StoryEditor
Producenci
15.12.2020 00:00

Pewna jest tylko zmiana - pobierz bezpłatnie e-wydanie Wiadomości Kosmetycznych

Pewna jest tylko zmiana – tak krótko można podsumować rok, który niemal za nami. I takim hasłem opatrzyliśmy relację z 8. Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się tym razem w formacie online, dopasowanym do czasów, w których żyjemy. Znajdziecie ją Państwo w listopadowo-grudniowym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”, które można także bezpłatnie pobrać w formie e-wydania. 

Ostatnie w tym roku wydanie „Wiadomości Kosmetycznych” oddajemy w Państwa ręce z nadzieją, że kolejny rok będzie po prostu lepszy. Tego, co wydarzyło się w 2020 nikt się nie spodziewał. Nikt nie pisał scenariuszy przewidujących, że świat zatrzyma się z powodu wirusa. Przynajmniej nikt z biznesu. No… może poza Billem Gatesem. Dziś? Ostatnie doniesienia: francuska armia zatrudnia pisarzy science-fiction, by przewidywali to, co nieprzewidywalne, by przebijali mury wyobraźni, bo chce być gotowa na kryzysy i wojny przyszłości. Nie brzmi to dobrze. Ale… może lepiej być gotowym niż niegotowym.

Pobierz bezpłatnie e-wydanie „Wiadomości Kosmetycznych”

Branża kosmetyczna nie była gotowa. Tak jak inne biznesy, jak inni ludzie, którzy je prowadzą. Czy poradziła sobie z pandemicznym kryzysem? To zależy kogo się zapyta. Są firmy, które straciły bardzo dużo, chociaż miały zdywersyfikowane kanały sprzedaży, nie tylko produkowały kosmetyki, ale też prowadziły działalność w usługach beauty. Nagle wszystko zaczęło je ciągnąć je w dół – zamykane apteki, perfumerie, galerie handlowe, sklepy na lotniskach, hotele, restauracje, gabinety kosmetyczne. Są firmy skupione na masowych produktach, które szybko mogły przestawić linie produkcyjne i skupić się na mydle czy żelach antybakteryjnych. One nie mogły narzekać na brak popytu, przynajmniej do czasu.

Podobnie nie ma jednej odpowiedzi na to, co wydarzyło się w handlu. Osiedlowe drogerie, które ledwo wiązały koniec z końcem, nagle zyskały klientów, bo ci bali się jeździć daleko po zakupy, nie chcieli stać w kolejkach. Tętniące życiem drogerie w najpopularniejszych centrach handlowych nagle zamarły, a obroty niektórych spadały niemal do zera. Oczywiście szybko rosła sprzedaż w internecie, e-commerce agencje badawcze określają głównym wygranym w tej pandemii. Jednak sprzedaż online nie zasypała finansowej dziury w sieciach drogeryjnych czy perfumeryjnych opierających się na sklepach stacjonarnych.

„Pewna jest tylko zmiana” – tak zatytułowaliśmy artykuł podsumowujący 8. Forum Branży Kosmetycznej, pierwsze zorganizowane przez nas całkowicie w formacie online. Niezwykle ciekawe,  pokazujące, jak w ciągu chwili świat, który znaliśmy może odejść w zapomnienie, oraz udowadniające jak szybko człowiek do zmian się przyzwyczaja, choć z reguły ich nie lubi. 

U progu 2021 roku, w imieniu wszystkich osób tworzących „Wiadomości Kosmetyczne” i portal wiadomoscikosmetyczne.pl, dziękuję Państwu za kolejny rok bycia razem. Naszym Czytelnikom za każde przeczytane słowo, za każdy skomentowany artykuł, za inspiracje do powstawania kolejnych. Naszym Partnerom dziękuję za wsparcie biznesowe, dzięki któremu „Wiadomości Kosmetyczne” wkraczają w kolejny rok życia i mogą się rozwijać. Wszystkim, Państwu i nam samym, życzę przede wszystkim zdrowia oraz optymizmu, który pozwala łagodniej przechodzić przez trudniejsze chwile. Dziękuję też całemu Zespołowi „Wiadomości Kosmetycznych” za wytrwałość i za to, że daliście z siebie wszystko w tym bardzo wymagającym roku, pełnym niespodziewanych zwrotów akcji. 

Katarzyna Bochner
redaktor naczelna
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 16:49
Coty Inc. ogłosiło mocne wyniki za Q3 2024
Coty
Coty Inc. globalny lider w branży kosmetycznej, ogłosił mocne wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024, który zakończył się 31 marca. Firma zanotowała wzrost przychodów netto o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. na bazie LFL, przewyższając tym samym własne prognozy. Wzrost został wsparty przez solidne wyniki w segmentach Prestige i Consumer Beauty oraz ekspansję na wszystkich kluczowych rynkach, mimo wyzwań związanych ze zbyciem licencji Lacoste i wpływami walutowymi.

W trzecim kwartale przychody netto wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. w ujęciu LFL, wspierane wzrostem we wszystkich kategoriach, szczególnie przekraczającym prognozy. W skali roku przychody zwiększyły się o 13 proc. Wzrost był solidny zarówno w segmencie Prestige, jak i Consumer Beauty, we wszystkich regionach, choć częściowo zniwelowany przez zbycie licencji Lacoste. Miks przyczynił się do wzrostu wolumenu na poziomie niskim do średniego jednocyfrowego oraz wzrostu cen w wysokim jednocyfrowym zakresie.

Przychody z segmentu Prestige wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 13 proc. w ujęciu LFL w trzecim kwartale, z silnymi wynikami w kategoriach zapachów, kosmetyków i pielęgnacji skóry, mimo pewnych wpływów zbycia i różnic kursowych. W skali roku przychody z Prestige wzrosły o 17 proc. Consumer Beauty również odnotowało wzrost o 6 proc. zarówno w ujęciu nominalnym, jak i LFL w trzecim kwartale, ze wzrostem w kategoriach masowych we większości regionów, pomimo pewnego spadku w USA.

Firma osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży, z wysokim wzrostem we wszystkich regionach. Ameryka wykazała solidny wzrost, szczególnie w Ameryce Łacińskiej i w kanale Travel Retail, nieco osłabiony przez wpływy kursowe i zbycie. Przychody w EMEA wzrosły o 7 proc. w ujęciu nominalnym i o 9 proc. w ujęciu LFL, z dobrymi wynikami w większości rynków. Region Azji i Pacyfiku również wykazał silny wzrost, napędzany rynkami poza Chinami i kanalem Travel Retail.

Marża brutto za trzeci kwartał osiągnęła poziom 64,8 proc., co stanowi poprawę o 190 punktów bazowych, napędzaną premiumizacją, strategiami cenowymi oraz efektywnością łańcucha dostaw. Dochód operacyjny skoczył o 79 proc. do 77,8 miliona dolarów, z rozszerzeniem marży operacyjnej do 5,6 proc. Skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 17 proc. do 143,9 miliona dolarów. Jednak dochód netto był prawie na poziomie zerowym, wpływają na niego fluktuacje rynkowe, w przeciwieństwie do wyższego dochodu operacyjnego.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemne z powodu sezonowych trendów i płatności podatkowych, które mają się odwrócić w IV kwartale. W skali roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były dodatnie, wynosząc 438,1 miliona dolarów. Całkowity dług wyniósł 3,972,3 miliona dolarów, ze stosunkiem długu do dochodu netto na poziomie 16,5x i wskaźnikiem dźwigni finansowej 3,4x. Aktualizacje strategiczne obejmowały silny wzrost w segmencie prestiżowych zapachów, w tym Burberry Goddess, oraz sukces w kategoriach masowych. Przychody z e-handlu wzrosły o prawie 20 proc. w trzecim kwartale, z rosnącym udziałem rynkowym online. Firma zauważyła również solidną wydajność na rynkach o wysokim wzroście oraz znaczące postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Czytaj także: Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 15:27
Johnson & Johnson usiłuje po raz 3. ogłosić upadłość
Johnson & Johnson nadal jest po uszy w kłopotach związanych z pozwami o azbest w talku.Getty Images
Firma Johnson & Johnson próbuje zażegnać wiele spraw sądowych, które u swoich podstaw kwestionują bezpieczeństwo jej pudru dla niemowląt na bazie talku. Według doniesień prasowych zaproponowana przez amerykańskiego producenta sprzętu i produktów medycznych ugoda w wysokości 6,475 miliarda dolarów jest bliska akceptacji.

Według raportu opublikowanego przez 7 New Boston, spółka zależna Johnson & Johnson, LTL Manag3ment, po raz trzeci złożyła wniosek o upadłość i rozpocznie trzymiesięczny okres głosowania, mający na celu osiągnięcie ugody we wszystkich bieżących i przyszłych sprawach dotyczących talku. Mówi się, że spółka Johnson & Johnson zyskała poparcie większości przedstawicieli powodów w pozwie i jest przekonana, że osiągnie próg 75 proc. poparcia wymagany do zatwierdzenia transakcji upadłościowej.

Johnson & Johnson w ostatnim czasie boryka się z wieloma problemami prawnymi i finansowymi związanymi z zanieczyszczonym azbestem talkiem. Johnson & Johnson oraz jej dwie filie zostały ostatnio uznane za winne w związku ze śmiercią Theresy Garcia, której interesy reprezentowała kancelaria Dean Omar Branham Shirley. Sąd Okręgowy w hrabstwie Cook w Chicago zasądził na rzecz rodziny Garcii odszkodowanie w wysokości 45 milionów dolarów. Proces dotyczył odpowiedzialności korporacji za zawartość azbestu w pudrze dla niemowląt, z którego korzystała Garcia.

W ubiegłym roku Johnson & Johnson wniosło pozew przeciwko czterem naukowcom, którzy zauważyli związek między talkiem a nowotworem. Firma poprzez swoją spółkę zależną, LTL Management, domagała się od trzech z tych badaczy „odwołania lub sprostowania” ich badań, które wskazały, że produkty z talkiem zanieczyszczonym azbestem mogą być przyczyną międzybłoniaka.

Czytaj także: Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dotyczącej talku w pudrze dla niemowląt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2024 00:02