StoryEditor
Eksport
20.03.2019 00:00

Ogromny potencjał rynku produktów dla dzieci w Chinach

Na gigantycznym chińskim rynku produktów dla dzieci istnieje wiele możliwości rozwoju marek krajowych, ale eksperci widzą też świetlaną przyszłość dla zachodnich marek. Również na rynku kosmetyków dla dzieci i kobiet w ciąży - podaje marketingtochina.com.

W 2018 roku Chiny odnotowały prawie 15 milionów urodzeń, co oznacza, że chiński rynek dziecięcy ma przed sobą duże perspektywy. I nie tylko sektor odzieżowy i sprzętów dla dzieci powinien odnieść korzyści, ale również branża kosmetyczna, w tym produkty do pielęgnacji dzieci.

Polityka jednego dziecka prowadzona w Chinach przyczyniła się do wybiórczych i wybrednych zachowań zakupowych chińskich konsumentów. Polityka ta pozwoliła chińskim gospodarstwom domowym na większą siłę nabywczą, a tym samym oferowanie swoim dzieciom produktów wysokiej jakości. Rynek dziecięcy w Chinach jest zatem jednym z najbardziej luksusowych rynków w Azji.

Jednak kilka czynników zmusiło rząd chiński do zniesienia polityki "jednego dziecka" w 2016 roku i pozwolenia parom na posiadanie dwójki dzieci. Chodzi o starzenie się ludności w Chinach, które jest bezpośrednią konsekwencją restrykcyjnej polityki rodzinnej. Kraj przewiduje duży wzrost grupy ludności w wieku powyżej 65.lat, która ma stanowić 30 proc. całej populacji.

Poza tym Chiny doświadczają nierównowagi demograficznej między mężczyznami i kobietami z tego samego pokolenia. Co najmniej 116 mężczyzn przypada na sto kobiet.

Taka radykalna zmiana w Chinach łączy się ze zmianą struktury rynku i jego dynamiki konkurencyjnej. Obecnie wpływ tego prawa jest trudny do oszacowania, ale dziecięcy boom pozostaje szansą dla graczy kosmetycznych na rozwój ich interesów na chińskim rynku.

Rynek produktów dla dzieci w Chinach

Według marketingtochina.com, w ciągu pięciu lat rynek produktów dla dzieci wzrósł o ponad 250 proc., przy sprzedaży ponad 75 mld dolarów. W kraju tym w 2016 roku odnotowano przyjście na  świat 18,5 mln noworodków, z czego 45 proc. to drugie dziecko chińskich par.

Pojawienie się chińskiej klasy średniej umożliwiło parom i rodzicom posiadanie wysokiej siły nabywczej i oferowanie swoim dzieciom lepszej jakości życia poprzez zakup zdrowych produktów. Ta świadomość higieny pozwala na rozwój nowych segmentów produktów, takich jak pielęgnacja skóry, produkty do włosów i chusteczki dla dzieci. Jednak jakość lokalnych produktów jest bardzo zróżnicowana.

Chiński rynek doświadczył różnych skandali dotyczących produktów dla dzieci, w tym jednego z mlekiem dla niemowląt, który bardzo zszokował lokalną ludność. Ponad 400 niemowląt cierpiało na kamienie nerkowe po wypiciu mleka skażonego melaniną. W rezultacie zmieniło się zachowanie konsumentów w zakresie konsumpcji, a zagraniczne marki zyskały popularność w kraju.

Matki szukają produktów z naturalnych produktów, które spełniają międzynarodowe standardy bezpieczeństwa i higieny pracy. Marki zagraniczne korzystają z zaufania i bezpiecznego wizerunku ze strony tych osób, które są skłonne zapłacić więcej za wysokiej jakości i zdrowsze produkty dla swoich dzieci.

Głównym źródłem zakupów dla chińskich konsumentów pozostają sklepy stacjonarne, takie jak supermarkety i / lub sklepy specjalistyczne dla produktów dla dzieci. Te dwa kanały dystrybucji są ważnymi czynnikami dla konsumentów pod względem wyszukiwania informacji. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 17:46