StoryEditor
Producenci
23.11.2020 00:00

Amerykański rynek kosmetyczny osiągnie 128,7 mld dolarów przychodów do 2030 roku

Rosnąca liczba kupujących online napędza sprzedaż szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG) w USA. Rynek kosmetyków i środków higieny osobistej będzie podążał za tym trendem. P&S Intelligence prognozuje, że do 2030 r. ich sprzedaż przekroczy w tym kraju 128,7 mld dol. - podaje  Premium Beauty News.

Według agencji badawczej P&S Intelligence, w 2019 roku w USA było 312,3 mln użytkowników internetu, a handel elektroniczny stanowił 16,0 proc. całej sprzedaży detalicznej w kraju i nawet przed pandemią COVID-19 liczby te stale rosły.

Rozwijająca się branża e-commerce dobrze wróży amerykańskiemu rynkowi kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, ponieważ szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG), w tym produkty kosmetyczne, są jednymi z najczęściej kupowanych towarów za pośrednictwem platform internetowych” - wyjaśnia P&S Intelligence.

W USA szeroka gama produktów kosmetycznych, w tym naturalne produkty kosmetyczne i wysoce spersonalizowane kosmetyki do pielęgnacji skóry, jest dostępna online po rozsądnych cenach, a czasami po znacznych rabatach. Według P&S Intelligence ta bogata oferta pomogła zwiększyć ich penetrację w tym kraju.

Oczywiście pandemia COVID-19 ma negatywny wpływ na rynek. „Sprzedaż rzeczywistych produktów kosmetycznych spadła z powodu ograniczonej produkcji i podaży, niższych płac i powszechnego bezrobocia” - wyjaśnia firma badająca rynek. Na przykład L’Oréal zanotował 4,8 proc. niższą sprzedaż w Ameryce Północnej podczas pandemii.

Jednak nie każdy segment rynku podał takie statystyki. Popyt na przybory toaletowe, w tym mydła i środki odkażające, gwałtownie wzrósł w kraju, ponieważ regularne mycie rąk jest uważane za jeden z najlepszych sposobów ochrony przed wirusem.

Ponadto, wraz z zamknięciem sklepów, wzrosła sprzedaż w kanałach internetowych. Dynamicznie rosnąca sprzedaż w e-commerce i rosnąca liczba pracujących kobiet to główne czynniki napędzające rynek kosmetyczny i higieny osobistej w USA.

Według wspomnianej firmy badawczej, ciągły wzrost sprzedaży online jest jednym z głównych powodów, dla których amerykański rynek kosmetyków i produktów higieny osobistej ma wzrosnąć z 81,1 mld dol. w 2019 r. do 128,7 mld dol. w 2030 r., przy stałym 4,8 proc. CAGR w latach 2020 - 2030.

Eksperci przewidują, że w nadchodzących latach na amerykańskim rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała nastąpi najszybszy postęp w kategorii „Click and collect”, w ramach segmentacji według sposobu zakupu. W tym trybie ludzie płacą za produkty online, a następnie odbierają je w wyznaczonym sklepie. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 09:07