskie.

Członkostwo w EMD zapewni polskim detalistom dostęp do europejskich kanałów zaopatrzenia, co może przełożyć się na oszczędności w łańcuchu dostaw i umożliwić dalsze inwestycje w rozwój oferty dla klientów. Nowi członkowie mają wziąć udział m.in. we wspólnych zakupach marek własnych oraz korzystać z usług EMD dla międzynarodowych producentów marek, począwszy od 2026 roku.

Finalizacja przystąpienia do EMD zależy jeszcze od uzyskania zgody organów antymonopolowych. Paweł Surówka, prezes Eurocash, podkreślił w wypowiedzi dla European Supermarket Magazine, że członkostwo w EMD to szansa na przyspieszenie wzrostu w Polsce. Z kolei Philippe Gruyters, dyrektor zarządzający EMD, zaznaczył, że polski sojusz otwiera nowe możliwości zakupowe dla wszystkich członków grupy i wzmacnia obecność EMD na dynamicznie rozwijającym się rynku polskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 09:00
Action z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami ekspansji po I. półroczu 2025 r.
Lubiana przez Polki i Polaków sieć prężnie się rozwija.Sebastian Rennack

Action, europejski dyskont niespożywczy, odnotował w pierwszym półroczu 2025 roku wzrost sprzedaży netto o 7,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o 6,8 proc., co potwierdza utrzymujące się zainteresowanie ofertą sieci wśród stałych klientów.

W ciągu sześciu miesięcy Action otworzył 125 nowych sklepów, osiągając łączną liczbę 3043 placówek w 13 krajach europejskich. Średnio każdego tygodnia sklepy sieci odwiedza 20,2 miliona klientów. Dynamiczna ekspansja objęła m.in. Niemcy, gdzie otwarto 600. sklep – w Bremie – oraz Polskę, gdzie jubileuszowy 400. sklep zlokalizowano w Poznaniu.

Firma kontynuuje realizację ambitnej strategii wzrostu, zakładającej otwieranie średnio jednego sklepu dziennie. Do końca 2025 roku planowane jest łącznie około 370 nowych otwarć. Taki model rozwoju pozwala firmie utrzymać pozycję jednego z najszybciej rozwijających się graczy w europejskim sektorze detalicznym.

W pierwszym półroczu 2025 Action rozszerzył również infrastrukturę logistyczną, uruchamiając swoje 16. centrum dystrybucyjne w Europie – pierwsze w Hiszpanii. Obiekt zlokalizowany w miejscowości Illescas powstał trzy lata po wejściu sieci na rynek hiszpański i został zaprojektowany zgodnie z rygorystycznymi normami środowiskowymi.

Nowe centrum dystrybucyjne w Hiszpanii otrzymało certyfikat BREEAM na najwyższym poziomie „Outstanding”. Firma zapowiedziała, że taki standard będzie obowiązywał we wszystkich przyszłych inwestycjach magazynowych, co wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2025 11:23