StoryEditor
Producenci
28.11.2019 00:00

Selfridges zakazuje jednorazowych chusteczek do demakijażu

Brytyjski detalista Selfridges ogłosił, że nie będzie już sprzedawał jednorazowych chusteczek do demakijażu. Luksusowa grupa domów towarowych zastąpiła te produkty ekologicznymi alternatywami. To kolejny krok w ograniczaniu nieekologicznych odpadów, jakie generuje przemysł kosmetyczny.

Brytyjska sieć domów towarowych zakazała stosowania jednorazowych chusteczek do demakijażu na bazie plastiku w swoich „strefach piękna”, zastępując je alternatywnymi materiałami do recyklingu lub wielokrotnego użytku, aby zachęcić konsumentów do ekologicznych zakupów.

"Chusteczki kosmetyczne jednorazowego użytku są niezwykle szkodliwe dla środowiska. Podczas ostatniego oczyszczania plaży przez zespół Selfridges widzieliśmy na własne oczy, jaki wpływ wywierają na nasze obszary wodne i plaże, i byliśmy jeszcze bardziej zmotywowani do usunięcia ich z naszych sklepów" -  przekazała w oświadczeniu Daniella Vega, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Selfridges.

Chusteczki do demakijażu są niezwykle popularne: badania przeprowadzone przez Selfridges wykazały, że 20 proc. konsumentów używa ich co najmniej raz dziennie, a 35 proc. uważa, że ​​chusteczki kosmetyczne jednorazowego użytku są niezbędne podczas pielęgnacji. Middlesex University szacuje, że jednorazowe chusteczki na bazie plastiku potrzebują na rozkład nawet do 100 lat, ale tylko 19 proc. konsumentów jest tego świadomych. Ponadto 13 proc. konsumentów spłukuje obecnie jednorazowe chusteczki w toaletach. 

Bardziej przyjazne dla środowiska alternatywy oferowane przez sprzedawcę obejmują „Face Halo”, nietoksyczne narzędzie wielokrotnego użytku, które szybko usuwa makijaż tylko przy użyciu wody i może zastąpić do 500 chusteczek jednorazowego użytku. Selfridges ma również w ofercie „Sarah Chapman Professional Cleansing Mitts”, które delikatnie złuszczają i usuwają makijaż i brud, oraz produkt Clinique „Take The Day Off Cleansing Cloths”, które są wykonane z muślinu i mogą być używane wiele razy.

Ten krok jest najnowszym przykładem usuwania nieekologicznych produktów z branży kosmetycznej. W październiku Dove, gigant kosmetyczny będący własnością firmy Unilever, ogłosił plany zastąpienia plastikowych butelek pochodzącymi z recyklingu, aby walczyć z odpadami. Marka Olay, należąca do P&G, rozpoczęła w tym roku pilotażowy projekt wprowadzania opakowań do wielokrotnego napełniania. Takich inicjatyw jest w sektorze beauty coraz więcej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:39