StoryEditor
Rynek i trendy
29.06.2018 00:00

Po farby do włosów tylko do drogerii

Blisko 90 proc. kobiet farbuje włosy, 77 proc. samodzielnie w domu. Ponad 85 proc. kupuje farby do włosów w drogerii - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę TestMeToo specjalnie dla „Wiadomości Kosmetycznych”. 

Aż 88,54 proc. Polek farbuje włosy. Najczęściej samodzielnie, w domu - deklaruje to 77,33 proc. respondentek Test Me Too. Większość farbuje włosy raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące.

Źródło: Testmetoo.com dla "Wiadomości Kosmetycznych", kwiecień 2018

Kobiety używają przede wszystkim trwałych farb - 38,38 proc., najchętniej tych bez amoniaku - 47,96 proc. Szampony koloryzujące wybiera 9,26 proc. kobiet, krótkotrwałe saszetki lub pianki - 3,49 proc., a wyłącznie ziołowe produkty zaledwie 0,91 proc.

Niezmiennie najpopularniejsze kolory to odcienie brązu i blondu.  

Źródło: Testmetoo.com dla "Wiadomości Kosmetycznych", kwiecień 2018

Wybierając farbę do włosów kobiety kierują się własnym doświadczeniem, a najważniejsza jest dla nich jakość produktu i efekt koloryzacji. Pod wpływem niższej ceny są gotowe kupić inną farbę niż stosowana zazwyczaj. Przyznaje to aż 87,95 proc. respondentek. 45,22 proc. kupuje na zapas produkty do koloryzacji włosów, jeśli są dostępne w promocji. Zarazem twierdzą jednak, że cena nie jest dla nich istotnym kryterium wyboru – niewielki odsetek kobiet jest w stanie zapłacić za produkt do koloryzacji nawet ponad 50 zł.

Źródło: Testmetoo.com dla "Wiadomości Kosmetycznych", kwiecień 2018

Informacji na temat nowości kobiety poszukują przede wszystkim w internecie, ale produkty do koloryzacji włosów kupują w drogeriach stacjonarnych. Aż 85,78 proc. respondentek zapewnia, że po farby do włosów chodzi właśnie do sklepów kosmetycznych.

Źródło: Testmetoo.com dla "Wiadomości Kosmetycznych", kwiecień 2018

Źródło: Testmetoo.com dla "Wiadomości Kosmetycznych", kwiecień 2018 

Badanie przeprowadziła firma TestMeToo dla "Wiadomości Kosmetycznych"  w dniach 14-18 kwietnia 2018 roku na próbie 6 276 kobiet zarejestrowanych na portalu Testmetoo.com. Testmetoo.com to portal konsumencki ułatwiający wprowadzanie nowości na rynek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.10.2025 14:20
Polski e-commerce wciąż na fali wzrostowej: Base Index osiągnął 163 punkty we wrześniu
Polski e-commerce rośnie w siłę.Shutterstock

We wrześniu 2025 r. wartość Base Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 163 punkty. To wzrost o 6 punktów względem sierpnia (157 pkt) i aż o 12 punktów więcej niż rok wcześniej, kiedy odczyt wynosił 151 pkt. Dane z indeksu, opracowanego na podstawie wyników 3 tys. największych e-sklepów w Polsce, potwierdzają stabilny wzrost sektora handlu internetowego. Łączna sprzedaż online była wyższa o 7,9 proc. w porównaniu z wrześniem 2024 r., głównie za sprawą wzrostu liczby zamówień o 7,8 proc.

W relacji miesiąc do miesiąca, wrześniowy Base Index zwiększył się o 3,4 proc. Sprzedaż napędzał 4,2-procentowy wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym spadku średniej wartości koszyka do 198,40 zł, czyli o 0,8 proc. Dane te wskazują, że Polacy kupują częściej, choć wydają nieco mniej przy pojedynczych transakcjach. Sprzedaż krajowa wzrosła rok do roku o 6,4 proc., natomiast sprzedaż cross-border – aż o 14,8 proc. Udział transakcji zagranicznych w całkowitej sprzedaży polskich sklepów internetowych wyniósł już 18,4 proc., co pokazuje rosnący potencjał eksportowy e-commerce z Polski.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że najszybciej rosnącą kategorią online był supermarket, co może świadczyć o przesuwaniu się części zakupów spożywczych z tradycyjnych sklepów do internetu. Wzrosty w e-commerce niekoniecznie oznaczają więc zwiększenie całkowitej konsumpcji – część sprzedaży może być efektem zmiany kanału zakupowego. Eksperci podkreślają, że firmy, które nadal nie prowadzą sprzedaży online, ryzykują utratę klientów na rzecz bardziej cyfrowych konkurentów.

Silny wzrost sprzedaży zagranicznej jest pozytywnym sygnałem dla całego sektora. Polskie sklepy coraz skuteczniej wykorzystują internet do ekspansji na inne rynki europejskie, co pozwala im dywersyfikować źródła przychodów i zdobywać cenne doświadczenie w logistyce i obsłudze klientów z różnych krajów. Rosnący udział sprzedaży cross-border potwierdza, że polski e-commerce przestaje być wyłącznie rynkiem lokalnym, a coraz częściej konkuruje na arenie międzynarodowej.

Dobre wyniki e-commerce współgrają z poprawą nastrojów konsumenckich w Polsce. Według GUS, wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął we wrześniu najwyższy poziom od 12 miesięcy. Poprawa ocen dotyczy zarówno bieżącej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych, jak i ich perspektyw na przyszłość. Wpływ na to ma spadek inflacji do 2,9 proc., czyli poziomu zbliżonego do celu inflacyjnego NBP, a także sezonowy wzrost wydatków związanych z powrotem dzieci do szkół. W połączeniu z rosnącą sprzedażą dóbr podstawowych w internecie może to oznaczać początek powrotu konsumentów do zakupów wykraczających poza podstawowe potrzeby.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.10.2025 11:32
Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie
Zapachy do domu to rosnąca kategoria.Inga Fortuna

Rynek produktów zapachowych do domu staje się jednym z najszybciej rosnących segmentów branży personal care. Jak wynika z danych Innova Market Insights, liczba nowych premier w kategorii home air care rosła w latach 2020–2025 średniorocznie o 37 proc. (CAGR). Trend ten pokazuje, że konsumenci coraz częściej traktują zapach jako integralny element dbałości nie tylko o ciało, lecz także o przestrzeń, w której żyją.

Według ekspertów, w ciągu ostatnich pięciu lat zapachy domowe przestały pełnić jedynie funkcję tła, stając się centralnym elementem codziennego rytuału. – Dziś zapach to nie tylko ostatni akcent, ale strategiczny czynnik wpływający na samopoczucie, komfort i emocjonalną więź z domem – mówi Laurent Pauchard, wiceprezes ds. rozwoju w segmencie home w dziale Perfumery & Beauty firmy dsm-firmenich, w rozmowie z Personal Care Insights.

Badania przeprowadzone przez dsm-firmenich potwierdzają skalę tej zmiany. 70 proc. konsumentów na świecie deklaruje, że obecnie bardziej docenia zapachy niż wcześniej, a aż 92 proc. uważa, że mają one duże znaczenie w codziennym życiu. Co więcej, 79 proc. ankietowanych chce, by ich dom „dobrze pachniał”, a 78 proc. aktywnie poszukuje produktów gwarantujących długotrwałą świeżość.

Rosnące znaczenie zapachu w domu odzwierciedla przesunięcie w postrzeganiu kategorii personal care – z pielęgnacji ciała w kierunku pełnego doświadczenia sensorycznego obejmującego całe otoczenie. Zapachy do wnętrz, świece, dyfuzory czy spraye zapachowe stają się częścią rytuałów relaksu, pracy zdalnej czy wieczornego odpoczynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 01:04