StoryEditor
Makijaż
20.10.2019 00:00

Nie wiesz, jaki wybrać podkład? Koniecznie przeczytaj!

Dobranie odpowiedniego podkładu do rodzaju i odcienia cery nie jest łatwą sztuką. Często klientki oczekują od sprzedawcy fachowej porady w tym zakresie. Liczy się tu bardzo wiele czynników – właściwości produktu, jego opakowanie, odcień, konsystencja, a nawet zapach. - Umiejętność doradzenia i wspólnego wybrania odpowiedniego produktu jest nieodłączną częścią procesu sprzedażowego - podkreśla Paulina Pilipczuk, wizażystka marki Golden Rose.

Co trzeba wziąć pod uwagę, dobierając podkład? Poza doborem koloru należy już na początku wytypować produkt odpowiedni do rodzaju cery. Podkłady do twarzy w najlepszych cenach znajdziesz na: https://horex.pl/kobieta/makijaz/twarz/podklady.html

Cera tłusta: Podkład matujący

Cera sucha: Podkład nawilżający lub rozświetlający

Cera dojrzała: Podkład o lekkiej, nawilżającej formule lub typowy podkład napinający (liftingujący)

Jest to jednak ujęcie bardzo ogólne i powinniśmy zwrócić uwagę również na indywidualne preferencje danej osoby. Nie każda klientka mająca cerą tłustą bądź trądzikową będzie poszukiwała bardzo kryjącego i matującego podkładu.

Istotne jest także na ile osoba kupująca podkład czuje się pewnie w sztuce makijażu. Podkłady szybko zastygające najbezpieczniej zaproponować osobom z pewniejszą ręką i przyzwyczajonym do dość szybkiej pracy z produktem. Do ich nakładania  idealnie nadaje się wilgotna gąbeczka, która przedłuży plastyczność kosmetyku.

Z kolei podkłady kremowe, o lżejszej konsystencji będą odpowiednie dla nowicjuszek. Tu dopuszczalny jest każdy sposób aplikacji, ponieważ te podkłady długo zachowują swoją plastyczność.

Kluczowe pytania

Bardzo ważna jest rozmowa i uważne słuchanie klientki podczas przeprowadzania procesu sprzedażowego. Oto kilka przykładowych pytań, które można zadać, aby dobrać jak najlepszy kosmetyk:

Jak określiłaby Pani swoją cerę (czy jest sucha, tłusta, przetłuszczająca się w strefie T)?

Na jakim efekcie Pani zależy (cera matowa, cera rozświetlona)?

Czy podkład ma służyć do codziennego stosowania, czy ma być na duże wyjścia?

W jaki sposób lubi Pani nakładać podkłady?

Czy maluje się Pani codziennie?

Jaka cecha podkładu jest dla Pani najważniejsza?

Zasady doboru koloru

O tym, jak istotną cechą podkładu jest jego kolor, niech świadczy to, że wiele światowych marek zrobiło ostatnio olbrzymi ukłon w stronę różnorodności i zaproponowało nawet 30 odcieni swoich produktów. Jak się w tym nie zgubić? Aby móc właściwie dobrać kolor, należy kierować się kilkoma zasadami:

  1. Podczas doboru podkładu klientka powinna być bez makijażu.
  2. Dopasowujemy odcień kosmetyku na żuchwie. Błędem jest sprawdzanie koloru podkładu na nadgarstku, ponieważ kolor skóry przekłamują przebijające się przez jej powierzchnię żyły.
  3. Twarz po aplikacji produktu nie może się odcinać od tułowia. Dlatego bardzo ważne jest dopasowanie odcienia podkładu także do szyi i dekoltu – często różnią się one kolorystycznie (szyja jest najjaśniejsza). Dążymy do tego, aby kolor podkładu pasował do tych wszystkich elementów. Możemy to sprawdzić, rysując podkładem linię przechodzącą od policzka przez żuchwę i szyję aż po dekolt. Jeśli nie jest to możliwe, ograniczamy się do żuchwy, a tonację kolorystyczną proponujemy w zależności od karnacji. Wyróżniamy tony: różowy (zimny), żółty (ciepły), oliwkowy (ciepły/zimny), neutralny (tony mieszane).

Ważnych jest też szereg innych czynników, które wpływają na dobór właściwego produktu, jak choćby konsystencja podkładu i właściwości kryjące.

PAMIĘTAJ!

  1. Sprawdzamy właściwości podkładu, aby dopasować go do potrzeb i preferencji klientki.
  2. Na wieczorne wyjścia możemy zaproponować cięższe, mocno kryjące produkty. Nie są one natomiast zalecane w ciągu dnia, ponieważ mogą wpływać na stan cery.
  3. Do użytku codziennego proponujmy podkłady o lekkiej formule, najlepiej z jak najwyższym filtrem UV.
  4. W okresie letnim lepiej wybierać kremy BB lub kremy koloryzujące,  jak np. Golden Rose z serii Nude Look, ponieważ są lekkie i mają wysoki filtr UV. Wyjaśnijmy jednak klientce, że ich zadaniem jest delikatne wyrównaniu kolorytu skóry, zatem stopień krycia tych produktów będzie niski.

Czy rodzaj opakowania ma znaczenie?

Podczas doboru podkładu warto także zapytać o preferowany rodzaj opakowania. Z mojego doświadczenia wynika, że klientki lubią tubki. Cenią je za wygodę użytkowania, także w podróży (nie stłucze się), oraz higienę (dotykamy tylko tej części produktu, którą stosujemy).

Wiele kobiet wybiera jednak – ze względu na estetykę opakowania – szklane buteleczki z pompką. Są one higieniczne i wygodne. Umożliwiają dozowanie odpowiedniej ilości podkładu, bez marnowania go. Ten rodzaj opakowania, choć cięższy, również dobrze sprawdza się w podróży.

Zaproponuj coś jeszcze

Gdy klientka zdecyduje się na wybór konkretnego produktu, warto upewnić ją w tej decyzji i jeszcze raz podkreślić zalety podkładu. W ten sposób będzie miała pewność, że właściwy kosmetyk trafia w jej ręce. Należy także pamiętać o zaproponowaniu odpowiedniego sposobu aplikacji, tak aby samodzielnie w domu mogła w pełni wykorzystać wszystkie właściwości kosmetyku. Jest to także dobry moment na zaproponowanie produktu komplementarnego, takiego jak puder czy baza pod makijaż.

Paulina Pilipczuk, wizażystka Golden Rose

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 10:31
Kiko Milano powitało lato energetyczną kolekcją kosmetyków i pokazem makijażu
Marta Gąska i pokaz makijażu kosmetykami Kiko MilanoMarzena Szulc /WK

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowej kolekcji kosmetyków i perfum włoskiej marki kosmetycznej Kiko Milano – Juicy Fizz. Wyłącznym dystrybutorem marki jest Grupa Primavera Parfum. Goście – dziennikarki beauty i influencerki – mogły przetestować nowe produkty oraz wziąć udział w pokazie makijażu.

Słoneczna pogoda i unikalny plenerowy klimat warszawskiej restauracji Zachodni Brzeg były idealnym tłem na soczystej, świetlistej kolekcji Juicy Fizz.

Atrakcją tego spotkania był pokaz makijażowy w wykonaniu  Marty Gąski – wybitnej makeupistki, współpracującej z marką. Marta Gąska, wykorzystując kosmetyki z najnowszej kolekcji Kiko Milano, prezentowała proces tworzenia świetlistego looku, pełnego świeżych i energetyzujących barw i odcieni. 

W letniej kolekcji znalazła się gama produktów do makijażu twarzy, oczu czy ust, a także produkty do opalania z filtrami UVA i UVB. Dodatkowo kolekcję wzbogaciła limitowana woda perfumowana, w której królują nuty kwiatowo-cytrusowe: Navigli Fizz Eau de Parfum. Perfumy zostały stworzone i wyprodukowane we Włoszech, zawierają m.in. ekstrakty cytrusowe oraz ekologiczny alkohol roślinny. 

Letnia linia Juicy Fizz trafi do drogerii sieci Hebe. 

Po raz kolejny włoska marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowniczek. Linia podkreśli naturalną promienność każdej kobiety i doda soczystego charakteru każdemu letniemu momentowi. Jest harmonijnym połączeniem eksplozji koloru, słońca i prawdziwie włoskiej atmosfery – podkreśla Maina Sarna, marketing manager w Primavera Parfum Group, w komentarzu na LinkedIn.

Marka KIKO Milano została założona w 1997 roku przez włoskiego przedsiębiorcę, Antoniego Percassiego. Produkty Kiko Milano są dostępne m.in. w sklepach internetowych Perfumeria.pl i Tagomago.pl – należących do Primavery.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
28.04.2025 11:18
L’Oréal mianował Harolda Jamesa na stanowisko swojego głównego wizażysty
IG Harold James

L’Oréal poinformował o wyznaczeniu Harolda Jamesa na stanowisko swojego nowego, globalnego wizażysty (global makeup artist). Ma to być rozpoczęciem nowego rozdziału tej legendarnej paryskiej marki kosmetycznej.

Harold James, urodzony we Francuskiej Gujanie i wychowany w Paryżu, wnosi do marki ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe z pracy m.in. za kulisami Tygodni Mody i z czerwonych dywanów na całym świecie. 

Od pokazów haute couture po indywidualne znane klientki, jego prace są cenione za umiejętność do podkreślania indywidualności. Teraz James wkracza do L’Oréal Paris, dostosowując swoje umiejętności artystyczne do trwającej misji marki, jaką jest promowanie poczucia własnej wartości i wzmocnienia pozycji kobiet – wyjaśnia marka. 

Praca Harolda Jamesa celebruje różnorodność kobiet poprzez makijaż. Oprócz jego ogromnej umiejętności słuchania potrzeb każdej kobiety, wykorzystuje on swój ogromny talent, aby ukazać indywidualność i wyjątkową wartość każdej kobiety. Witamy Harolda w rodzinie, gdzie jego innowacyjny duch i ponadczasowy styl sprawiają, że jest naturalnym wyborem, aby ukierunkować wizję makijażu dla L’Oréal Paris – podkreśla Delphine Viguier-Hovasse, globalna prezes L’Oréal Paris.

Filozofia piękna Harolda Jamesa czerpie z szerokiej gamy wpływów – od minimalistycznej elegancji Japonii po nowojorski miejski styl, przy jednoczesnym osadzeniu w kultowym uroku paryskiego szyku.

Uwielbiam piękno od najmłodszych lat. Od samego początku miałem wsparcie wielu kobiet, które dostrzegły mój potencjał, dały mi odwagę do rozwijania mojego rzemiosła i możliwości zrobienia kariery z mojej pasji. Moja artystyczna podróż jest nadal inspirowana przez kobiety: ich różnorodność, siłę i determinację. I to jest największym zaszczytem, aby dołączyć do marki kosmetycznej, która jest oddana ich wzmocnieniu, co jest w pełni zgodne z moimi wartościami. Dołączenie do L’Oréal Paris jest rozszerzeniem mojego uniwersum, w którym piękno, różnorodność i wzmocnienie pozycji kobiet świecą jasno – mówi Harold James.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 00:59