REKLAMAFBK 2019 - baner główny (sierpień 2019)

Polscy mężczyźni coraz chętniej inwestują w swój wygląd. I robią to z przyjemnością – pokazało to badanie „Polski facet – James Bond czy drwal z lasu” zrealizowane w ubiegłym roku przez markę Zew for men. Ponad połowa (56 proc.) biorących udział w badaniu mężczyzn twierdzi, że wygląd ma dla nich bardzo duże znaczenie, a co trzeci uważa siebie za zadbanego. Tylko 11 proc. jest zdania, że pielęgnacja ciała to domena kobiet i nie wypada, by mężczyźni tracili na nią czas.

REKLAMANatura Medica_belka w artykułach

Skoro zadbany wygląd przestał być tematem tabu, autorzy badania zapytali Polaków, co ich zdaniem kryje się pod pojęciem „prawdziwego faceta”. Najwięcej, bo 42 proc. badanych mówi, że prawdziwy mężczyzna powinien być czysty i dobrze pachnieć. A jakie są z tego korzyści? Przede wszystkim pewność siebie i powodzenie u kobiet. Niecałe 30 proc. panów dba o siebie, bo ich zdaniem to pomaga odnieść sukces.

Kwadrans w łazience
Ile czasu w łazience spędzają polscy faceci? Codzienna pielęgnacja zajmuje im od 15 do 45 minut (41 proc.). Prawie co trzeci wyrabia się z poranną toaletą w ciągu kwadransa. Jednak są też tacy (8 proc.), którzy przed wyjściem z domu spędzają w łazience ponad półtorej godziny i chętnie korzystają ze specjalistycznych kosmetyków, np. mydła do brody czy mydła do golenia. – Ponad 50 proc. mężczyzn uważa, że pielęgnacja męska nie kończy się na przysłowiowym Warsie. Korzystają coraz częściej z szeroko pojętej kosmetologii – mówi Kamil Pawelski, autor bloga Ekskluzywny Menel.

Czym jest właściwa pielęgnacja?
Dla 42 proc. mężczyzn to mycie zębów, prysznic i użycie podstawowych kosmetyków. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że męska skóra wymaga innej pielęgnacji niż kobieca. 80 proc. ankietowanych przyznało, że nie pożycza kosmetyków od partnerki, lecz samodzielnie kupuje produkty dostosowane do swoich potrzeb. – To jest spowodowane tym, że chcą mieć kosmetyki stworzone specjalnie dla nich, potrzebują, żeby ich traktować indywidualnie. Choć niektórzy przyznają też, że podkradają kosmetyki swoim kobietom – mówi Kamil Pawelski. Od produktów pielęgnacyjnych mężczyźni oczekują przede wszystkim skuteczności działania, funkcjonalności i wydajności. Duże znaczenie ma też zapach oraz łatwa dostępność. 24 proc. badanych przed zakupem czyta etykietę produktu i zwraca uwagę, by miał on naturalny skład.

Zrób to sam
Podobno minęły czasy, gdy żony, partnerki i siostry dbały o zawartość kosmetyczek facetów. Jakie preparaty pielęgnacyjne mężczyźni wrzucają do sklepowych koszyków? Najczęściej produkty do mycia włosów (56 proc.) i dezodoranty (53 proc.). Następnie perfumy (44 proc.) i kremy do twarzy (33 proc.).
A jaki jest kosmetyk idealny? Przede wszystkim liczy się skuteczność (36 proc.) oraz funkcjonalność i wydajność. Niska cena znalazła się na trzecim miejscu. Ważne są również zapach, łatwa dostępność i naturalny skład. Wielu mężczyzn, z wygody, wybiera kosmetyki o formułach 2 w 1 lub 3 w 1.

Dane pochodzą z badania zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie polskiej marki kosmetycznej Zew for men. Badanie zostało wykonane metodą CAWI, w dn. 20‑28 października 2015 r., na próbie 1115 mężczyzn w wieku powyżej 15 lat.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony