24 marca 2023
Sieć Hebe dotarła do Żywca, otwierając swoją pierwszą drogerie w tym mieście. Mieści się ona przy ul. Stefana Żeromskiego 6A. Na gości nowego sklepu czekają promocje na...
23 marca 2023
22 marca 2023
7 grudnia 2022
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na...
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
Koncern Persil zdecydował o dodaniu kodów AQR na opakowaniach kapsułek Persil. W ten sposób chce ułatwić zakupy oraz użytkowanie produktu przez osoby niewidome i...
20 marca 2023
Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że blisko 60 proc. Polaków myje zęby dwa razy dziennie, a niecałe 20 proc. robi to tylko raz. Z kolei ponad 11 proc....
17 marca 2023
13 marca 2023
10 marca 2023
14 marca 2023
O czym zazwyczaj zapominamy podczas pielęgnacji włosów i skóry głowy? O masażu, peelingowaniu skóry głowy i delikatnym rozczesywaniu włosów –...
9 marca 2023
20 lutego 2023
PRODUCENCI I MARKI
FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ
OPAKOWANIA
19 listopada 2020, 14:51
Michał Kokoszkiewicz
Beata Sypniewska, business development manager & sustainability champion w Avery Dennison Polska (fot. Wiadomości Kosmetyczne)
– Etykieta stanowi bardzo istotny element opakowania, nie tylko dlatego, że jest nośnikiem informacji, ale także dlatego, że będzie decydować o tym, czy całe opakowanie trafi do dalszego obiegu – mówiła w swoim wystąpieniu podczas VIII Forum Branży Kosmetycznej Beata Sypniewska, business development manager & sustainability champion w Avery Dennison Polska.
Ekspertka podkreślała, że rynek opakowań oraz etykiet znajduje się obecnie pod presją zarówno ze strony konsumentów, jak również regulacji prawnych Unii Europejskiej. Od przyszłego roku będzie obowiązywał zakaz wprowadzania do obrotu jednorazowych produktów plastikowych, a już w 2029 roku 90 proc. wszystkich opakowań PET ma być możliwych do ponownego przetworzenia.
To wszystko przekłada się na kilka kluczowych trendów na rynku opakowań.
– Podkreśla się znaczenie ekoprojektowania, czyli tworzenia opakowań pod kątem recyklingu. Rośnie też popyt na surowce z recyklingu. Wzrasta również zainteresowanie monomateriałami, kosztem opakowań wielowarstwowych – mówiła Beata Sypniewska.
Przedstawicielka Avery Denison Polska mówiła również o etykietach proponowanych przez firmę, które wpisują się we współczesne trendy opakowaniowe.
– Etykiety zrównoważone umożliwiają ponowne przetworzenie i recykling. Przykładem takiego rozwiązania jest etykieta z Folii CleanFlake. Avery Denison proponuje także etykietę na opakowania szkalne Glass Recycling, która rozpuszcza się pod wpływem wody. Podobnie jest w przypadku etykiet Wash-off. Firma oferuje także zmywalne etykiety papierowe, które są łatwe do zmycia wodą bez dodatków chemicznych – opowiadała.
W portfolio firmy znajdują się też etykiety kompostowalne oraz etykiety z materiałów zredukowanych, a także te pochodzące z recyklingu, np. z połączenia celulozy i wytłoczki z cytrusów. Avery Denison oferuje także folię Biobased, którą powstaje z etanolu pochodzącego z trzciny cukrowej, a także Marblebase, która powstaje z wiórek marmuru.
W powszechnie panującej opinii, pandemia to złoty okres dla aptek. Jednak rzeczywistość jest
W naszej firmie na długo przed pandemią przyjęliśmy założenie, że powinniśmy być zawsze
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023
27 grudnia 2022
23 grudnia 2022