REKLAMABanner Główny Sedan - listopad grudzień 2020
Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne

Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne (fot. materiały prasowe)

Osoby niekompetentne i szukające rozgłosu wypowiadają się na temat produktów, firm i marek. Niezwykle ważne jest reagowanie – zarówno przez każdą firmę, jak i wspólnie, za pośrednictwem branżowych stowarzyszeń – na wszelkie pomówienia oraz bezkarne szerzenie nieprawdziwych i niesprawdzonych informacji na temat kosmetyków – mówi Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne, pytany o wyzwania, jakie stoją przed branżą kosmetyczną w bieżącym roku.

REKLAMA

Jakie trendy będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny w tym roku?

Uważam, że najmocniejszymi determinantami pozostaną kwestie ekologiczne i te związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. W jeszcze większym stopniu będą one wpływać na decyzje inwestycyjne czy procesy produkcyjne i logistyczne. Będą one też kształtować trendy konsumenckie – zwiększać oczekiwania, co do naturalności produktów oraz wzmacniać segment kosmetyków botanicznych i wegańskich. Wszystko to w połączeniu z bardziej zrównoważonymi metodami ich wytwarzania, pakowania czy dystrybucji.

Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej i dla Pana firmy?

Ubiegły rok pokazał, że temat testowania kosmetyków nadal budzi duże emocje – pomimo tego, że od wielu lat prawo jest tutaj jasne i jednoznaczne. Jest on stale zaogniany i nagłaśniany przez osoby niekompetentne i szukające rozgłosu. Dyskusja w mediach pokazuje, że przekonywanie nieprzekonanych to zadanie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania, angażujące całą branżę, negatywnie odbijające się na jej wizerunku. Dlatego tak ważne jest natychmiastowe i jednoznaczne reagowanie – zarówno przez każdą firmę, jak i wspólnie, za pośrednictwem branżowych stowarzyszeń – na wszelkie pomówienia oraz bezkarne szerzenie nieprawdziwych i niesprawdzonych informacji.

Co może zahamować rozwój lub osłabić dynamikę rynku kosmetycznego i wpłynąć na inwestycje firm?

Problemy nigdy nie są wynikiem jednego czynnika. Odpowiednie zarządzanie i planowanie strategiczne pozwala uchronić się przed wystąpieniem pojedynczych przeszkód. Dopiero ich kumulacja może mieć znaczące konsekwencje dla firmy. Dlatego tak istotne – w każdym segmencie biznesu – są przewidywalność oraz równe szanse rozwoju. Warto tutaj zaznaczyć, że coraz większy wpływ na funkcjonowanie firm mają kwestie ekologiczne i zmiany klimatu. Wymagają one od nas nowych mechanizmów produkcji czy dystrybucji, odpowiedzialności zakupowej, segregacji i recyklingu. Tego oczekują dziś konsumenci. Wyzwaniem w najbliższym czasie będzie pogodzenie interesów wszystkich stron.

Jakie ma Pan plany rozwoju firmy na najbliższy rok?

Niezwykle ważny jest dla nas rozwój dwutorowy – rosnącej liczbie wdrożeń muszą towarzyszyć nakłady w rozwój zasobów ludzkich, w środki produkcyjne oraz obsługę wielu procesów, które finalnie prowadzą do tworzenia najwyższej jakości kosmetyków. Właśnie temu służy budowa nowoczesnej hali produkcyjno-magazynowej, nieustanne unowocześnianie parku maszynowego oraz wdrożenie kolejnego procesu automatyzacji, a także – co bardzo istotne – zwiększanie zatrudnienia na wszystkich poziomach – produkcji, marketingu, sprzedaży i dystrybucji.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

5Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~juren 5 10 miesięcy temuocena: 100% 

    Panie Marku, gratuluję odwagi, mam nadzieję że znajdzie Pan naśladowców, a hejterów ktoś powstrzyma od szkalowania Polskich firm. Jestem od 1991 roku Waszym klientem i zawsze stawiam Waszą firmę jako wzór profesjonalizmu i uczciwości. J.K.

    Edytowany: 10 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Martyna I. 4 10 miesięcy temuocena: 100% 

    W końcu firmy przestają milczeć! To jest okropne, co dzieje się od kilku miesięcy w Internecie. Mam nadzieję, że w końcu ktoś to zatrzyma. To jest nieprawdopodobne by samozwańczy eksperci zastraszali normalnych ludzi konsekwencjami używania kosmetyków. Jestem całym sercem z Panem Bielenda i mam nadzieję, że inne marki również zabiorą głos w sprawie.

    Edytowany: 10 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lenka 3 10 miesięcy temuocena: 100% 

    Absolutnie się zgadzam! Dziwię się, że firmy i marki do tej pory udawały, że nic się nie dzieje. Za każde bezpodstawne oczernianie powinny być wyciągnięte konsekwencje. Wszyscy, którzy interesujemy się tą branżą wiemy jaki zamęt wprowadza jeden youtuber z imieniem na literę K. Już dawno powinny zostać podjęte kroki prawne. Ten człowiek szkodzi niestety nie tylko firmom, ale tez po prostu ludziom, szerząc kłamstwa, manipulacje i zwykłą niewiedzę. Marce Bielenda życzę samych sukcesów w 2020 roku (i nie wycofujcie serii Super Power Mezo ;))

    Edytowany: 10 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~yenn1905 2 10 miesięcy temuocena: 100% 

    Brawo! Świetny artykuł, uwielbiam wasze kosmetyki :) I zgadzam się, należy reagować na fałszywe i błędne analizy składów kosmetyków i powielanie tych bzdur. To samo z testowaniem produktów na zwierzętach.

    Edytowany: 10 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 1 10 miesięcy temuocena: 90% 

    Ktoś powinien w końcu zająć się tymi "samozwańczymi kosmetologami". Rozpowszechniają nieprawdziwe informacje, posuwają się do nieuczciwej konkurencji, podważają autorytet związku kosmetycznego i napędzają hejt. Pierwszy raz w branży "beauty" panuje tak napięta atmosfera.

    Edytowany: 10 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony