StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.03.2022 00:00

SpaceNK i Walmart nawiązały partnerstwo. Ruszają BeautySpaceNK

SpaceNK – brytyjski detalista – stworzy strefy kosmetyczne w supermarketach Walmart na zasadzie sklepu w sklepie. BeautySpaceNK powstaną w 250 sklepach Walmart do lata 2022 roku. Pod taką nazwą już 15 marca ruszy także specjalna przestrzeń na Walmart.com.

Walmart, amerykańska sieć supermarketów, zaliczana do największych sprzedawców detalicznych na świecie nawiązała partnerstwo ze SpaceNK – brytyjską siecią sklepów kosmetycznych, która ma blisko 90 placówek w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Firma została założona w 1991 roku przez Nicky Kinnaird, a pierwszy sklep został otwarty w Covent Garden w 1993 roku. To także sklep internetowy spacenk.com.

Firma SpaceNK wybrała kolekcję produktów kosmetycznych specjalnie dla klientów sieci Walmart, obejmującą produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, pielęgnacji włosów oraz kąpieli i ciała, w różnych przedziałach cenowych. Dostępny od 15 marca na Walmart.com BeautySpaceNK będzie zawierał ponad 600 produktów 15 marek, w tym zarówno nowych, jak i uznanych, z których niektóre są dostępne tylko w Walmart – a w ciągu roku będzie ich więcej.

– Stworzyliśmy propozycję dla Walmart, która naszym zdaniem będzie wiodąca na rynku pod nazwą BeautySpaceNK, wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Wyselekcjonowaliśmy najlepsze kosmetyki dla ich klientów – powiedział Andy Lightfoot, dyrektor generalny SpaceNK.  

W BeautySpaceNK będą dostępne luksusowe marki, takie jak Slip, By Terry, Philip B, Lancer; niezależne marki, w tym PSA (Allies of Skin) wielokrotnie nagradzane, jak Mario Badescu, Foreo i Ameliorate; popularne produkty takich marek, jak Babe Original, Eyeko, Patchology i Grow Gorgeous; kosmetyki naturalne od Goldfaden MD, Mio i Mama Mio oraz zupełnie nowe, takie jak Summer Camp (gama produktów z filtrami SPF na bazie minerałów) od założycieli firmy Soleil Toujours, która będzie dostępna wyłącznie w Walmart tego lata.

 –  Walmart nieustannie poszukuje nowych sposobów, aby zachwycać i zaskakiwać klientów, poszerzając nasz asortyment i oferując wygodny dostęp do najlepszego asortymentu produktów kosmetycznych. Cieszymy się, że możemy powitać Space NK w Walmart online i w alejce kosmetycznej – skomentowała Laurie Tessier, dyrektor ds. sprzedaży, Prestige Beauty, Walmart

Amerykański Walmart jest jednym z największych detalistów na świecie, z przychodami w wysokości 573 miliardów dolarów w roku podatkowym 2022. Prowadzi ok. 10,5 tys. sklepów pod 46 szyldami w 24 krajach oraz sklepy online, odwiedza je w ciągu tygodnia ok. 230 mln klientów. Zatrudnia 2,3 miliona pracowników.

Czytaj także: Sephora otworzy kolejnych 400 perfumerii w sklepach Kohl's

Czytaj także: Drogerie Vica tworzą strefy piękna w marketach Grupy SPAR! W planach 45 placówek. [Galeria zdjęć]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 17:56