StoryEditor
Producenci
22.02.2023 00:00

Marcin Polak dyrektorem zarządzającym Delia Cosmetics

Marcin Polak od lutego 2023 r. jest dyrektorem zarządzającym Delia Cosmetics / fot. materiały prasowe
Marcin Polak objął stanowisko dyrektora zarządzającego Delia Cosmetics. Od lutego br. odpowiada za zarządzanie operacyjne oraz wdrażanie strategii ukierunkowanej na dalszy rozwój firmy na rynku krajowym, eksportowym oraz kontraktowym. Marcin Polak wszedł do biznesu kosmetycznego po kilkunastu latach pracy w branży wydawniczej. Przez ostatnich 15 lat Marcin Polak był prezesem łódzkiego oddziału Grupy Polska Press.

Z początkiem lutego 2023 r. Marcin Polak objął stanowisko dyrektora zarządzającego w polskiej firmie kosmetycznej Delia Cosmetics – to nowo utworzona funkcja w strukturach zarządczych firmy. Będzie odpowiadał za zarządzanie operacyjne oraz wdrażanie strategii ukierunkowanej na dalszy rozwój firmy na rynku krajowym, eksportowym oraz produkcji kontraktowej.

– Główną rolą nowego dyrektora jest wzmocnienie struktur zarządczych Delia Cosmetics, a celem poprowadzenie spółki ku jeszcze większej ekspansji na rynku rodzimym, a przede wszystkim na dynamicznie rosnącym rynku zagranicznym. To fundamentalna rola w zarządzaniu firmą, ponieważ pod jego skrzydłami znajdą się wszystkie procesy operacyjne i sprzedażowe oraz oba zakłady produkcyjne w Rzgowie i Konstantynowie Łódzkim. Doświadczenie w budowaniu strategii oraz działaniach operacyjnych zdobywał na stanowisku prezesa łódzkiego Oddziału Grupy Polska Press, na którym z sukcesami zarządzał przez ostatnie 15 lat – skomentował Karol Szmich, właściciel i prezes Delia Cosmetics.

Karol Szmich pozostaje na stanowisku prezesa zarządu, biorąc odpowiedzialność za zarządzanie strategiczne.

Marcin Polak przez blisko 17 lat był związany z Grupą Polska Press. Przez niemal 15 lat pełnił stanowisko prezesa łódzkiego oddziału wydawnictwa. Odpowiadał za zarządzanie strategiczne i operacyjne we wszystkich obszarach: wydawniczym (ze szczególnym uwzględnieniem strategii digital), finansowym, sprzedażowym, marketingowym, dystrybucyjnym, administracyjnym i kadrowym. Z Polska Press pożegnał się w kwietniu 2022 r. 

Delia Cosmetics to polski producent kosmetyków z 25-letnią tradycją i właściciel trzech marek – Delia, Cameleo i Dr Szmich. Główne kategorie to kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i do makijażu, flagowa linia Eyebrow Expert do pielęgnacji i koloryzacji brwi, sygnowana marką Delia, kosmetyki do pielęgnacji i koloryzacji włosów Cameleo, oraz gama produktów o działaniu dezynfekującym i antybakteryjnym marki Dr Szmich.

Delia Cosmetics sprzedaje swoje produkty na 60 rynkach na całym świecie. Jest również producentem marek kontraktowych. Produkcja odbywa się w dwóch zakładach o łącznej powierzchni 10 tys. mkw. Praca badawcze prowadzone są w 5 laboratoriach.

Firma inwestuje w e-commerce, weszła m.in. do globalnej sieci Amazon. Uruchomiła także własny sklep internetowy. 25 lat temu firmę założył dr Józef Szmich, który prowadził ją wraz z żoną Aliną Szmich. W 2018 r. stery od ojca przejął syn Karol Szmich, który obecnie zarządza biznesem.

Czytaj także: Karol Szmich, Delia Cosmetics: Nie od razu chciałem uczestniczyć w firmie rodzinnej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 11:44
Unilever zainwestuje 30 miliardów pesos m.in. w budowę fabryki w Meksyku do 2028 roku
Na zdj. biuro firmy Unilever.BalazsSebok/Shutterstock

Unilever ogłosił plan znaczącej inwestycji w Meksyku, której łączna wartość wyniesie 1,5 miliarda dolarów amerykańskich, czyli około 30 miliardów pesos. Informację potwierdzono podczas konferencji prasowej z udziałem prezydentki Meksyku, Claudii Sheinbaum. Inwestycje będą realizowane w latach 2025–2028 i mają objąć szereg inicjatyw w różnych regionach kraju.

Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w stanie Nuevo León. Na ten cel przeznaczono 8 miliardów pesos, co odpowiada około 407,4 milionom dolarów. Nowy obiekt będzie wyspecjalizowany w produkcji kosmetyków i artykułów do pielęgnacji osobistej, co ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie konsumentów w regionie.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego Unilever przewiduje również stworzenie około 1 200 miejsc pracy. Nowe etaty mają powstać nie tylko w nowym zakładzie, ale także w ramach innych projektów realizowanych przez firmę na terenie Meksyku. Inwestycja ma przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy oraz rozwoju zaplecza przemysłowego.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji w Meksyku wpisuje się w rządowy program „Plan Mexico”, mający na celu przyciąganie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla Unilever przedsięwzięcie to stanowi element strategii nearshoringu w Ameryce Północnej, umożliwiającej skrócenie łańcuchów dostaw i szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 08:55
Paris Hilton wprowadza na rynek markę kosmetyków Parívie
Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie GivesIG parishilton i pariviebeauty

Kosmetyki Parívie powstały we współpracy z Alexandrą Marsh (prezes i współzałożycielka Parívie). Linia opiera się na technologii inPHinite Youth Technology, zastrzeżonej i dostępnej na wyłączność nowej marki Paris Hilton. Ta nowa formuła obejmuje peptydy nowej generacji, ochronę antyoksydacyjną i ekstrakty fermentowane przez probiotyki, które mają zwalczać czynniki stresogenne dla skóry.

Wiem, jak to jest być zawsze aktywnym, zawsze w ruchu, i nie chciałabym tego zmieniać – wyjaśniła Paris Hilton. Jak zdradziła, przygotowywanie Parívie zajęło dwa lata. Zależało jej na stworzeniu kosmetyków, które mają pomóc “wzmocnić te chwile, które poświęcamy sobie, niezależnie czy jest to pięć minut, czy pełna rutyna”.

Celem była innowacja, która działa, piękno które pomaga wzmocnić poczucie pewności siebie, promienność i bezkompromisowość – podkreśliła Hilton.

Debiutancka linia Parívie obejmuje sześć produktów, m.in. piankę do mycia twarzy z BHA i ceramidami, rozjaśniającą esencję z kwasami owocowymi i składnikami wzmacniającymi barierę skóry, wielozadaniowe serum z dodatkiem inPHinite Youth, które redukuje zmarszczki i ujędrnia skórę.

Kolekcję uzupełnia bogaty krem ​​nawilżający, który zatrzymuje nawilżenie i przywraca skórze siłę, a także luksusowy krem ​​na noc do regeneracji i odnowy skóry.

Spędziłam życie, poruszając się między wieloma rolami: aktywistki, bizneswoman, artystki, a teraz mamy. Przez lata glamour pomógł mi przetrwać. Teraz mogę potwierdzić, że wewnątrz jest nadal Paris – moja najpiękniejsza i najbardziej pewna siebie wersja – podkreśliła Hilton.

Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie Gives – zobowiązanie, że 1 proc. zysków ze sprzedaży zostanie przeznaczone na wzmocnienie pozycji kobiet.  

Paris Hilton jest obecna w branży beauty od kilkunastu lat, jako jedna z pierwszych z sukcesem promowała swoje linie perfum. Ostatnio współpracowała z Tan-Luxe nad kolekcją produktów samoopalających

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 09:55