StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.02.2021 00:00

Żabka wydała już 11 mln na pomoc pandemiczną. Ostatnio wsparła szpitale zakaźne

Sieć Żabka nie zapomina o szpitalach zakaźnych i wspiera kolejne placówki z Wielkopolski i Dolnego ŚląskaPomogła już łącznie ponad 200 instytucjom w całej Polsce i wydała na ten cel ponad 11 mln zł.

Od wybuchu pandemii w Polsce, to jest od blisko roku, Żabka włącza się w pomoc na rzecz instytucji i szpitali w trudnej sytuacji z powodu COVID-19. Sieć nie zapomina o medykach i przekazuje czterem szpitalom zakaźnym darowizny finansowe oraz zapewnia pomoc rzeczową. Wsparcie zostało udzielone placówkom w Pile, Bystrzycy Kłodzkiej, a także w Koninie oraz Poznaniu.  

Jak mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu firmy Żabka Polska, "w obliczu pandemii jasne stało się dla nas, że priorytetem jest nie tylko zapewnienie bezpieczeństwa naszym franczyzobiorcom, ich pracownikom oraz klientom sklepów Żabka, ale także bezpieczeństwo i zdrowie nas wszystkich".

- Jesteśmy przekonani, że warunkiem niezbędnym do skutecznego zmierzenia się z obecną nadzwyczajną sytuacją jest wspólne działanie. Dlatego Żabka od niemal roku aktywnie angażuje się w pomoc na rzecz walki z pandemią. Do tej pory na ten cel przeznaczyliśmy ponad 11 mln zł. W początkowym etapie realizowaliśmy duże projekty pomocowe, mające na celu wsparcie państwowej służby zdrowia, w drugim etapie – skupiliśmy się na działaniach lokalnych. Pandemia trwa, więc i my nieprzerwanie wspieramy szpitale i instytucje będące na pierwszej linii walki z koronawirusem – dodaje.

Jakie placówki otrzymały wsparcie finansowe?

Szpital Specjalistyczny im. Staszica w Pile oraz Bystrzyckie Centrum Zdrowia otrzymały od Żabki wsparcie w wysokości 20 tys. zł dla każdej placówki. Do dyspozycji personelu medycznego zatrudnionego w obu placówkach trafiło także po 2400 butelek wody mineralnej OD NOWA. Wojewódzki Szpital Zespolony w Koninie otrzymał od sieci 5000 sztuk maseczek ochronnych, 50 000 sztuk rękawiczek jednorazowych oraz 4 800 butelek wody mineralnej OD NOWA. Z kolei dla Ginekologiczno-Położniczego Szpitala Klinicznego na Polnej w Poznaniu sieć zakupiła 300 testów w kierunku SARS-COV-2.

Ponad 11 mln zł i 200 instytucji 

Żabka przeznaczyła na walkę z koronawirusem od początku pandemii ponad 11 mln zł, z których zakupiono m.in. nowoczesny kontenerowy tomograf komputerowy dla szpitala w Gorzowie Wielkopolskim, 100 najwyższej klasy wielofunkcyjnych, mobilnych ultrasonografów, respirator, testy w kierunku SARS-CoV-2. Sieć wsparła finansowo prace nad portalem www.wsparciedlaszpitala.pl, przekazała także szpitalom i innym placówkom medycznym środki higieniczne oraz produkty spożywcze dla pracowników służby zdrowia. W sumie pomoc od detalisty trafiła do ponad 200 instytucji zaangażowanych w walkę z pandemią -  szpitali, zakładów opieki zdrowotnej, ośrodków Sanepidu oraz fundacji wspierających osoby chore i potrzebujące.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, która liczy blisko 7000  placówek prowadzonych ponad 5000 franczyzobiorców pod marką Żabka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:04