StoryEditor
Producenci
11.10.2021 00:00

PAIH zaprasza na wydarzenie dla branży kosmetycznej. Wiadomości Kosmetyczne są patronem Forum.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedstawicieli polskich firm kosmetycznych do uczestnictwa w międzynarodowej konferencji poświęconej branży beauty. Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat nad tym wydarzeniem, które odbędzie się w formule online w dniach 27-28 października br.

Wiadomości Kosmetyczne będą miały przyjemność poprowadzić dyskusję pt. „Dlaczego Polska”, w której udział wezmą eksperci i przedstawiciele polskich firm, które już z sukcesem eksportują kosmetyki do Azji Południowo-Wschodniej 

Celem "Poland-ASEAN - Regional Cosmetics Forum" jest promocja polskiego sektora kosmetycznego w regionie Azji Południowo-Wschodniej. To też okazja do zapoznania się z możliwościami, jakie oferują branże kosmetyczne regionu ASEAN i Polski. Kontynuacją inicjatywy będą organizowane przez PAIH spotkania B2B z szerokim gronem potencjalnych partnerów i możliwością nawiązania nowych relacji biznesowych.

Region ASEAN - warto wiedzieć

Kraje Azji Południowo-Wschodniej wraz ze wzrostem populacji oraz zamożności obywateli stają się głównym motorem napędzającym sprzedaż kosmetyków i produktów do higieny osobistej w regionie Azji i Pacyfiku. W 2019 roku sektor ten osiągnął w ASEAN wartość 5,9 mld dolarów. Zgodnie z prognozami, do 2027 roku jego wartość wyniesie 8,4 mld dolarów.

Ponadto uwidaczniają się nowe trendy, a wraz z rozwojem gospodarki zmianom ulegają preferencje zakupowe klientów. Pomimo silnej obecności na rynku uznanych marek kosmetycznych, coraz większą popularność zyskują marki niszowe, ale nowatorskie. Klienci poszukują kosmetyków przyjaznych środowisku, w tym bazujących na składnikach organicznych. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry i włosów, a także dla dzieci. Silny wzrost sprzedaży odnotowują kosmetyki z certyfikatem halal, chroniące przed słońcem oraz kosmetyki dla mężczyzn.

Mimo stabilnego rozwoju sektora kosmetycznego, wejście na rynki Azji Południowo-Wschodniej wymaga odpowiedniego przygotowania oraz długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki i produktów. Wyzwaniem dla polskich kosmetyków jest m.in. silna konkurencja ze strony lokalnych, azjatyckich marek, w tym przede wszystkim japońskich i koreańskich producentów.

Szanse polskich firm na tamtejszym rynku wzmacnia jednak dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w regionie. Sprzedaż internetowa staje się głównym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych - już teraz produkty z segmentu beauty są najczęściej kupowanym rodzajem produktów w kanałach e-commerce.

Kosmetyki made in Poland

Polskie marki kosmetyczne z sukcesami rozwijają sprzedaż w Azji, w tym Azji Płd.-Wsch., chociażby w Wietnamie, Malezji, Singapurze czy na Filipinach.

– Dobrą passę odzwierciedla fakt, że w zakresie produkcji kosmetyków nasz kraj zajmuje obecnie 5. miejsce w UE, tuż za czołowymi i uznanymi na świecie pod tym względem Włochami, Francją czy Niemcami. Za współpracą z polskimi firmami przemawia m.in. ponad 100-letnia tradycja w zakresie produkcji czy też wysoko wykwalifikowana kadra pracowników. Produkcja kosmetyków w Polsce odbywa się według norm i standardów UE, co jest szczególnie ważne w przypadku ekspansji chociażby do Azji. Szeroka oferta produktowa, wpisująca się w aktualne globalne trendy kosmetyczne, w tym również dopasowana do potrzeb klientów nawet na najbardziej odległych rynkach, przyciąga bez wątpienia kontrahentów z różnych zakątków świata – tłumaczy Maja Justyna z biura PAIH w Singapurze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 14:44