StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.03.2019 00:00

Wykryto azbest w trzech produktach kosmetycznych sieci Claire‘s

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydała ostrzeżenie, że trzy kosmetyki sprzedawane przez Claire‘s Stores Inc miały pozytywny wynik na obecność azbestu, znanego czynnika rakotwórczego.

W swoim ostrzeżeniu Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wskazała na takie produkty Claire's, jak cienie do powiek, paletę do konturowania i kompaktowy puder – wszystkie zawierały talk. Claire's zakwestionowała wyniki testu FDA, twierdząc, że "wykazują znaczące błędy" i mają "włókna w produktach opisane jako azbest".

 - Azbest jest minerałem często spotykanym w talku - powszechnym składniku wielu kosmetyków i jeśli nie zostaną podjęte kroki w celu wystarczającego oczyszczenia surowego talku, to talk zawarty w produktach konsumenckich może zostać zanieczyszczony azbestem - podała Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA).

Talk jest stosowany w kosmetykach, aby na przykład zapobiec ich zbrylaniu lub zmatowić makijaż twarzy.

- Nie ma żadnych dowodów na to, że jakiekolwiek produkty sprzedawane przez Claire's są niebezpieczne – skomentował przedstawiciel marki Claire, która jeszcze w październiku stała na skraju bankructwa. Jednak marka usunęła wszystkie trzy produkty z magazynów, a także wszelkie swoje pozostałe produkty kosmetyczne na bazie talku.

Konieczna zmiana prawa kosmetycznego w USA

Według agencji Reuters, FDA wezwała amerykański Kongres do zmodernizowania zasad dotyczących bezpieczeństwa kosmetyków i oświadczyła, że będzie z nim współpracować, aby zaktualizować ramy prawne dla kosmetyków w Stanach Zjednoczonych.

Obecnie nie ma wymogu prawnego dla  producentów kosmetyków, którzy sprzedają towary konsumentom amerykańskim, przetestowania ich produktów pod kątem bezpieczeństwa.

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oświadczyła, że zbada źródła producentów kosmetyków z użyciem talku i przetestuje sam surowiec lub gotowe produkty z jego zawartością. Agencja nie wskazała konkretnych firm, które będą badane.

- Chcemy również wiedzieć, ile produktów kosmetycznych zawiera talk i czy producenci otrzymali raporty o zdarzeniach niepożądanych związanych z produktami zawierającymi talk - zapowiedziała.

Zdaniem instytucji, przepisy federalne w USA nie nadążają za znaczącym wzrostem w branży kosmetycznej i globalnym łańcuchem dostaw.

- Aby znacząco zmienić paradygmat bezpieczeństwa kosmetyków w USA, musielibyśmy współpracować z zainteresowanymi stronami, w tym z Kongresem, w celu zmodernizowania przestarzałych ram regulacyjnych, w których FDA działa od ponad 80 lat, jeśli chodzi o kosmetyki - stwierdził przedstawiciel Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków w oświadczeniu.

Nowe zasady dotyczące producentów kosmetyków mogą wymagać od firm zgłaszania niepożądanych skutków, zapewniania możliwości skarg konsumenckich i ujawniania znanych alergenów na etykiecie produktu kosmetycznego.

Marka Claire's, z siedzibą na przedmieściach Chicago w Hoffman Estates, prowadziła od sierpnia 2018 roku 2481 sklepów w Ameryce Północnej i Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 08:45
Usługi oraz zdrowie i uroda odnotowały największe obroty w centrach handlowych we wrześniu
Z danych PRCH wynika, że największe i średnie centra handlowe dobrze poradziły sobie z wrześniowym spadkiem konsumpcjiM.Szulc wiadomoscihandlowe.pl

Z opublikowanego raportu PRCH za wrzesień wynika, że obroty najemców w centrach handlowych pozostały na poziomie ubiegłego roku. Najlepsze wyniki odnotowano w kategoriach: usługi oraz zdrowie i uroda.

