StoryEditor
Perfumerie
27.05.2022 00:00

Douglas z silnym wzrostem sprzedaży i zysków w drugim kwartale 2022

Sieć perfumerii Douglas zaraportowała wzrost sprzedaży w drugim kwartale (od stycznia do marca 2022 r.) o około 39 proc. Sprzedaż osiągnęła poziom 719 milionów euro. Sprzedaż online wciąż jest wysoko, ale widoczne jest ożywienie sprzedaży w sklepach stacjonarnych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Firma Douglas odnotowała znaczące wzrosty zarówno w porównaniu z poprzednim rokiem, jak i w porównaniu do kwartału „przed Covidem” 2019 i powiększyła swoje udziały na rynku niemieckim. Odbicie widać szczególne w perfumeriach stacjonarnych, gdzie ożywienie nastąpiło po tym, jak złagodzono ograniczenia związane z pandemią. Sklepy stacjonarne Douglas dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z oczekiwaniami część biznesu internetowego przeniosła się z powrotem do perfumerii stacjonarnych, ale ogólnie utrzymała się na bardzo wysokim poziomie.

Teraz, gdy zakończyły się blokady, widzimy, jak wskaźniki sprzedaży między działalnością internetową i sklepową zaczynają się ponownie wyrównywać. W drugim kwartale mieliśmy dwukrotnie większą sprzedaż e-commerce niż przed okresem pandemii. Cieszy fakt, że udało nam się utrzymać ten wysoki poziom. To pokazuje, że nasza strategia dotycząca internetowej platformy kosmetycznej okazuje się właściwym modelem biznesowym – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalna Grupy Douglas.

Przychody Grupy są o 12,0 proc. wyższe od poziomu sprzed wybuchu pandemii COVID-19, a skonsolidowany wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 26,5 mln EUR do 25 mln EUR w drugim kwartale, po ujemnym wyniku w roku poprzednim.

W całym pierwszym półroczu 2021/22, czyli w miesiącach od października 2021 do marca 2022 włącznie, Douglas zwiększył sprzedaż o 16,9 proc. do ok. 2 mld EUR, a wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 27,3 proc. 216 mln euro.

Ten rozwój pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Niestety nie jest jeszcze możliwe wykonanie wiarygodnej prognozy relacji między handlem stacjonarnym a e-commerce w dłuższej perspektywie – dodała Tina Müller.

W lutym Douglas wszedł na rynek opieki zdrowotnej, przejmując holenderską aptekę internetową Disapo. Od końca kwietnia klienci Douglas mogą kupować dermokosmetyki i produkty bez recepty za pośrednictwem programu partnerskiego w sklepie internetowym. W ciągu roku planowane jest rozszerzenie oferty na kolejne kraje europejskie.

Więcej o tym tutaj: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 18:19