StoryEditor
Perfumerie
27.05.2022 00:00

Douglas z silnym wzrostem sprzedaży i zysków w drugim kwartale 2022

Sieć perfumerii Douglas zaraportowała wzrost sprzedaży w drugim kwartale (od stycznia do marca 2022 r.) o około 39 proc. Sprzedaż osiągnęła poziom 719 milionów euro. Sprzedaż online wciąż jest wysoko, ale widoczne jest ożywienie sprzedaży w sklepach stacjonarnych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Firma Douglas odnotowała znaczące wzrosty zarówno w porównaniu z poprzednim rokiem, jak i w porównaniu do kwartału „przed Covidem” 2019 i powiększyła swoje udziały na rynku niemieckim. Odbicie widać szczególne w perfumeriach stacjonarnych, gdzie ożywienie nastąpiło po tym, jak złagodzono ograniczenia związane z pandemią. Sklepy stacjonarne Douglas dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z oczekiwaniami część biznesu internetowego przeniosła się z powrotem do perfumerii stacjonarnych, ale ogólnie utrzymała się na bardzo wysokim poziomie.

Teraz, gdy zakończyły się blokady, widzimy, jak wskaźniki sprzedaży między działalnością internetową i sklepową zaczynają się ponownie wyrównywać. W drugim kwartale mieliśmy dwukrotnie większą sprzedaż e-commerce niż przed okresem pandemii. Cieszy fakt, że udało nam się utrzymać ten wysoki poziom. To pokazuje, że nasza strategia dotycząca internetowej platformy kosmetycznej okazuje się właściwym modelem biznesowym – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalna Grupy Douglas.

Przychody Grupy są o 12,0 proc. wyższe od poziomu sprzed wybuchu pandemii COVID-19, a skonsolidowany wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 26,5 mln EUR do 25 mln EUR w drugim kwartale, po ujemnym wyniku w roku poprzednim.

W całym pierwszym półroczu 2021/22, czyli w miesiącach od października 2021 do marca 2022 włącznie, Douglas zwiększył sprzedaż o 16,9 proc. do ok. 2 mld EUR, a wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 27,3 proc. 216 mln euro.

Ten rozwój pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Niestety nie jest jeszcze możliwe wykonanie wiarygodnej prognozy relacji między handlem stacjonarnym a e-commerce w dłuższej perspektywie – dodała Tina Müller.

W lutym Douglas wszedł na rynek opieki zdrowotnej, przejmując holenderską aptekę internetową Disapo. Od końca kwietnia klienci Douglas mogą kupować dermokosmetyki i produkty bez recepty za pośrednictwem programu partnerskiego w sklepie internetowym. W ciągu roku planowane jest rozszerzenie oferty na kolejne kraje europejskie.

Więcej o tym tutaj: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 14:47