REKLAMABeGlossy - banner główny - 16.07 - 16.08

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Klient

KORONAWIRUS

 

16 lipca 2021, 09:35



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Odczytywanie ekspresji twarzy odgrywa ogromną rolę w komunikacji. Czym zastąpić tę komunikację w dobie obowiązkowych maseczek?

Odczytywanie ekspresji twarzy odgrywa ogromną rolę w komunikacji. Czym zastąpić tę komunikację w dobie obowiązkowych maseczek? (fot. shutterstock)

Noszenie masek w sklepie negatywnie wpływa na doświadczenia klienta. Zaburza odczytywanie emocji, pogarsza słyszenie, wprowadza dyskomfort – wynika z badania Ipsos. Mając tego świadomość warto starać się ułatwić wzajemną komunikację. 

Noszenie masek jest jednym ze środków, który ma ograniczyć rozprzestrzenianie się COVID-19. W Polsce maski są obowiązkowe m.in. w sklepach. Oznacza to niestety , że ​​doświadczenia klientów uległy pogorszeniu.

Wpływem tego obostrzenia na doświadczenia klientów zajęli się badacze Ipsos. Wiadomo bowiem, że odczytywanie ekspresji twarzy odgrywa ogromną rolę w komunikacji: pozwala odczytać emocje drugiej osoby. Co więcej, emocje na czyjejś twarzy mogą spowodować, że sami możemy te emocje odczuwać.

Badanie Ipsos potwierdziło, że zasłonięte twarze powodują zaburzenie komunikacji pomiędzy klientem a sprzedawcą, którzy gorzej się rozumieją, trudniej odczytują swoje emocje i intencje.

Ponad czterech na dziesięciu (43 proc.) klientów zgłosiło, że noszenie maski negatywnie wpłynęło na ich doświadczenia w sklepach i punktach obsługi. Ponad połowa badanych przez Ipsos powiedziała, że bywa, że z powodu masek gorzej słyszą albo są gorzej słyszani.  Aż 28 proc. klientów stwierdziło,  że zdarzyło im się z powodu maski nie uzyskać tego, co chcieli, albo było to dla nich trudniejsze.

Autorzy publikacji nie dają jednego magicznego rozwiązania na ten problem, ale wskazują na ważne aspekty, które należy wziąć pod uwagę podczas ułatwiania interakcji między pracownikami a klientami, takie jak język ciała, kontakt wzrokowy, poziom dźwięku czy pomoce wizualne.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony