StoryEditor
Handel
10.09.2020 00:00

W sierpniu wzrosła odwiedzalność obiektów handlowych. Najwięcej klientów było w niedzielę handlową

Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) wynika, że w sierpniu br. w dni handlowe odwiedzalność obiektów wynosiła średnio między 70 a 96 proc. wartości ubiegłorocznych, w zależności od dnia, wielkości centrum handlowego i regionu.

W ostatnim miesiącu wakacji każde badane centrum handlowe w Polsce odwiedziło średnio ponad 11,4 tys. osób w ciągu jednego dnia handlowego, czyli o ok. 1,4 tys. osób więcej niż w lipcu br. Wzmożony ruch w galeriach zaobserwowano zwłaszcza w ostatnią niedzielę wakacji, 30 sierpnia. Średnia odwiedzalność wyniosła tego dnia 97 proc. wartości wskaźnika odnotowanego w analogiczną niedzielę handlową ubiegłego roku.

Dane PRCH wskazują na wzrost liczby klientów w galeriach handlowych w ostatnich dniach wakacji. Sytuacja poprawiła się w małych i średnich obiektach handlowych, w których średnia odwiedzalność w sierpniu była prawie równa tej sprzed roku. Słabsze dane płyną z nieruchomości o dużej i bardzo dużej powierzchni, w których pracuje najwięcej osób.

Na uwagę zasługuje niedziela handlowa, jedna z niewielu w tym roku. W związku początkiem sezonu jesiennego i powrotem uczniów do szkół średnia liczba klientów w galeriach była tego dnia zbliżona do liczby odwiedzających w ostatnią niedzielę sierpnia 2019 roku - stanowiła 97 proc. ubiegłorocznego footfallu w tym dniu.

Wyniki notowane przez branżę w inne dni nie są jednak tak wysokie i kształtowały się niejednorodnie w różnych częściach kraju. Zdecydowanie najchętniej odwiedzane były centra w regionach północno-zachodnim i południowo-zachodnim. Tam footfall w ostatnim miesiącu wakacji utrzymywał się na poziomie porównywalnym do ubiegłorocznego. Mniej klientów wróciło do galerii w północnej i południowej części Polski, a najsłabiej wypadł region wschodni.

Dane pochodzą z obiektów o powierzchni stanowiącej średnio 23 proc. rynku centrów handlowych w Polsce.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.09.2024 04:48
Allegro wprowadza nowe zasady sprzedaży markowych produktów: lista objętych obostrzeniami marek zadziwia
Allegro

Od 2 września użytkownicy Allegro, którzy są osobami prywatnymi, zostali objęci nowymi restrykcjami dotyczącymi sprzedaży markowych produktów. Nowe przepisy mają na celu walkę z handlem podróbkami. Kilkaset znanych firm znalazło się na liście marek objętych tzw. warunkami ochrony — w tym brandy, których nijak nie kojarzylibyśmy z luksusem, i których raczej nikt nie podrabia.

Od 2 września platforma Allegro wprowadziła istotne zmiany w zasadach sprzedaży, które mają na celu zwalczanie handlu podróbkami. Osoby prywatne nie mogą już sprzedawać produktów kilku znanych marek, a nowo wprowadzone ograniczenia mają zapewnić większą ochronę oryginalnych produktów. Na liście marek objętych “Warunkami Ochrony Marek” znajdują się setki firm, w tym tak znane jak Adidas, Apple, Calvin Klein, Gucci, H&M, Nike, Samsung, Versace i Vichy. Pełna lista liczy 940 brandów, w tym wiele kosmetycznych lub mających kosmetyki w ofercie. O ile jasne jest, że produkty Versace czy Gucci regularnie są podrabiane, o tym zastanowienie może budzić, czemu na liście znalazły się marki takie jak Wilkinson, Schwarzkopf czy Max Factor.

Nowe przepisy wprowadzone przez Allegro dotyczą dwóch głównych form sprzedaży produktów objętych ochroną. Pierwsza opcja to sprzedaż za pośrednictwem konta firmowego, druga natomiast to skorzystanie z zakładki “Allegro Lokalnie”. Dzięki temu osoby prywatne nadal mogą sprzedawać produkty znanych marek, ale tylko w ograniczonym zakresie. Nowe regulacje mają przede wszystkim na celu zapobieganie wystawianiu na platformie podróbek, co – jak tłumaczą przedstawiciele Allegro – wpłynie pozytywnie na doświadczenia zakupowe klientów.

Zasady te mają także zapewnić większą konkurencyjność na platformie. W ramach “Warunków Ochrony Marek” Allegro przewiduje również kary dla sprzedających, którzy naruszą nowe przepisy. Za sprzedaż nieoryginalnych produktów z listy chronionych marek sprzedawcy mogą otrzymać karę umowną w wysokości 2500 zł. Co więcej, platforma może uniemożliwić wystawianie kolejnych ofert, a także usuwać już istniejące, jeśli pojawi się zgłoszenie od właściciela praw do marki.

Nowe regulacje są odpowiedzią na rosnącą liczbę skarg dotyczących sprzedaży podróbek. Allegro, jako lider polskiego rynku e-commerce, chce w ten sposób przyciągnąć zarówno większą liczbę klientów, jak i właścicieli znanych marek, oferując im bezpieczne warunki sprzedaży.

Czytaj także: Allegro zmienia widok z ofertowego na produktowy. Na co muszą przygotować się merchanci?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
05.09.2024 12:56
Festiwal Great September także na scenie w drogerii Rossmann w łódzkiej Manufakturze
Rossmann w centrum handlowym Manufaktura w Łodzifot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Rossmann po raz kolejny jest sposnorem festiwalu Great September Showcase Festival & Conference i buduje festiwalową scenę także w swojej flagowej drogerii w łódzkiej Manufakturze.

Trzecia odsłona festiwalu Great September Showcase Festival & Conference odbędzie się już 12-14 września w Łodzi. 

Great September to prawdziwe święto polskiej muzyki – wykorzystuje pełnię potencjału łódzkiej przestrzeni oraz nie ma żadnych ograniczeń gatunkowych i wiekowych. Na scenach, rozstawionych zarówno w łódzkich klubach jak i na podwórkach (a nawet w Rossmannie!), wystąpią nie tylko najpopularniejsi rodzimi wykonawcy, ale również nowe twarze i wschodzące gwiazdy. Pośród najbardziej znanych artystów znajdują się m.in. Edyta Bartosiewicz, Liroy oraz Otsochodzi.

image
Program sceny Rossmanna w Manufakturze na festiwalu Great September w Łodzi, 12-14 września 2024
fot. Rossmann
Sposorem wydarzenia po raz kolejny jest Rossmann - największa sieć drogeryjna działająca w Polsce. W ramach festiwalu Rossmann zorganizuje w swojej drogerii w Manufakturze własną scenę, na której będą odbywały się koncerty artystów biorących udział w wydarzeniu.  

Poza słuchaniem muzyki i dobrą zabawą, podczas festiwalu odbędą się również konferencje poświęcone muzyce i twórczości. W dyskusjach udział wezmą ludzie z różnych środowisk, o różnej perspektywie – biznesmeni, naukowcy oraz sami artyści.

Panele poprowadzą między innymi redaktorzy radiowej Trójki z tematem „Muzyka w mediach – czy wszystko gra?”, Brodka, która przedstawi swoje własne case study oraz Edyta Bonk, która opowie o leczniczych właściwościach muzyki.

Polski oddział Rossmanna od początku związany jest z Łodzią. Tu mieści się siedziba, biura i magazyn główny. Tutaj, na Piotrkowskiej, w 1993 r. powstała również pierwsza drogeria Rossmann w Polsce.

Manufaktura jest jednym z najciekawszych centrów handlowych działających w Polsce, które powstało w miejscu dawnej fabryki tkanin zbudowanej w latach 1872-1892 przez Izraela Poznańskiego, przedsiębiorcy żydowskiego pochodzenia wywodzącego się z bogatej rodziny kupieckiej. W Manufakturze Rossmann prowadzi swoją flagową drogerię z szerokim asortymentem produktów naturalnych i instagramerskich marek, wyposażoną zgodnie z najnowszym standardem sieci stosowanym w najlepszych jej placówkach. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 15:20