StoryEditor
Handel
30.05.2022 00:00

Teresa Stachnio, Just Buy It Distribution: Klienci wręcz zmuszają nas, detalistów do skrupulatnego sprawdzania marek [FBK 2022]

Jeżeli będzie coraz więcej klientów skoncentrowanych na ekologii oraz marek, którym będzie zależało na rzetelnym sprostaniu tym oczekiwaniom, to na półkach drogerii też będzie tych produktów znacznie więcej – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution, podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.

Teresa Stachnio wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że starsi konsumenci nie zwracają uwagi na to, czy kosmetyki jest ekologiczny i naturalny, dla nich najważniejsza jest cena i jakość.

Starsi klienci są w stanie zapłacić za jakość kosmetyków odpowiednio więcej, ale to, czy jest on ekologiczny, nie ma dla nich większego znaczenia. Jednak inne pokolenia, już 40 plus czy 30 plus, a młodzi ludzie w szczególności, bezwzględnie przestrzegają zasad bycia eko. Sprawdzają każdy produkt pod kątem rzetelności w deklaracjach ekologicznych. Bardzo często zmuszają nas, detalistów do skrupulatnego sprawdzania marek i wykrywania potencjalnych niespójności – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution, a także detalistka od lat prowadząca własny biznes, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.

Teresa Stachnio dodała również, że detaliści zwracają uwagę na bardzo wiele elementów, decydując się na wprowadzenie produktu do swojej oferty. Przede wszystkim istotne jest, czy oferta jest spójna. Liczy się sam producent, składniki, pochodzenie komponentów, opakowanie jest równie istotne i musi być zgodne z dzisiejszymi zasadami proekologicznymi. Jak podkreśliła, współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi i wolą mieć na półce kilka sprawdzonych kosmetyków, do których są przekonani niż posiadać całą rzeszę produktów w plastikowych opakowaniach, które szkodzą planecie.

My jako detaliści, jeżeli chcemy trwać, to jesteśmy wręcz zmuszeni do umieszczania na swoich półkach kosmetyków wyjątkowych i takich, które są bezpieczne dla planety, a ich opakowania są biodegradowalne. Przetrwają ci, którzy znajdą swoją niszę i tak zaprezentują kosmetyki na półce oraz przedstawią je marketingowo w taki sposób, że nikt nie będzie miała wątpliwości, jaki to jest produkt i nie będzie już musiał sprawdzać deklaracji producenta – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.

10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło  się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.12.2025 13:28
„Eau de Croissant”: Lidl sięga po perfumy w limitowanej kampanii świątecznej
Perfumy będą do zdobycia w ramach kampanii promocyjnej.Lidl USA

Amerykańskie oddziały sieci Lidl zrealizowały przedświąteczną kampanię marketingową, w której główną rolę odgrywa limitowany zapach „Eau de Croissant”. Perfumy zamknięto we flakonie stylizowanym na croissanta – jednej z najczęściej wybieranych przekąsek z oferty sieci. Produkt nie trafił do regularnej sprzedaży i nie ma ustalonej ceny detalicznej, ponieważ został przygotowany wyłącznie jako element akcji promocyjnej w mediach społecznościowych.

Kluczowym elementem kampanii jest konkurs prowadzony na instagramowym profilu Lidla w USA. Do zdobycia przewidziano dokładnie 100 flakonów „Eau de Croissant”, co nadaje akcji charakter ściśle limitowany. Perfum nie można kupić w sklepach ani online – jedyną drogą do ich zdobycia jest udział w konkursie, co znacząco podniosło zainteresowanie akcją i intensywność zaangażowania użytkowników.

Kampania wprost nawiązuje do konwencji zapachów luksusowych marek, zarówno poprzez nazwę, jak i estetykę komunikacji. Lidl zestawia swój projekt z rozpoznawalnymi liniami perfum, takimi jak „Eau So Fresh” Marca Jacobsa, „Eau Sauvage” Diora czy „Eau de Cèdre” Giorgio Armaniego. W przeciwieństwie do nich „Eau de Croissant” nie aspiruje do realnej konkurencji produktowej, a pełni funkcję humorystycznego komentarza do rynku perfum premium.

