Warning: getimagesize(https://www.wiadomoscihandlowe.pl/img/artykuly/66153_hm-ukarany grzywna w-wysokosci-35-mln-eu_1.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad request in /home/vhost/wiadomoscikosmetyczne.pl/public_html/includes/klasy/class.artykuly.php on line 1376

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Sieci handlowe

PRAWO

 

9 października 2020, 14:57



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

Szwedzka marka modowa H&M została ukarana grzywną w wysokości ponad 35 milionów euro za nielegalny nadzór nad setkami pracowników. Grupa została uznana za winną nagrywania „obszernych” danych dotyczących jej personelu, w tym szczegółów dotyczących spraw medycznych i problemów rodzinnych.

H&M odpowie finansowo za naruszenie prywatności pracowników

H&M odpowie finansowo za naruszenie prywatności pracowników (fot. FB H&M)

Detalista z branży odzieżowej i kosmetycznej prowadził na dużą skalę rejestrowanie swoich pracowników w centrum serwisowym w Norymberdze w Niemczech.

Naruszenia prywatności, ujawnione przez Urząd Ochrony Danych w Hamburgu, obejmowały obszerne ankiety wśród pracowników zawierające szczegóły dotyczące zwolnień lekarskich, urlopów, objawów medycznych i diagnozy chorób.

Władze zauważyły, że przełożeni zdobyli również wiedzę o życiu prywatnym pracowników poprzez osobiste „rozmowy w sali” oraz uzyskali informacje na temat problemów rodzinnych i wyznawanych przez nich religii.

W oświadczeniu prasowym stwierdzono: „Połączenie zbierania informacji o życiu prywatnym (pracowników) i rejestrowania ich działań doprowadziło do szczególnie intensywnego naruszenia praw obywatelskich pracowników”.

Komisarz ds. ochrony danych i wolności informacji w Hamburgu, Johannes Caspar, dodał:  - Ta sprawa dokumentuje poważne lekceważenie ochrony danych pracowników w zakładzie H&M w Norymberdze. Wysokość nałożonej grzywny jest zatem odpowiednia i skuteczna, aby zniechęcić firmy do naruszania prywatności swoich pracowników.

W międzyczasie H&M poinformował, że zareagował „natychmiast” na incydent i zaczął wprowadzać „kilka ulepszeń” w swoim centrum w Norymberdze. "Uruchomiono kompleksowy plan działania w celu ulepszenia praktyk audytu wewnętrznego, aby zapewnić zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności danych, wzmocnić wiedzę przywódczą, aby zapewnić bezpieczne i zgodne środowisko pracy oraz kontynuować szkolenie i edukację zarówno pracowników, jak i liderów w tej dziedzinie”. Firma podkreśliła również swoje zaangażowanie w przestrzeganie RODO.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony