StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.03.2019 00:00

Wykryto azbest w trzech produktach kosmetycznych sieci Claire‘s

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydała ostrzeżenie, że trzy kosmetyki sprzedawane przez Claire‘s Stores Inc miały pozytywny wynik na obecność azbestu, znanego czynnika rakotwórczego.

W swoim ostrzeżeniu Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wskazała na takie produkty Claire's, jak cienie do powiek, paletę do konturowania i kompaktowy puder – wszystkie zawierały talk. Claire's zakwestionowała wyniki testu FDA, twierdząc, że "wykazują znaczące błędy" i mają "włókna w produktach opisane jako azbest".

 - Azbest jest minerałem często spotykanym w talku - powszechnym składniku wielu kosmetyków i jeśli nie zostaną podjęte kroki w celu wystarczającego oczyszczenia surowego talku, to talk zawarty w produktach konsumenckich może zostać zanieczyszczony azbestem - podała Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA).

Talk jest stosowany w kosmetykach, aby na przykład zapobiec ich zbrylaniu lub zmatowić makijaż twarzy.

- Nie ma żadnych dowodów na to, że jakiekolwiek produkty sprzedawane przez Claire's są niebezpieczne – skomentował przedstawiciel marki Claire, która jeszcze w październiku stała na skraju bankructwa. Jednak marka usunęła wszystkie trzy produkty z magazynów, a także wszelkie swoje pozostałe produkty kosmetyczne na bazie talku.

Konieczna zmiana prawa kosmetycznego w USA

Według agencji Reuters, FDA wezwała amerykański Kongres do zmodernizowania zasad dotyczących bezpieczeństwa kosmetyków i oświadczyła, że będzie z nim współpracować, aby zaktualizować ramy prawne dla kosmetyków w Stanach Zjednoczonych.

Obecnie nie ma wymogu prawnego dla  producentów kosmetyków, którzy sprzedają towary konsumentom amerykańskim, przetestowania ich produktów pod kątem bezpieczeństwa.

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oświadczyła, że zbada źródła producentów kosmetyków z użyciem talku i przetestuje sam surowiec lub gotowe produkty z jego zawartością. Agencja nie wskazała konkretnych firm, które będą badane.

- Chcemy również wiedzieć, ile produktów kosmetycznych zawiera talk i czy producenci otrzymali raporty o zdarzeniach niepożądanych związanych z produktami zawierającymi talk - zapowiedziała.

Zdaniem instytucji, przepisy federalne w USA nie nadążają za znaczącym wzrostem w branży kosmetycznej i globalnym łańcuchem dostaw.

- Aby znacząco zmienić paradygmat bezpieczeństwa kosmetyków w USA, musielibyśmy współpracować z zainteresowanymi stronami, w tym z Kongresem, w celu zmodernizowania przestarzałych ram regulacyjnych, w których FDA działa od ponad 80 lat, jeśli chodzi o kosmetyki - stwierdził przedstawiciel Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków w oświadczeniu.

Nowe zasady dotyczące producentów kosmetyków mogą wymagać od firm zgłaszania niepożądanych skutków, zapewniania możliwości skarg konsumenckich i ujawniania znanych alergenów na etykiecie produktu kosmetycznego.

Marka Claire's, z siedzibą na przedmieściach Chicago w Hoffman Estates, prowadziła od sierpnia 2018 roku 2481 sklepów w Ameryce Północnej i Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 11:23
Pepco ogłasza upadłość niemieckiej spółki i zamyka 28 sklepów
Na zdj. sklep Pepco w niemieckim Gelsenkirchen.Solarisys/Shutterstock

Pepco ogłosiło upadłość swojej niemieckiej spółki i rozpoczęło proces głębokiej restrukturyzacji działalności na tamtejszym rynku. Z 64 sklepów funkcjonujących w Niemczech aż 28 zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku, a zwolnienia obejmą 165 z około 500 pracowników. Decyzja jest konsekwencją rosnących strat finansowych i silnej konkurencji ze strony takich sieci, jak Action i Tedi, które zdominowały niemiecki segment tanich artykułów codziennego użytku.

Niemiecka spółka Pepco Germany złożyła w sądzie w Berlinie wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Od lipca 2025 roku działała w trybie ochronnym, w ramach którego przygotowano plan naprawczy. Pomimo trudnej sytuacji, wszystkie sklepy sieci pozostają tymczasowo otwarte, jednak część z nich lada moment rozpocznie wyprzedaże likwidacyjne. Jak informuje serwis HNA.de, promocje ruszą jeszcze w październiku, choć firma nie ujawniła pełnej listy lokalizacji przeznaczonych do zamknięcia. Wiadomo natomiast, że sklepy w Oberhausen i Stuttgarcie mają kontynuować działalność.

„Sieć Pepco w Niemczech od początku borykała się z wyzwaniami. Od wejścia na rynek w 2022 roku przynosi straty, dlatego zdecydowaliśmy się na głęboką restrukturyzację” – przekazało Pepco w komunikacie. Na stanowisko Chief Restructuring Officera powołano Christiana Stofflera, który odpowiada za nadzorowanie procesu naprawczego. Jak zaznaczył Stoffler, planowana reorganizacja ma doprowadzić do stworzenia „bardziej efektywnej i odpornej struktury operacyjnej”, co ma umożliwić utrzymanie działalności w Niemczech w ograniczonej, ale rentownej formie.

Po zakończeniu procesu restrukturyzacji Pepco planuje pozostawić 36 sklepów w Niemczech – uznanych za najbardziej rentowne. W komunikacie firmy podkreślono, że „28 sklepów zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku z powodu braku perspektyw ekonomicznych po zakończeniu standardowych wyprzedaży likwidacyjnych”. Restrukturyzacja obejmuje również redukcję zaplecza administracyjnego, co ma przełożyć się na „szczuplejszą i bardziej odporną strukturę operacyjną”.

Obecnie Pepco działa w 18 krajach Europy i zarządza siecią 4000 sklepów. Jeszcze w 2023 roku firma zapowiadała ambitną ekspansję na rynek niemiecki – nawet do 2000 placówek. Jednak silna pozycja lokalnych konkurentów i wysokie koszty operacyjne sprawiły, że ten plan stał się nierealny. Restrukturyzacja ma pozwolić Pepco utrzymać obecność w Niemczech, ale w mocno ograniczonym wymiarze, koncentrując się wyłącznie na rentownych lokalizacjach i większej efektywności działania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 06:05