StoryEditor
Producenci
22.10.2021 00:00

Unilever podniósł ceny i spodziewa się wyższej inflacji w przyszłym roku

W ciągu trzech miesięcy, do września br., Unilever podniósł ceny o 4,1 proc. – to największy skok od początku 2012 roku i jak mówi szef finansowy koncernu odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji.

Unilever, producent m.in. takich marek jak Dove, Rexona, czy Domestos, w odpowiedzi na wysoki poziom inflacji, podniósł w ciągu trzech miesięcy, do września br., ceny swoich produktów  o 4,1 proc. Koncern ostrzega, że sytuacja może się pogorszyć w przyszłym roku, ponieważ koszty surowców i energii podniosą ceny żywności, przyborów toaletowych i środków czystości.

Widać, że podnieśliśmy ceny. To odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji, który obserwujemy. Spodziewamy się, że inflacja może być wyższa w przyszłym roku – powiedział Graeme Pitkethly, szef finansowy koncernu.

Unilever odnotował wzrost sprzedaży w III kwartale o 2,5 procent, to więcej niż szacowali analitycy spodziewając się 2,2 proc. w porównaniu z przewidywaniami analityków o 2,2 procent. Ostrzegł jednak przed dalszą inflacją w przyszłym roku z powodu rosnących kosztów energii i innych kosztów.

Wzrost w III kwartale był stymulowany silnym popytem na „rynkach priorytetowych” w USA, Chinach, Indiach i Turcji. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży, na co wpływ miał COVID-19.

Zgodnie z komunikatem prasowym: 

Dezodoranty i produkty do higieny skóry osiągnęły lepsze wyniki sprzedaży po zniesieniu ograniczeń w przemieszczaniu się konsumentów, a wzrost cen o 4,1 procent zrównoważył 1,5-procentowy spadek wolumenu.

Kanał e-commerce firmy wzrósł o 38 procent i obecnie stanowi 12 procent całkowitej sprzedaży.

Każda marka z kategorii Prestige Beauty i Functional Nutrition wzrosła dwucyfrowo.

Koncern poinformował także, że zakończył przejęcie marki kosmetyków do pielęgnacji skóry Paula’s Choice.

Unilever planuje nadal kompensować wzrost  cen surowców i kosztów transportu podwyżkami cen i innymi środkami.

Firma poinformowała: „Inflacja utrzymuje się na silnie podwyższonym poziomie i będzie się utrzymywać w przyszłym roku. Nadal będziemy na to reagować podejmując odpowiednie działania cenowe i wdrażając szereg środków podnoszących wydajność w celu zrównoważenia zwiększonych kosztów”. Unilever chce utrzymać założony poziom marży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:58