StoryEditor
Eksport
19.03.2018 00:00

Ponad 150 polskich wystawców na targach kosmetycznych w Bolonii

Ponad 150 polskich firm wzięło udział w 51 edycji targów kosmetycznych Cosmoprof w Bolonii i zaprezentowały się znakomicie. Większość wystawiła się w polskim pawilonie narodowym. Cosmoprof we Włoszech to jedno z najważniejszych i największych wydarzeń dla kosmetycznego świata. Zapraszamy na naszą fotorelację z tej kolebki kosmetycznych trendów! 

W zeszłym roku, 50. edycja targów Cosmoprof przyciągnęła uwagę rekordowej liczby ponad 250 tys. gości ze 150 krajów. Na łącznej powierzchni ponad 140 tys. mkw. swoje produkty i usługi zaprezentowało 2 776 wystawców z 69 krajów, w tym ponad 100 z Polski.

Czekamy na podsumowania tegorocznej edycji targów, które właśnie dobiegły końca. Już wiadomo jednak, że polskich firm w Bolonii przybyło. Zaprezentowało się aż 150 producentów z Polski. Zarówno największe firmy o ugruntowanej pozycji na polskim rynku i mocne na rynkach zagranicznych, jak i małe firmy oraz start-upy, które skorzystały z dotacji na rozwój eksportu i  poszukują pierwszych dystrybutorów na świecie.

Większość polskich stoisk znalazła się w pawilonie narodowym, w hali nr 16, która tym razem była dzielona z firmami z Hiszpanii i Francji. Polska strefa wyglądała imponująco. Profesjonalne ekspozycje przyciągały uwagę swoimi gabarytami, nowoczesną aranżacją, jasnym oświetleniem i zdecydowanie wybijały się na tle konkurencji z innych krajów. Całość obrandowana logo Polska była spójna, a jednocześnie każda z firm i marek zachowała swój indywidualny styl i charakter. Za zabudowę większości stoisk odpowiadała firma Polcharm, która zdaniem wystawców wywiązała się ze swojego zadania znakomicie. Polskie firmy prezentowały się również w innych targowych strefach, m.in. green&organic i beauty&spa, a także na odbywających się równocześnie targach Cosmopack poświęconych rozwiązaniom w branży opakowaniowej.  

Targi we Włoszech były pierwszą imprezą branżową, na której Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała polskie stoisko informacyjno-promocyjne w związku z realizacją branżowego programu promocji sektora kosmetycznego, w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Na stoisku narodowym przedstawiciele polskich firm, również tych, które nie miały swoich ekspozycji, mogli się spotkać z potencjalnymi kontrahentami. Również wszystkie zainteresowane firmy mogły wpisać swoje dane do katalogu targowego przygotowanego przez PAIH na Cosmoprof i wyłożyć na stoisku swoje materiały informacyjne. Kolejna taka okazja nadarzy się przed majowymi targami w Dubaju. Informacji o terminach na dostarczanie danych i materiałów promocyjnych do PAIH należy szukać na stronie polish-cosmetics.com

Czytaj także: Polskie firmy kosmetyczne wyrastają na światowego lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:19