StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.08.2024 10:40

W Biedronce są już nowe pluszaki z Gangu — a wśród nich reprezentacja branży kosmetycznej

Gang Produkciaków w sklepie Biedronka. / wiadomoscihandlowe.pl/MG

Znana i lubiana akcja promocyjna Biedronki polegająca na zbieraniu punktów za zakupy i wymienianiu ich na pluszowe zabawki powraca — tym razem w formie Produkciaków, czyli pluszaków wyobrażających produkty dostępne w dyskoncie. Wśród nich znalazły się trzy produkty z regału kosmetycznego: szampon Szymon, pasta Pola i papier Pakosław.

Sieć dyskontów Biedronka po raz kolejny wprowadziła do swoich sklepów uwielbianą przez dzieci akcję lojalnościową, która od lat budzi wiele emocji. Tym razem najmłodsi klienci mogą cieszyć się kolejną odsłoną Gang Produkciaków – serii maskotek, które można zdobyć w zamian za uzbierane naklejki. Akcja rozpoczęła się 26 sierpnia i już teraz przyciąga tłumy klientów, którzy z zapałem zbierają punkty, aby móc odebrać ulubioną maskotkę. Tegoroczna edycja przynosi nie tylko nowe postacie, ale także możliwość zbierania punktów za pomocą aplikacji Biedronka, co z pewnością ułatwi uczestnictwo w kampanii wielu rodzinom.

W ramach akcji Gang Produkciaków do sklepów Biedronka trafiło aż 17 różnych maskotek, które reprezentują różnorodne kategorie produktowe dostępne w sieci. Wśród postaci znajdziemy m.in. malinkę Malwinę, groszek Grzesia i Grażynkę, czy ziemniaka Ziemowita — a także szampon Szymona, pastę Polę i papier Pakosława, czyli przedstawicieli sekcji kosmetyczno-higienicznej. Nowością w tej edycji jest także wprowadzenie maskotki przedstawiającej aplikację Biedronka, która pełni rolę przewodnika po akcji. Aby zdobyć jednego z Produkciaków za darmo, klienci muszą uzbierać 60 naklejek. Alternatywnie, po uzbieraniu 30 naklejek, można kupić maskotkę za 24,99 zł lub zakupić ją bez zbierania punktów za 49,99 zł. System punktowy i różnorodne opcje zakupu maskotek sprawiają, że akcja jest elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb klientów.

Tegoroczna kampania Biedronki to nie tylko zbieranie maskotek, ale także edukacja najmłodszych na temat „smart shoppingu” – jak twierdzi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starsza managerka ds. lojalności klientów i innowacji cyfrowych w sieci Biedronka. Bohaterowie Gangu Produkciaków mają na celu nauczyć dzieci, jak mądrze robić zakupy, zwracając uwagę na promocje i planowanie zakupów. Ponadto, dzięki aplikacji Biedronka, dzieci mogą jeszcze bardziej zaangażować się w akcję, korzystając z interaktywnych funkcji, takich jak shakeomat czy specjalne oferty.

Czytaj także: Biedronka próbowała skusić Słowaków do zakupów w Polsce w dzień świąteczny kampanią SMSową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.12.2025 15:16
Lush wznawia franczyzę we Francji, stawiając na model licencjonowania
Lush to jedna z najbardziej znanych sieci kosmetycznych w Europie.Agata Grysiak

Po trzech latach intensywnej konsolidacji i przekształcania sklepów w placówki własne, Lush zdecydował się ponownie otworzyć możliwość prowadzenia sklepów pod swoim szyldem we Francji. Firma, która dotąd unikała klasycznej franczyzy, w 2025 r. wraca do współpracy z partnerami zewnętrznymi, licząc na przyspieszenie ekspansji na jednym z kluczowych rynków europejskich. Zmiana ta oznacza otwarcie nowego etapu rozwoju, różniącego się jednak znacząco od standardowych programów franczyzowych.

Według informacji przekazywanych przez Lush, decyzja o wznowieniu programu wynika przede wszystkim z potrzeby zwiększenia tempa rozbudowy sieci. W ostatnich latach francuski rynek beauty notował stabilne wzrosty, co zachęciło firmę do szukania bardziej elastycznego modelu operacyjnego. Dotychczasowa strategia polegała na centralizacji i przejmowaniu sklepów od partnerów, jednak tempo rozwoju okazało się niewystarczające wobec rosnącego popytu i konkurencji.

Wprowadzenie na nowo współpracy z partnerami nie oznacza jednak powrotu do klasycznego systemu franczyzowego. Lush określa swój model jako system licencjonowania („licensee”), co oznacza większą autonomię firmy w kształtowaniu standardów operacyjnych i wizerunkowych. Licencjobiorcy działają zgodnie z zasadami marki, ale nie uzyskują pełnego pakietu usług typowych dla tradycyjnej franczyzy. Taki model jest stosowany przez spółki prywatne, które chcą zachować kontrolę nad kluczowymi obszarami działalności.

Wejście w program licencyjny Lush wymaga znaczących nakładów finansowych. Szacowany koszt otwarcia sklepu we Francji mieści się w przedziale od 70 000 do 400 000 dolarów, obejmując wynajem lokalu, budowę i wyposażenie, zatowarowanie oraz działania marketingowe. Tak szeroki zakres inwestycji odzwierciedla zróżnicowanie wielkości i lokalizacji sklepów – od małych butików po większe salony ulokowane w prestiżowych centrach handlowych.

Wysokie koszty wejścia mają jednak na celu utrzymanie jakości sieci, która stanowi kluczowy element strategii marki. Lush znany jest z ręcznie wytwarzanych produktów i unikalnego doświadczenia zakupowego, co wymaga spełnienia określonych standardów wizualnych i operacyjnych. Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia personelu, zatowarowania i marketingu, natomiast licencjobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za inwestycję oraz bieżące zarządzanie sklepem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 15:28