StoryEditor
Handel
17.05.2022 00:00

Właściciele Boots pobierali wysokie dywidendy pomimo zwolnień pracowników i trudnej sytuacji firmy

Walgreens Boots Alliance (WBA), właściciele największego brytyjskiego sprzedawcy kosmetyków, Boots, w ciągu ostatnich dwóch lat pobrali 4,3 miliarda funtów (5,3 miliarda dolarów) dywidendy ze swojego brytyjskiego holdingu. Stało się tak pomimo zlikwidowania wielu miejsc pracy i otrzymania setek milionów funtów wsparcia z rządowych funduszach – podaje portal Cosmetics Business.

Sprawę ujawnił The Sunday Times i poinformował, że Superior Holdings, brytyjska matka Bootsa, wypłaciła również w 2021 r. prawie 4,1 miliarda dolarów dywidendy na rzecz WBA, a rok wcześniej było to 909,6 miliona dolarów.

Faktycznie większość z 4,1 mln USD, wypłaconych przez Superior Holdings za rok finansowy 2021, dotyczyło sprzedaży Alliance Healthcare w roku poprzednim.

Rzecznik WBA powiedział, że żadna dywidenda, o której mowa w sprawozdaniu Superior Holdings finansowym za rok 2021, nie pochodzi z Boots UK. Dodano, że w okresie roku obrotowego 19/20 Boots UK nie wypłaciła dywidendy bezpośrednio ani pośrednio.

Boots wyjaśnia także kwestię pobierania rządowych funduszy. I podkreśla, że jako ważny sprzedawca detaliczny w Wielkiej Brytanii, miał możliwość uzyskania wsparcia z rządowych programów podczas szczytu pandemii. Skorzystano z nich, ponieważ celem była ochrona miejsca pracy w tym trudnym czasie, kiedy to liczba klientów zmniejszyła się dramatycznie. Wsparcie od państwa pomogło Boots utrzymać swoje lokalizacje pomimo wysokich kosztów operacyjnych.

W lipcu 2020 r. Boots zwolnił ponad 4000 pracowników, ponieważ sprzedaż spadła poniżej 50 proc. w III kwartale. Siedem miesięcy później zlikwidowano kolejne 300 miejsc pracy w centrali w Nottingham w Wielkiej Brytanii.

Przeczytaj również: Piękno bez zdrowej skóry nie istnieje. Boots publikuje Beauty Trend Raport 2022
 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 13:18