StoryEditor
Producenci
09.09.2019 00:00

Antyperspirant już nie tylko latem

Antyperspiranty jeszcze do niedawna – choć trudno w to uwierzyć – były używane tylko latem. Na szczęście tracą swój sezonowy charakter i można powiedzieć, że stają się podstawowym, codziennym produktem higienicznym.  

W sprzedaży antyperspirantów wciąż widoczna jest sezonowość, choć z roku na rok okres wzmożonego zainteresowania tymi produktami jest coraz dłuższy. Poszerza się grono konsumentów, dla których pora roku i panujące temperatury przestały mieć jakiekolwiek znaczenie, te osoby stosują  antyperspiranty codziennie.

Jeszcze do niedawna szczyt sprzedaży antyperspirantów notowaliśmy w najgorętszych miesiącach: czerwcu, lipcu i sierpniu. Teraz widać, że konsumenci coraz częściej zabezpieczają się przed nadmiernym poceniem przez cały rok. Nadal latem sprzedaje się tych produktów więcej, ale ta różnica nie jest już tak zauważalna jak jeszcze kilka lat temu – mówi Urszula Kostian, brand manager marki STR8 należącej do firmy Sarantis Polska. Wskazuje także, że ma to odzwierciedlenie w kampaniach reklamowych marek.

Do niedawna antyperspiranty były promowane wyłącznie latem. Teraz niektóre marki reklamują swoje produktu już w styczniu, lutym. – Nie mówiąc o tym, że antyperspiranty stały się stałym elementem gwiazdkowych kosmetycznych zestawów świątecznych – zauważa Urszula Kostian. Według niej to kolejny dowód na to, że te produkty utraciły swój początkowy sezonowy charakter.

W drogeriach największy wybór

Według producentów i dystrybutorów to drogerie są najważniejszym kanałem sprzedaży antyperspirantów. – Jako produkt do podstawowej higieny osobistej antyperspirant trafia też często do koszyka np. przy okazji zakupów spożywczych w hiper-, supermarketach czy dyskontach, jednak to drogerie oferują największy wybór marek, wariantów i rodzajów tych produktów – zwraca uwagę Urszula Kostian.

Kategorię antyperspirantów rzeczywiście cechuje wielka różnorodność. Konsumenci mają swoje ulubione marki, ale też rodzaje produktów – w sprayu, z kulką, w sztyfcie. Producenci walczą też o uwagę konsumentów za pomocą innowacji. Jedną z nich jest wariant heat resist. Specjalna technologia sprawia, że działanie antyperspirantu wzmacnia się w wysokich temperaturach lub przy wzmożonym wysiłku. To wersja dla osób szczególnie aktywnych, a także tych, które lubią wszelkie nowinki. Swoich zagorzałych fanów mają też warianty invisible czy sensitive. Pierwszy nie pozostawia białych śladów na ubraniu, a drugi jest łagodną wersją do skóry wrażliwej.

Sprzedaż komplementarna – poleć żel pod prysznic

Antyperspiranty, inaczej niż dezodoranty zapachowe, nie są przedłużeniem linii wód toaletowych. W wielu markach tworzą za to spójne stylistycznie linie wraz z żelami do mycia ciała. Takie zestawienie antyperspirantów w jednej linii z żelami do mycia to wyraźny sygnał dla detalistów, aby przy okazji zakupu jednego produktu polecać konsumentowi drugi, uzupełniający go. – Antyperspirant, jako produkt chroniący przed potem, mieści się w kategoriach higienicznych. Dlatego przy jego zakupie warto polecać, szczególnie latem, także odświeżające żele pod prysznic. I na odwrót – jeśli w koszyku jest produkt do mycia ciała, to warto polecić antyperspirant, który służy do utrzymania świeżości na resztę dnia po porannym prysznicu – podpowiada Urszula Kostian.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 16:38
Magdalena Kuś, Paese: Ekologia i opakowania refill to trendy dla branży na przyszłość [Cosmoprof Bolonia 2024]
Zespół Euphora Paese na targach Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Euphora Paese
Ekologia jest najważniejszym trendem w branży kosmetycznej, cały sektor idzie przede wszystkim w kierunku rozwiązań chroniących środowisko – uważa Magdalena Kuś, product manager marki Paese. Według niej właśnie to przede wszystkim pokazała ostatnia edycja międzynarodowych targów Cosmoprof we Włoszech.

Ekologia jest czynnikiem, który determinuje działanie firm kosmetycznych i jest głównym trendem przyszłości. To według Magdaleny Kuś, product manager marki Paese pokazała m.in. ostatnia edycja kosmetycznych targów Cosmoprof w Bolonii we Włoszech.

– W tym roku Cosmoprof jasno wskazał nam kierunek, w jakim idzie branża, czyli ekologia, ekologia i jeszcze raz ekologia. Produkty, sposób utylizacji, skład kosmetyków, opakowania – we wszystkich obszarach stawiamy na naturę i troskę o środowisko. Głównym trendem na nadchodzący czas są opakowania z możliwością ponownego uzupełnienia, czyli refill – mówi Magdalena Kuś.

Euphora Paese jest polską firmą. Specjalizuje się w produkcji kosmetyków do makijażu, których uzupełnieniem są wybrane produkty pielęgnacyjne i akcesoria kosmetyczne. Spółka działa w Krakowie, gdzie ma własne laboratoria i zaplecze laboratoryjne. Produkuje także na zlecenie sieci handlowych, m.in. dla Hebe oraz dla innych podmiotów. Swoje kosmetyki eksportuje do 50 krajów świata.

To, jak podkreśla Magdalena Kuś, mobilizuje spółkę do patrzenia na biznes nie przez pryzmat lokalnego a globalnego rynku i śledzenia światowych trendów. Na to z kolei pozwala udział w międzynarodowych targach.

– Dla marek obecnych na rynkach międzynarodowych, targi to świetna okazja na wymianę cennych kontaktów i miejsce wielu inspiracji. Mimo rozwoju technologii i digitalowych narzędzi biznesowych kontakt na żywo to dalej zupełnie inny rodzaj doświadczenia. Zdarza się, że regularnie wymieniam maile z partnerami Paese z drugiego końca świata, a tak naprawdę nigdy nie mieliśmy okazji porozmawiać na żywo. To bardzo cenne, kiedy na evencie branżowym w końcu możemy się poznać, wymienić spostrzeżeniami. To jest jakiś rodzaj integracji i od tej pory nasza współpraca idzie coraz pomyślniej. Uważam, że targi to dalej świetna inicjatywa dla biznesu – mówi Magdalena Kuś.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 10:15
Beiersdorf zadowolony z rozpoczęcia roku finansowego 2024
Beiersdorf odnotował satysfakcjonujące dla siebie wyniki w pierwszej części roku finansowego 2024.Shutterstock
Beiersdorf dobrze rozpoczyna rok finansowy 2024. Segment działalności konsumenckiej osiągnął w pierwszym kwartale dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 10,0 proc., generując sprzedaż na poziomie 2,2 miliarda euro. Sprzedaż Grupy osiągnęła w pierwszym kwartale 2,6 miliarda euro i wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu organicznym.

Marka Nivea – w tym Labello – osiągnęła w pierwszym kwartale organiczny wzrost sprzedaży o 12,6 proc. rok do roku, napędzany zrównoważonymi cenami i wzrostem wolumenu. Kultowa marka Beiersdorfa rozwijała się we wszystkich regionach i odnotowała największy wzrost sprzedaży w Europie (13 proc. w ujęciu organicznym) i na rynkach wschodzących (14 proc. w ujęciu organicznym). Wzrost ten był napędzany kategoriami Sun, Deo i Face Care oraz ciągłym sukcesem gamy produktów Luminous.

Marki Derma Eucerin i Aquaphor odnotowały organiczny wzrost sprzedaży o 10,2 proc. na początku roku finansowego 2024. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten wynik były dobre wyniki działalności Eucerin Sun, szczególnie w Europie. Eucerin wszedł także na rynek pielęgnacji twarzy w USA. La Prairie powróciła do wzrostu w pierwszym kwartale 2024 r., odnotowując organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc.. Zmiany w luksusowej marce Beiersdorf nabierają obecnie tempa po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w zeszłym roku. Dalsze przyspieszenie wzrostu spodziewane jest w drugiej połowie roku.

Dział Healthcare, który w dużej mierze obejmuje działalność w zakresie plastrów Hansaplast i Elastoplast, odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 1,5 proc.. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten wynik były znaczące wzrosty na rynkach wschodzących i w Europie. Na cały rok 2024 Beiersdorf aktualizuje swoje wytyczne dla segmentu działalności konsumenckiej. Obecnie spółka spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6–8 proc.. Jednocześnie potwierdziła ambicję przekroczenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 pb.

Czytaj także: Nivea przeprojektowuje opakowania i formuły, aby spełnić cele firmy Beiersdorf w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 17:27