StoryEditor
Producenci
11.10.2021 00:00

PAIH zaprasza na wydarzenie dla branży kosmetycznej. Wiadomości Kosmetyczne są patronem Forum.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedstawicieli polskich firm kosmetycznych do uczestnictwa w międzynarodowej konferencji poświęconej branży beauty. Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat nad tym wydarzeniem, które odbędzie się w formule online w dniach 27-28 października br.

Wiadomości Kosmetyczne będą miały przyjemność poprowadzić dyskusję pt. „Dlaczego Polska”, w której udział wezmą eksperci i przedstawiciele polskich firm, które już z sukcesem eksportują kosmetyki do Azji Południowo-Wschodniej 

Celem "Poland-ASEAN - Regional Cosmetics Forum" jest promocja polskiego sektora kosmetycznego w regionie Azji Południowo-Wschodniej. To też okazja do zapoznania się z możliwościami, jakie oferują branże kosmetyczne regionu ASEAN i Polski. Kontynuacją inicjatywy będą organizowane przez PAIH spotkania B2B z szerokim gronem potencjalnych partnerów i możliwością nawiązania nowych relacji biznesowych.

Region ASEAN - warto wiedzieć

Kraje Azji Południowo-Wschodniej wraz ze wzrostem populacji oraz zamożności obywateli stają się głównym motorem napędzającym sprzedaż kosmetyków i produktów do higieny osobistej w regionie Azji i Pacyfiku. W 2019 roku sektor ten osiągnął w ASEAN wartość 5,9 mld dolarów. Zgodnie z prognozami, do 2027 roku jego wartość wyniesie 8,4 mld dolarów.

Ponadto uwidaczniają się nowe trendy, a wraz z rozwojem gospodarki zmianom ulegają preferencje zakupowe klientów. Pomimo silnej obecności na rynku uznanych marek kosmetycznych, coraz większą popularność zyskują marki niszowe, ale nowatorskie. Klienci poszukują kosmetyków przyjaznych środowisku, w tym bazujących na składnikach organicznych. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry i włosów, a także dla dzieci. Silny wzrost sprzedaży odnotowują kosmetyki z certyfikatem halal, chroniące przed słońcem oraz kosmetyki dla mężczyzn.

Mimo stabilnego rozwoju sektora kosmetycznego, wejście na rynki Azji Południowo-Wschodniej wymaga odpowiedniego przygotowania oraz długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki i produktów. Wyzwaniem dla polskich kosmetyków jest m.in. silna konkurencja ze strony lokalnych, azjatyckich marek, w tym przede wszystkim japońskich i koreańskich producentów.

Szanse polskich firm na tamtejszym rynku wzmacnia jednak dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w regionie. Sprzedaż internetowa staje się głównym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych - już teraz produkty z segmentu beauty są najczęściej kupowanym rodzajem produktów w kanałach e-commerce.

Kosmetyki made in Poland

Polskie marki kosmetyczne z sukcesami rozwijają sprzedaż w Azji, w tym Azji Płd.-Wsch., chociażby w Wietnamie, Malezji, Singapurze czy na Filipinach.

– Dobrą passę odzwierciedla fakt, że w zakresie produkcji kosmetyków nasz kraj zajmuje obecnie 5. miejsce w UE, tuż za czołowymi i uznanymi na świecie pod tym względem Włochami, Francją czy Niemcami. Za współpracą z polskimi firmami przemawia m.in. ponad 100-letnia tradycja w zakresie produkcji czy też wysoko wykwalifikowana kadra pracowników. Produkcja kosmetyków w Polsce odbywa się według norm i standardów UE, co jest szczególnie ważne w przypadku ekspansji chociażby do Azji. Szeroka oferta produktowa, wpisująca się w aktualne globalne trendy kosmetyczne, w tym również dopasowana do potrzeb klientów nawet na najbardziej odległych rynkach, przyciąga bez wątpienia kontrahentów z różnych zakątków świata – tłumaczy Maja Justyna z biura PAIH w Singapurze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2025 10:22
Włoski Conter chce przejąć pakiet mniejszościowy polskiego dystrybutora Corri
Tessori d‘Oriente

8 maja 2025 r. włoska firma Conter złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad katowickim dystrybutorem kosmetyków i chemii gospodarczej – spółką Corri. Zgodnie z dokumentacją, Conter zamierza wspólnie zarządzać Corri z obecnymi udziałowcami, w tym Anną i Łukaszem Młynarczykami, Iwoną Lamch-Chlebowską, Marcinem Chlebowskim oraz Pawłem i Anną Szubami.

Conter to włoska spółka z siedzibą w Lodi Vecchio, specjalizująca się w badaniach, produkcji i sprzedaży środków higieny osobistej, kosmetyków do włosów i twarzy, suplementów diety oraz chemii domowej. Firma działa głównie na rynkach Europy Zachodniej i nie prowadzi na dużą skalę działalności dystrybucyjnej w Polsce, co – zdaniem ekspertów – zwiększa szanse na uzyskanie zgody UOKiK na planowaną transakcję. 

