StoryEditor
Producenci
12.03.2020 00:00

Ranking TotalSocial: Najbardziej ulubione marki konsumentów w USA

Ranking najbardziej ulubionych marek Amerykanów zdominowały marki beauty – w zestawieniu nagród TotalSocial online znalazly się marki Dove Men + Care, Avon, Mary Kay, Garnier Fructis, Cleab &Clear, Cover Girl i Lush zaś offline - Gain, Dove Men+ Care, Aveeno i Olay - wynika z raportu Engagement Labs.

Engagement Labs, firma z Nowego Jorku, platforma danych i analiz, ogłosiła niedawno nagrody marek TotalSocial. W grupie online marek kosmetycznych jest wiele i zdominowały one to zestawienie.

Nagrody są oparte na platformie danych i analizy TotalSocial, która stale mierzy wskaźniki społecznościowe online i offline. Dane obejmują nastroje netto, udostępnianie info o marce, wolumen i wpływ (zakres, w jakim influencerzy mówią o marce). Generowanie pozytywnych doświadczeń marki, o których konsumenci chętnie rozmawiają z przyjaciółmi i rodziną, zarówno w trybie offline, jak i online, zapewniło firmom miejsce w tym roku w rankingu ulubionych marek TotalSocial.

Detergent do prania Gain zajął wysokie drugie miejsce i otwiera listę marek kosmetycznych, o których najlepiej wypowiadano się w rozmowach offline (spośród ponad 600 marek z różnych sektorów).  Szóstą pozycję na liście „najbardziej lubianych” poza siecią zajęła marka Aveeno, ósmą Olay a dziewiątą Dove Men + Care.

Według rankingu TotalSocial firmy Engagement Labs tylko tej jednej marce, Dove Men + Care firmy Unilever, udało się zaliczyć do najlepiej ocenianych marek zarówno w internecie, jak i poza nim.

Na potrzeby rankingu przeanalizowano ponad 600 marek konsumenckich w USA w 2019 r. w wielu sektorach i kategoriach branżowych, Engagement Labs sklasyfikowało najbardziej lubiane marki na podstawie pozytywnych rozmów netto prowadzonych online (za pośrednictwem mediów społecznościowych) i offline (poprzez rozmowy bezpośrednie) na podstawie corocznej edycji nagród TotalSocial Brand Awards.

Kategoria pielęgnacji ciała i higieny osobistej wyróżniła się wysokim stopniem uznania konsumentów z USA w sieci, zdobywając wiele miejsc za pozytywne rozmowy online. Są to marki Dove Men + Care (trzecia pozycja), Avon  (czwarte miejsce), Mary Kay (piąte miejsce), Garnier Fructis (szóste miejsce), Clean &Clear (siódma pozycja), Cover Girl (ósma pozycja) i Lush zamyka pierwszą dziesiątkę.

Podczas gdy ponad połowa najpopularniejszych marek jest również największymi reklamodawcami w tym kraju, firmy osiągają status najbardziej lubianych na różne sposoby. Marketerzy chcą wspierać społeczność aktywnych zwolenników marki, ponieważ pozytywne rozmowy konsumenckie na temat marek, które kochają, mogą przyspieszyć i rozwinąć biznes. Według danych i analiz firmy Engagement Labs 19 proc. wszystkich zakupów konsumenckich odbywa się dzięki tego rodzaju rozmowom konsumenckim.

 - Zostanie ukochaną i entuzjastycznie rekomendowaną marką wymaga nawiązania kontaktu z konsumentami poprzez ukierunkowane opowiadanie historii, dostarczanie wspaniałych doświadczeń i odświeżenie połączenia poprzez innowacyjny marketing i reklamę - skomentował Ed Keller, CEO Engagement Labs.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 04:10