StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.03.2021 00:00

To już koniec formalności. Sprzedaż Tesco Polska została oficjalnie zatwierdzona

Tesco żegna się z Polską. Po ogłoszeniu 18 czerwca 2020 r., że Tesco wyraziło zgodę na sprzedaż swojego biznesu w Polsce firmie Salling Group A / S, brytyjska sieć potwierdza, że polski Urząd ds. Konkurencji zgodził się na sprzedaż firmy. Transakcja zostanie sfinalizowana do końca marca br.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzedaż do Salling Group obejmuje 300 sklepów wraz z centrami dystrybucyjnymi i polską centralą. Łączna wartość transakcji została ustalona na kwotę 900 mln zł (równowartość 181 mln funtów). Sprzedaż nie wymaga zgody akcjonariuszy i spodziewane jest jej  zakończenie przed końcem marca 2021 roku.

W oświadczeniu prezes Tesco Group, Ken Murphy napisał: „Chciałbym podziękować wszystkim naszym kolegom w Polsce za ich ciężką pracę i oddanie naszym klientom od ponad 25 lat. W ramach wspólnej działalności z Salling Group, nasze sklepy i współpracownicy będą dobrze przygotowani do sukcesu, z możliwością dalszego wzrostu w Polsce. Sprzedaż Tesco Polska pozwala nam skupić się na rozwoju działalności w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji ”.

Po zakończeniu nastąpi okres przejściowy, który potrwa do 18 miesięcy, podczas którego sklepy Tesco w Polsce zostaną przekształcone w Netto.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 18:28