Conter S.R.L. jest strategicznym zakładem produkcyjnym w ramach Sodalis Group, odpowiadającym za wytwarzanie szerokiego asortymentu produktów kosmetycznych i higieny osobistej dla marek należących do tej grupy. Zgodnie z raportem zrównoważonego rozwoju Sodalis Group za 2023 rok, Conter działa wyłącznie na rzecz grupy, generując przychody poprzez świadczenie usług produkcyjnych dla jej marek. 

image
Drogeria Jasmin Elter, Osiedle Stefana Batorego 18, Poznań
Katarzyna Bochner, wiadomoscikosmetyczne.pl

Corri to znany polski dystrybutor włoskich marek kosmetycznych i detergentów, takich jak Tesori d’Oriente. Spółka posiada także własną markę Corri d’Italia, pod którą oferuje m.in. płyny do prania i płukania. Firma współpracuje zarówno z sieciami handlowymi, hurtowniami, jak i klientami detalicznymi, dysponując przy tym własnym magazynem i zapleczem logistycznym.

Warto przypomnieć w tym kontekście wypowiedź Pawła Szuby, prezesa Corri, z kongresu Retail Trends:

Klienci szukają marek, które się wyróżniają. Polski klient szuka czegoś odmiennego, wyjątkowego. Często woli zapłacić trochę więcej, ale w zamian otrzymać produkt, który się wyróżnia i odpowiada jego oczekiwaniom.

Potencjalne przejęcie może oznaczać istotne przyspieszenie rozwoju Corri – zarówno pod względem rozszerzenia oferty produktowej, jak i wzmocnienia sieci dystrybucji. Dla Conter z kolei wejście kapitałowe w polską spółkę stanowiłoby szansę na zwiększenie obecności na rynku Europy Środkowo-Wschodniej i rozwinięcie kanałów sprzedaży w regionie.

Sodalis przejmie pakiet mniejszościowy w Corri

Andrea Piaggesi, odpowiedzialny za eksport w Sodalis Group, podsumowuje międzynarodowy rozwój firmy i jej sukcesy, zwłaszcza na rynku polskim. Sodalis to największy włoski producent kosmetyków i chemii domowej, który dzięki 10 przejęciom w ciągu 10 lat działa dziś bezpośrednio w 6 krajach Europy, USA i Meksyku, a jego przychody sięgają 1,1 miliarda euro. Grupa posiada ponad 40 marek, m.in. Lycia, Deborah Milano, Biopoint, Artdeco, VO5, Brut, Zest.

Jak powiedział Piaggesi w komentarzu dla Wiadomosci Kosmetycznych:

Mam zaszczyt ogłosić, że zawarliśmy porozumienie z firmą Corri dotyczące objęcia udziałów mniejszościowych, mające na celu dalsze zacieśnianie naszej współpracy, a w niedalekiej przyszłości – miejmy nadzieję – przekształcenie Corri i jej znakomitego zespołu w naszą polską spółkę zależną. Polska jest bowiem największą europejską gospodarką, w której nie jesteśmy jeszcze bezpośrednio obecni, a przy tym wyróżnia się znacznie większą dynamiką niż inne rynki. Z tego względu jesteśmy świadomi, że rynek jest bardzo konkurencyjny i złożony, niemniej jednak początek naszej działalności jest obiecujący i jesteśmy gotowi inwestować, aby wspierać długoterminowy rozwój.

W ciągu ostatniej dekady Sodalis Group przejęła 10 firm i rozszerzyła działalność na sześć krajów Europy, a także Stany Zjednoczone i Meksyk, osiągając przychody na poziomie 1,1 miliarda euro. Na rynku polskim, będącym największą gospodarką UE bez dotychczasowej bezpośredniej obecności Sodalis, sprzedaż wzrosła z zera w 2023 roku do planowanych 30 milionów euro w 2025. Produkty grupy są pozycjonowane jako masstige – oferujące luksusowe doświadczenie w przystępnej cenie – a firma konsekwentnie inwestuje w innowacje, wprowadzając rocznie około 1000 nowych produktów. W Polsce Sodalis planuje dalszy rozwój, m.in. poprzez rozszerzenie oferty marki TDO o nowe produkty, takie jak balsamy do ciała.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 11:44
Unilever zainwestuje 30 miliardów pesos m.in. w budowę fabryki w Meksyku do 2028 roku
Na zdj. biuro firmy Unilever.BalazsSebok/Shutterstock

Unilever ogłosił plan znaczącej inwestycji w Meksyku, której łączna wartość wyniesie 1,5 miliarda dolarów amerykańskich, czyli około 30 miliardów pesos. Informację potwierdzono podczas konferencji prasowej z udziałem prezydentki Meksyku, Claudii Sheinbaum. Inwestycje będą realizowane w latach 2025–2028 i mają objąć szereg inicjatyw w różnych regionach kraju.

Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w stanie Nuevo León. Na ten cel przeznaczono 8 miliardów pesos, co odpowiada około 407,4 milionom dolarów. Nowy obiekt będzie wyspecjalizowany w produkcji kosmetyków i artykułów do pielęgnacji osobistej, co ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie konsumentów w regionie.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego Unilever przewiduje również stworzenie około 1 200 miejsc pracy. Nowe etaty mają powstać nie tylko w nowym zakładzie, ale także w ramach innych projektów realizowanych przez firmę na terenie Meksyku. Inwestycja ma przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy oraz rozwoju zaplecza przemysłowego.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji w Meksyku wpisuje się w rządowy program „Plan Mexico”, mający na celu przyciąganie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla Unilever przedsięwzięcie to stanowi element strategii nearshoringu w Ameryce Północnej, umożliwiającej skrócenie łańcuchów dostaw i szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 12:43