REKLAMAAJona_banner główny sierpień 2019
Bogdan Łukasik, Modern Expo

Bogdan Łukasik, Modern Expo (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

– Na znaczeniu zyskują sztuczna inteligencja, machine learning oraz Internet rzeczy. Wszystkie te elementy są coraz bardziej istotne w naszym życiu – mówił Bogdan Łukasik, prezes zarządu Modern-Expo S.A., podczas wystąpienia na 12. Kongresie Rynku FMCG 2019.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Prezentacja nosiła tytuł „Czarno-białe aspekty rewolucji technologicznej w handlu”. Bogdan Łukasik skupił się w niej na aspektach technologicznych oraz demograficznych, mających wpływ na rozwój handlu.  

W najbliższych latach implementowane będą kolejne technologie. Być może roboty zastąpią sprzedawców, a drony będą nam dostarczać zakupy. Te wszystkie technologie są już dostępne – mówił Łukasik. Podkreślił również, że nadal istnieją bariery we wdrożeniu tych technologii. To przede wszystkim cena, ale również trudność implementacji nowych technologii do już istniejących rozwiązań. – Przewagę zdobędzie ten, kto będzie w stanie zaimplementować i połączyć je w jeden spójny system – powiedział prezes Modern-Expo S.A.

Zdaniem Bogdana Łukasika na zmianach technologicznych skorzystają przede wszystkim najmłodsi konsumenci, ci z pokolenia Y, ale przede wszystkim pokolenie Z. – 77 proc. z nich preferuje zakupy w Internecie, ale jednocześnie 80% lubi dokonywać zakupów w sklepie stacjonarnym. Generacja Z większość informacji na temat świata czerpie z Internetu., poświęca 11 godzin tygodniowo na korzystanie z różnych aplikacji. Wiedzę o produkcie czerpie głównie ze stron internetowych, a decyzje podejmuje poprzez rekomendację. Ta grupa jest mało lojalna wobec konkretnych brandów – powiedział Bogdan Łukasik.

Prelegent zwrócił również uwagę na nieustannie rosnącą rolę seniorów, którzy również staną się „konsumentem przyszłości”. W Polsce jest ich już 9,3 mln, dołączają do nich przedstawiciele pokolenia X. – Seniorzy nie podejmują decyzji pod wpływem impulsu, zwracają dużą wagę na ceny, nie chcą się wyróżniać, ale są bardzo lojalnymi klientami. Jednak 85% z nich używa jednak poczty e-mail, 70 proc. korzysta z bankowości elektronicznej, a 65% porównuje ceny przez Internet. Uważam, że ta grupa jest nie do końca zauważana. Firmy nie budują swojej strategii na tej grupie – przyznał Łukasik. Dodał, że sieci handlowe powinny bardziej zauważać rolę seniorów, a także dostosowywać do nich swoje sklepy. Może się to odbywać poprzez poszerzanie alejek, umieszczanie wyraźniejszych etykiet lub zatrudnianie asystentów dla seniorów. Takie rozwiązania są już stosowane chociażby w Japonii.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony