REKLAMAFBK-banner główny-lipiec 2020
Zenon Ziaja, prezes zarządu firmy Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków

Zenon Ziaja, prezes zarządu firmy Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków (fot. materiały prasowe/Ziaja)

- To będzie gorszy rok niż 2019, jesteśmy pesymistami, jeśli chodzi o dalszy rozwój. Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej oraz naszej firmy będzie utrzymanie tego samego poziomu sprzedaży, co w minionych latach - mówi Zenon Ziaja, właściciel i prezes firmy Ziaja, pytany o prognozy na 2020 r. 

REKLAMA

Jaki będzie 2020 r. dla branży kosmetycznej?

Gorszy niż 2019.

Jakie trendy konsumenckie, gospodarcze będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?

Zmieniające się ciągle przepisy i brak inwestycji infrastrukturalnych.

Jakie są plany rozwoju Państwa firmy w 2020 r.? Jakie będą inwestycje na krajowym rynku w produkcję, technologie, badania i sprzedaż? Czy zamierzacie Państwo nadal inwestować na rynkach zagranicznych? 

Obecnie słabnie marka Polski jako kraju. By budować i rozwijać markę firmy, najpierw musi mieć markę kraj, z którego ona pochodzi. Jesteśmy pesymistami, jeśli chodzi o możliwości dalszego rozwoju.   

Które z kanałów sprzedaży będą dominujące w przypadku kosmetyków?  

Kanał tradycyjny. E-commerce ciągle się szybko rozwija, ale wszystko zależy od budowy dróg, poziomu kosztów pracy itd. – czynników mających wpływ na cenę paczki. To niewiadoma.

Czy firma zwiększa czy zmniejsza inwestycje marketingowe w tym roku?  

Będą one na tym samym poziomie.

Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej i dla Państwa firmy w 2020 r.?

Utrzymanie tego poziomu sprzedaży, co w latach poprzednich.

Czy spodziewa się Pan spowolnienia gospodarczego?  

Tak.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~juren 1 6 miesięcy temu

    Pesymizm Pana Ziai jest uzasadniony, jest on spowodowany przede wszystkim według mnie przez złą politykę tego Pan Ziai firmy i innych producentów oraz dystrybutorów Polskich. W/w zapomnieli komu zawdzięczają swój rozwój po 1989 roku - to byli zwykli detaliści którzy rozkręcali ich biznesy, o nich się zapomniało, poszło się na łatwiznę do sieciówek. Z 16 tyś. drogerii może pozostał ok. 3 tyś i będzie ich coraz mniej. Czy można zmienić jeszcze trendy likwidacji drogerii w tzw rynku tradycyjnym - uważam że tak, warunek jest prosty - wystarczy zadać sobie proste pytanie ale przez wszystkich w/w - JAK MOŻEMY WESPRZEĆ/POMÓC tym "biednym" detalistom. Zadając sobie to pytanie codziennie,może znaleźć się mądre rozwiązanie i trendy odwrócić i pesymizm może zniknąć, a uśmiech może wrócić każdemu, ale trzeba chcieć to pytanie sobie zadawać codziennie Panowie i Panie. Liczyliście kiedyś na detalistów, detaliści teraz liczą na Was. Bez takiego podejścia wszystkim będzie coraz gorzej, a sieciówki??

    Edytowany: 6 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony