StoryEditor
Włosy
17.02.2022 00:00

Termoochrona to klucz do pięknych włosów

Zadbane włosy to przede wszystkim włosy zdrowe, gładkie i dobrze wypielęgnowane. W tej definicji można także umieścić częste podcinanie kocówek oraz dopasowywanie kosmetyków do typów włosa. Łukasz Szymczak, stylista fryzur zwraca uwagę na jeszcze jeden istotny czynnik, czyli termoochronę.

Dbanie o włosy to złożona procedura. Tak jak i skóra, poza umyciem potrzebują one zastosowania dodatkowych produktów.

– Po umyciu twarzy żelem oczyszczającym czujemy dyskomfort i ściągnięcie. Dlatego kolejnym krokiem pielęgnacji jest użycie toniku przywracającego prawidłowe pH skóry i kremu nawilżającego. Dokładnie to samo czują włosy po umyciu tylko szamponem – podkreśla Łukasz Szymczak, stylista fryzur i właściciel salonów Luisse.

Ekspert zwraca tez uwagę, że na dodatkowy, często pomijany aspekt, jakim jest termoochrona. Dla większości kobiet suszenie włosów i poddawanie ich działaniu innych urządzeń stylizujących to codzienność. Jeśli włosy nie zostaną zabezpieczone odpowiednimi kosmetykami narażone są na zniszczenia.

– Przed użyciem suszarki czy lokówki warto zabezpieczyć włosy specjalnym preparatem termoochronnym, który zabezpiecza przed wysoką temperaturą, w większości wypadków destrukcyjnie wpływającą na łodygę. Można także używać odżywek w sprayu bez spłukiwania, które zatrzymują wilgoć w strukturze włosa, przez co utrzymuje on swoją ciężkość – podpowiada Łukasz Szymczak. 

Wyjaśnia też, że ciepło poza salonem fryzjerskim można wykorzystać w pozytywny sposób jedynie w saunie.

– Podczas wizyty w takim miejscu można na wilgotne włosy nałożyć nawilżającą maskę i wystawić ją na działanie ciepła. Dzięki temu zabieg rodem z salonu fryzjerskiego możliwy jest do zrealizowania także podczas relaksu w saunie – zdradza stylista.

W innych przypadkach warto – o ile to możliwe – ograniczać użycie ciepła.  

– Fryzurze wyjdzie na dobre, jeśli od czasu do czasu pozwoli się włosom wyschnąć bez użycia suszarki. Zwłaszcza latem, kiedy nie potrzeba wiele czasu na uzyskanie efektu naturalnego suszenia. Dobre nawilżenie włosów z użyciem odżywki dobranej pod typ włosa sprawi, że nawet bez modelowania będą one świetnie wyglądać, zwłaszcza gdy są kręcone lub falowane –  zwraca uwagę Szymczak.

Ekspert podpowiada, że istnieją jeszcze inne sposoby na to, by ograniczyć stosowanie ciepła podczas stylizacji.

– Choć wymaga to wprawy, warto zacząć próbować modelować włosy przy użyciu suszarki i specjalnej szczotki. Suszenie włosów zgodnie z kierunkiem łuski włosa wygładza je i nadaje im gładkość bez efektu puszenia. Dzięki temu kobieta może użyć jedynie suszarki, z pominięciem kolejnego kroku, np. wykorzystania prostownicy – wyjaśnia stylista.

Przypomina równocześnie, że włos jest martwym wytworem naszej skóry, więc każde działanie ciepłem uszkadza jego strukturę (chyba że wykonuje to profesjonalista). Zniszczonych włosów nie da się odbudować. Aby ładnie wyglądały na co dzień, nie wystarczy ich stylizować, trzeba jeszcze robić to z głową.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:23