We wrześniu 2024 z powodu mniejszej liczby dni handlowych oraz powodzi na południu kraju obroty najemców, prowadzących działalność w centrach handlowych, były niższe o 0,2 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Największy wzrost obrotów odnotowała kategoria usługi – nastąpił wzrost o 7,2 proc. W kategorii zdrowie i uroda obroty wzrosły o 3,3 proc. Ważna dla centrów handlowych kategoria odzież i akcesoria miała minimalnie mniejsze obroty (o 0,1 proc.) – wynika z danych PRCH.

Z danych najemców prowadzących działalność w centrach handlowych wynika, że odnotowali we wrześniu 2024 r. lepsze wyniki w porównaniu do danych dla całości sprzedaży detalicznej w cenach bieżących. Według danych GUS cały handelzanotował spadek sprzedaży detalicznej o 3 proc. rok do roku. Natomiast z PRCH Turnover Index wynika, że najemcy w centrach handlowych mieli wyniki niemal na tym samym poziomie, co rok wcześniej – komentuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych

Wzrost obrotów o 0,8 proc. odnotowały największe galerie (powyżej 60 tys. mkw. GLA). Dokładnie taki sam poziom obrotów jak rok wcześniej odnotowali najemcy w obiektach średniej wielkości (20-40 tys. mkw. GLA). Natomiast w dużych centrach handlowych (40-60 tys. mkw. GLA) i najmniejszych centrach (5-20 tys. mkw. GLA) obroty zmniejszyły się odpowiednio o 1,5 i 2,7 proc.

image
W kategorii zdrowie i uroda obroty najemców wzrosły we wrześniu o 3,3 proc.
M.Szulc wiadomoscihandlowe.pl

Dane PRCH po raz kolejny pokazują, że handel zorganizowany pod szyldami dużych rozpoznawalnych sieci w centrach handlowych posiada swoją specyficzną dynamikę sprzedaży. Dowodem może być brak załamania w centrach handlowych, takiego, jakie było prezentowane w danych o wrześniowej sprzedaży detalicznej GUS. Jednocześnie świat centrów handlowych nie jest homogeniczny. Największe i średnie centra handlowe dobrze poradziły sobie z wrześniowym spadkiem konsumpcji. Gorzej z najmniejszymi centrami. Powodów może być wiele, ale z reguły te centra ulokowane są w obszarach o obniżonej sile nabywczej. Oznacza to, że ich klienci mogą dotkliwiej odczuwać skutki inflacji, ale i działalności parków handlowych. Październikowe dane GUS pokazały odbicie, co oznacza, że wrześniowe załamanie konsumpcji nie było początkiem niebezpiecznego trendu. Teraz czekamy na październikowe odczyty PRCH – ocenia Przemysław Dwojak, Senior Client Business Partner w GfK – An NIQ Company.

Czytaj też: W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów

Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była we wrześniu 2024 r. o 6,1 proc. mniejsza, niż we wrześniu 2023 roku. Na taki wynik złożyło się kilka czynników, w tym m.in. liczba dni handlowych. Tegoroczny wrzesień miał o jeden dzień handlowy mniej, niż wrzesień rok temu, co przekłada się na o 4 procc. mniejszy czas działania handlu. 

Ponadto, południowo-zachodnia Polska zmagała się we wrześniu z powodzią, a alerty o zagrożeniu czy wysokim poziomie fali kulminacyjnej na Odrze, dotyczyły całego jej dorzecza, co determinowało zachowania zakupowe mieszkańców tych regionów.  Dodatkowo, jak wynika z informacji Zakładu Meteorologii i Klimatologii Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, średnia temperatura powietrza we wrześniu 2024 roku była rekordowo wysoka, wyniosła w Polsce 16,9 C (była aż o 3,2 stopnia wyższa od średniej wieloletniej). U części klientów spowodowało to przesunięcie w czasie decyzji o zakupach kolekcji jesiennych i odłożenie wizyt w galeriach.

We wrześniu utrzymał się całoroczny trend wzrostu współczynnika konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnich wydatków klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii. Był on o 6 proc. wyższy, niż we wrześniu 2023 r.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2024 19:19