Jej syndyk domagał się zwrotu 291 tys. zł opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży innych niż marża handlowa. Kontrakt przewidywał 25 różnych opłat, ale spór dotyczył tylko premii za wzmożoną aktywność oraz opłaty logistycznej. Pełnomocnik Auchan apelował do SN aby utrzymał zwrot w orzecznictwie, rozpoczęty wyrokiem z 20 lutego br. (SN orzekł wówczas, że opłaty wiążą się z ułatwieniami dla dostawców). Sieci zaczęły powoływać się na ten wyrok we wszystkich procesach i wydawało się, że orzecznictwo im sprzyja. Najnowszy wyrok SN odbiera właścicielom sklepów nadzieję na to, że linia korzystnego dla nich orzecznictwa utrzyma się. Dla dostawców to sygnał, że wciąż mają duże szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. – Niewykluczone, że na fali ostatnich procesów markety zaczną odchodzić od opłat półkowych i skupią się na pobieraniu coraz wyższych premii od obrotu, jako rozwiązaniu dla nich bezpieczniejszym – komentuje w „Rz” adwokat Dariusz Wasser z kancelarii Hauszyld i Partnerzy.
Central Asia Beauty Expo to największe targi przemysłu kosmetycznego w Azji Środkowej. Wydarzenie jest platformą promocji nowych marek i trendów z krajów Europy oraz Azji na kazachstańskim rynku. W tegorocznej, piątej już edycji targów ma uczestniczyć 350 firm z 30 krajów.
Zakres branżowy targów obejmuje m.in.: środki higieniczne, perfumy i dezodoranty, kosmetyki kolorowe, profesjonalne oraz dla dzieci, kosmetyki naturalne i bio, lash & brow, środki do depilacji, środki do włosów i paznokci, środki czyszczące i myjące, a także farmaceutyki oraz suplementy diety.
Pojawią się też stoiska firm prezentujących rozwiązania z zakresu kosmetologii estetycznej, chirurgii plastycznej, a także sprzęt, urządzenia i meble do salonów urody. W targach wezmą też udział specjalistyczne ośrodki zawodowe i szkoły.
PAIH zachęca polskie firmy do prezentowania autorskich produktów i rozwiązań w ramach wspólnego stoiska promocyjnego. Oferuje przestrzeni do spotkań z kontrahentami, a także możliwość skorzystania z merytorycznego i językowego wsparcia ekspertów Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kazachstanie.
Udział w targach wiąże się z opłatą rejestracyjną w wysokości 230 euro. Przedsiębiorca pokrywa również koszty logistyczne, tj. spedycji towarów i materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia osób i produktów, noclegu, wyżywienia itp.
Zainteresowane firmy mogą zgłaszać swój udział za pośrednictwem formularza rejestracyjnego na stronie PAIH do 29 marca 2024 r.
Konsumenci będą mogli zapoznać się z pełną gamą 125 produktów marki w dziewięciu kategoriach. Lady Gaga po raz pierwszy zaprezentowała markę w 2019 roku pod nazwą Haus Laboratories, stając się wówczas pierwszą założycielką branży kosmetycznej, która podpisała wówczas umowę na wyłączność ze sprzedawcą internetowym Amazon.
W 2022 roku piosenkarka odnowiła swoją markę kosmetyków, nadając jej nową nazwę i branding, zmieniając linię produktów tak, aby skupiała się na „czystych” recepturach i składnikach aktywnych. Marka Haus Labs zmieniła nazwę na Haus Labs by Lady Gaga z Haus Laboratories w ramach kampanii rebrandingowej, która obejmowała również wznowienie marki 9 czerwca, przy czym nawiązała współpracę z Sephora jako punktem sprzedaży detalicznej. Pierwsza tura produktów stała się dostępna w wybranych sklepach, a jesienią planowane jest ich wprowadzenie do ponad 500 sklepów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Według Gagi w procesie rebrandingu usunięto 2700 „brudnych” składników i zastąpiono je korzystnymi składnikami, takimi jak kwas hialuronowy i kolagen wegański.
Kosmetyki Haus Lab otrzymały wiele prestiżowych nagród, w tym Best Foundation For Calming, ELLE "12 Best Waterproof Foundations for Streak-Free Days" 2023, Best Clean Makeup, Allure Best of Beauty Awards 2023 czy Best Foundation, Women‘s Health Beauty Awards 2023.
Czytaj także: Haus Labs by Lady Gaga będzie dostępne ekskluzywnie w Sephora UK