StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.10.2020 00:00

Zakupy bez tłoku. Powstaje coraz więcej całodobowych Biedronek 

W ramach Akcji 24, sieć Biedronka rozszerza liczbę placówek, które są czynne przez całą dobę. Od tego tygodnia jest już ich ponad 400 w całej Polsce, dodatkowo ponad 2350 sklepów sieci jest czynnych co najmniej do godz. 23:30.

Jak zapewnia sieć, dzięki temu klienci otrzymają możliwość dokonania wygodnych zakupów z zachowaniem niezbędnego dystansu społecznego w porze, która im najbardziej pasuje.

- Przygotowaliśmy już ponad 400 sklepów do całodobowej pracy. W ten sposób ruch klientów powinien rozłożyć się w sklepach bardziej równomiernie, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kupujących. Mamy też specjalne oferty, które sprawią, że zakupy w Biedronce będą nie tylko bezpieczniejsze, ale też bardziej opłacalne - Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów i członek zarządu sieci Biedronka

W godzinach wieczornych Biedronka przygotowała oferty promocyjne. Dodatkowo, aby zachęcić seniorów do zakupów w ciągu tygodnia w dedykowanych im godzinach 10-12, oferuje szczególne okazje zakupowe.​

Nowością jest promocja dla klientów którzy zdecydują się na wizytę w sklepach sieci Biedronka w godzinach między 22:00 a 6:00 rano. Mogą oni liczyć na to, że przy zakupie produktów za 99 zł z kartą Moja Biedronka otrzymają voucher na 15 zł do wykorzystania przez następne 2 dni na kolejne zakupy za kwotę co najmniej 99 zł.

Seniorzy kupujący w wyznaczonych godzinach w ciągu tygodnia (w soboty godziny seniorów nie obowiązują) otrzymują wsparcie Biedronki w postaci atrakcyjnych ofert na najbardziej pożądane przez nich produkty codziennej potrzeby. W tym tygodniu będą mogli kupić taniej każdego dnia inne produkty, takie jak np. papier toaletowy Soft Queen. Oferta obowiązuje przy zakupach z kartą Moja Biedronka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 17:19