REKLAMAPerły WK_banner główny_
Piotr Dutka, dyrektor ds. sprzedaży, Sylveco: stacjonarne sklepy w najbliższym czasie pozostaną głównymi kanałami sprzedaży kosmetyków

Piotr Dutka, dyrektor ds. sprzedaży, Sylveco: stacjonarne sklepy w najbliższym czasie pozostaną głównymi kanałami sprzedaży kosmetyków (fot.materiały prasowe)

W branży kosmetycznej nie nastąpi całkowite ani bardzo znaczące przekierowanie zakupów do e-commerce – uważa Piotr Dutka, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Sylveco. – Po odmrożeniu galerii klienci z zapałem ruszyli do drogerii a biznes internetowy powrócił do standardowego wzrostu – mówi. 

REKLAMAPerły WK_belka w artykułach_

E-commerce, obok dyskontów, jest kanałem sprzedaży który rozwija się najszybciej, również jeśli chodzi o kosmetyki. Jednak wielu ekspertów uważa, że internet nie odbierze klientów drogeriom stacjonarnym. 

Czytaj także: Marek Maruszak, Rossmann Polska: E-handel w naszej branży nie będzie odgrywał znaczącej roli

Również Piotr Dutka, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Sylveco, specjalizującej się w kosmetykach naturalnych uważa, że w branży kosmetycznej nie nastąpi całkowite ani bardzo znaczące przekierowanie zakupów do e-commerce. –  Swoje zdanie opieram na analizach z okresu marzec - kwiecień oraz z jesieni ubiegłego roku – mówi. – Rzeczywiście w okresie marzec-kwiecień sprzedaż e-commerce i do podmiotów prowadzących działalność wyłącznie w internecie wzrosła trzycyfrowo, rekompensując producentom takim jak my spadki w kanale nowoczesnym. Wydawało się, że będzie to początek nowych przyzwyczajeń zakupowych konsumentów, ale odmrożenie i otwarcie galerii w maju bardzo szybko dało odpowiedź, że nie. Klienci z dużą satysfakcją i zapałem ruszyli do drogerii a biznes internetowy szybko powrócił do standardowego wzrostu. Standardowego – znaczy wysokiego, gdyż w ostatnich latach dynamika wzrostu była tu większa niż reszty kanałów – przyznaje Piotr Dutka.

Podkreśla jednak, że w przypadku kosmetyków niezwykle ważny jest kontakt z produktem, osobiste doświadczenie przed zakupem. – Biorąc to pod uwagę oraz fakt, że duża część rynku kosmetycznego opiera się na nowościach –  stacjonarne sklepy w najbliższym czasie pozostaną głównymi kanałami sprzedaży kosmetyków – stwierdza Piotr Dutka.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony