StoryEditor
Handel
08.06.2020 00:00

Statystyki a rzeczywistość. Bezrobocie jest o wiele większe

Oficjalne informacje o bezrobociu są zbyt optymistyczne, bo większość osób, które straciły pracę, nie zarejestrowało się w urzędach pracy, stąd brak ich w jakichkolwiek statystykach – podaje money.pl.

Zgodnie z danymi GUS, stopa bezrobocia w kwietniu wyniosła 5,8 proc., o 0,4 pkt. proc. więcej niż w marcu. W urzędach pracy było zarejestrowanych 965,8 tys. bezrobotnych, o 56,4 tys. więcej niż w marcu.

W maju, według szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, bezrobocie wyniosło 6 proc. Liczba bezrobotnych w końcu maja wyniosła 1 mln 11,7 tys. osób, co oznacza wzrost o ok. 46 tys. osób w porównaniu z końcem kwietnia.

Prof. Joanna Tyrowicz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i ośrodka badawczego Grape przekonuje, że w czasie pandemii pracę straciło już ok. 660 tys. osób.

Tak by wynika z badania "Diagnoza+", które wspólnie przeprowadziły UW, Grape i Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. Z porównania szeregu danych autorom wyszło, że liczba osób bez pracy wzrosła w kwietniu do ok. 1,5 mln, a bezrobocie wyniosło wtedy 10,3 proc.

Skąd więc takie dysproporcje w porównaniu z danymi oficjalnymi? Badaczka przekonuje, że wiele osób, które straciły pracę w czasie pandemii, nie od razu zaczęło szukać nowej pracy, ale też nie zarejestrował się jako bezrobotni choćby dlatego, że urzędy pracy przez kilka tygodni nie prowadziły bezpośredniej obsługi klientów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 14:07
Marka amerykańskiej celebrytki podsumowała rok sukcesów na rynku w Indiach
W Indiach największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip OilsIG Kylie Cosmetics

Kylie Cosmetics, marka kosmetyczna firmowana przez Kylie Jenner, chce rozszerzyć swoją ofertę produktów dostępnych w Indiach po pierwszym roku działalności na tym rynku. Marka spotkała się tam z bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów i zapowiada wprowadzenie nowych kategorii kosmetyków.

Wprowadzona przez House of Beauty marka kosmetyków Kylie Jenner szybko zyskała popularność w Indiach – szczególnie dzięki zestawom Lip Kits. Teraz planuje wprowadzenie 50-60 nowych SKU ze swojej oferty, głównie kosmetyki do pielęgnacji skóry, perfumy, błyszczyki i pomadki. 

Kosmetyki Kylie Cosmetics są obecne w 29 perfumeriach sieci Sephora, które rozszerzają swoją obecność na główne obszary metropolitalne (m.in. Delhi czy Bombaj). Największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip Oils.

Rok 2024 był przełomowy dla Kylie Cosmetics w Indiach. Planujemy dodatkowo rozszerzyć naszą obecność w e-commerce, aby zwiększyć zasięg i widoczność w 2025 roku roku – komentuje Vikram Vijay Kant, dyrektor ds. biznesowych w House of Beauty.

Indie to coś więcej, niż tylko rosnący rynek. Nasze kolejne kroki obejmują ekspansję na dodatkowe kanały, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów – zapowiada Rizwan Mulla, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Coty India

Marka Kylie Cosmetics wystartowała z pierwszą serią zestawów błyszczyków do ust w 2015.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 10:31
Kiko Milano powitało lato energetyczną kolekcją kosmetyków i pokazem makijażu
Marta Gąska i pokaz makijażu kosmetykami Kiko MilanoMarzena Szulc /WK

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowej kolekcji kosmetyków i perfum włoskiej marki kosmetycznej Kiko Milano – Juicy Fizz. Wyłącznym dystrybutorem marki jest Grupa Primavera Parfum. Goście – dziennikarki beauty i influencerki – mogły przetestować nowe produkty oraz wziąć udział w pokazie makijażu.

Słoneczna pogoda i unikalny plenerowy klimat warszawskiej restauracji Zachodni Brzeg były idealnym tłem na soczystej, świetlistej kolekcji Juicy Fizz.

Atrakcją tego spotkania był pokaz makijażowy w wykonaniu  Marty Gąski – wybitnej makeupistki, współpracującej z marką. Marta Gąska, wykorzystując kosmetyki z najnowszej kolekcji Kiko Milano, prezentowała proces tworzenia świetlistego looku, pełnego świeżych i energetyzujących barw i odcieni. 

W letniej kolekcji znalazła się gama produktów do makijażu twarzy, oczu czy ust, a także produkty do opalania z filtrami UVA i UVB. Dodatkowo kolekcję wzbogaciła limitowana woda perfumowana, w której królują nuty kwiatowo-cytrusowe: Navigli Fizz Eau de Parfum. Perfumy zostały stworzone i wyprodukowane we Włoszech, zawierają m.in. ekstrakty cytrusowe oraz ekologiczny alkohol roślinny. 

Letnia linia Juicy Fizz trafi do drogerii sieci Hebe. 

Po raz kolejny włoska marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowniczek. Linia podkreśli naturalną promienność każdej kobiety i doda soczystego charakteru każdemu letniemu momentowi. Jest harmonijnym połączeniem eksplozji koloru, słońca i prawdziwie włoskiej atmosfery – podkreśla Maina Sarna, marketing manager w Primavera Parfum Group, w komentarzu na LinkedIn.

Marka KIKO Milano została założona w 1997 roku przez włoskiego przedsiębiorcę, Antoniego Percassiego. Produkty Kiko Milano są dostępne m.in. w sklepach internetowych Perfumeria.pl i Tagomago.pl – należących do Primavery.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. czerwiec 2025 16:44