Reakcja odbiorców w mediach społecznościowych była szybka i mierzalna. W ciągu kilku dni od publikacji post promujący „Eau de Croissant” zebrał ponad 10 tys. reakcji na Instagramie. Użytkownicy zwracali uwagę przede wszystkim na formę flakonu oraz sam koncept kampanii, nawet jeśli sam zapach nie został szczegółowo opisany ani udostępniony do testów konsumenckich.

Nie jest to pierwszy przypadek, gdy Lidl sięga po niestandardowe połączenia kategorii produktowych. W 2024 roku sieć zaprezentowała projekt „Croissant Bag”, stworzony we współpracy z projektantem Nikolasem Bentelem. Akcesorium w kształcie croissanta było dostępne czasowo w Patisserie Lidl Pop-up podczas London Fashion Week. Obecna kampania wpisuje się w tę samą strategię – wykorzystania limitowanych, nietypowych projektów do budowania zasięgu i zaangażowania globalnej społeczności online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.12.2025 15:38
Shein otwiera hub pod Wrocławiem; do końca 2025 r. w regionie powstanie 5 tys. miejsc pracy
Shein oferuje znaczną liczbę produktów kosmetycznych.Shein

Shein ogłosił otwarcie jednego z najnowocześniejszych centrów logistycznych e-commerce w Europie, zlokalizowanego w Powiecie Wrocławskim. Nowy obiekt ma pełnić rolę głównego hubu operacyjnego firmy na kontynencie, umożliwiając szybszą obsługę ponad 100 mln klientów w Europie. Centrum, po osiągnięciu pełnej wydajności, zajmie 740 tys. mkw, co plasuje je wśród największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie magazynów w sektorze e-commerce.

Dzięki inwestycji Shein zwiększy liczbę miejsc pracy na Dolnym Śląsku do 5 000, stając się jednym z kluczowych pracodawców w regionie. Firma działa tu od 2022 r., kiedy to rozpoczęła budowę swojego zaplecza logistycznego i od tego czasu stworzyła już ponad 3 000 etatów. Jak podkreśla Leonard Lin, President of EMEA w Shein, Wrocław pozostaje strategiczną lokalizacją dzięki rozwiniętej infrastrukturze, dogodnym połączeniom transportowym oraz dużej puli wykwalifikowanych pracowników.

Hub wyposażono w szeroki zestaw technologii automatyzacji – robotyczne systemy transportu, zautomatyzowane linie sortujące i rozwiązania wspierające kontrolę jakości. Zastosowane systemy mają zwiększyć efektywność operacyjną i skrócić czas realizacji zamówień, ustanawiając – jak deklaruje firma – nowy standard logistyki e-commerce w Europie. Obiekt już funkcjonuje, a pełną zdolność operacyjną ma osiągnąć do końca 2025 r.

image

Chińskie platformy nie osłabiają polskiego e-commerce. Nowe dane z 22,5 tys. zamówień pokazują odwrotny trend

Shein podkreśla również wpływ inwestycji na lokalny ekosystem gospodarczy. Firma współpracuje z ponad 170 małymi i średnimi przedsiębiorstwami z Dolnego Śląska, m.in. w obszarze transportu, pakowania i usług profesjonalnych. Nowe centrum ma także wspierać polskich i europejskich sprzedawców obecnych na platformie Shein, oferując im dostęp do infrastruktury logistycznej oraz konkurencyjnych stawek realizacji zamówień.

Według Michała Rado, Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego, rozwój centrum Shein to znaczący impuls gospodarczy dla regionu. Jak podkreśla samorządowiec, tysiące nowych miejsc pracy i skala inwestycji dowodzą rosnącego zaufania inwestorów do Dolnego Śląska, który umacnia swoją pozycję jako lider nowoczesnej logistyki w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 17:07