StoryEditor
Producenci
25.03.2020 00:00

Anna Wasilewska, Orientana: Nie planujemy przestojów

– Produkcja w Orientanie odbywa się zgodnie z planem. Mamy pracowników, którzy realizują powierzone im zadania i nie przewidujemy żadnych przestojów. Jakieś straty na pewno będą, ale mniejsze niż w wielu innych branżach. Za wcześnie jednak na jakiekolwiek prognozy, sytuacja jest bardzo dynamiczna – informuje Anna Wasilewska, właścicielka marki Orientana.

Nasi przedstawiciele pracujący w całej Polsce obecnie nie realizują zaplanowanych wizyt w terenie, ale są w kontakcie telefonicznym ze swoimi klientami. Przyjmują zamówienia i przekazują je do działu logistyki. Na szczęście już dwa lata temu wprowadziliśmy specjalny system, który pozwala bezpośrednio łączyć się z magazynem i na bieżąco wprowadzać zamówienia, co szczególnie teraz jest dla nas szczególnie ważne.

Obsługujemy wszystkich naszych dotychczasowych klientów. Mamy wypracowane działania w zakresie współpracy z sieciami drogerii obejmujące okres na dwa-trzy miesiące naprzód i konsekwentnie je realizujemy. Mniejsze sklepy czy zielarnie cały czas mają zapewnioną opiekę przedstawicieli a klienci indywidualni mogę korzystać z opcji wysyłki paczkomatowej w naszym sklepie internetowym.

Co do eksportu: sytuacja jest bardzo dynamiczna i trudno powiedzieć, jak przełoży się na działania naszej firmy. W części krajów, do których sprzedajemy kosmetyki Orientana wprowadzono stan zagrożenia epidemicznego, co spowodowało, że obawiając się utknięcia transportu na granicy podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu planowanych wysyłek. Jesteśmy jednak w stałym kontakcie ze wszystkimi naszymi odbiorcami zza granicy i wspólnie wypracowujemy rozwiązania bieżących kwestii.

Jakieś straty na pewno będą – tak jak w wielu branżach. U nas widzimy niewielki spadek ilości zamówień. Na pewno straty nie dotkną nas tak mocno jak biur podróży czy restauracji. Za wcześnie jednak na jakiekolwiek prognozy, bo sytuacja jest nadzwyczajna i nie mamy danych, na których moglibyśmy się oprzeć przewidując przyszłość. 

W tym roku mieliśmy zaplanowany udział w kilku imprezach targowych. Targi w Bolonii zostały już przełożone na wrzesień. W najbliższym czasie, pod koniec czerwca) planowaliśmy również udział w Cosmoprof w Las Vegas. Jak na razie organizatorzy nie podali żadnych informacji o zmianie terminu a my spokojnie czekamy. Planujemy działania na kolejne miesiące i mamy nadzieję, że uda nam się je realizować, gdy minie już stan zagrożenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 00:01