REKLAMAHeinz Glas_banner glowny_czerwiec-sierpień 2020
Polacy stęsknili się za centami handlowymi. Jednak wielu obawia się dużych skupisk ludzkich, zamkniętych przestrzeni oraz tego czy obiekty spełnią nałożone na nie wymogi sanitarne

Polacy stęsknili się za centami handlowymi. Jednak wielu obawia się dużych skupisk ludzkich, zamkniętych przestrzeni oraz tego czy obiekty spełnią nałożone na nie wymogi sanitarne (fot. pixabay)

Niemal połowa polskich konsumentów ma zamiar odwiedzić galerie w pierwszych dwóch tygodniach od otwarcia, a ponad jedna trzecia respondentów deklaruje, że zrobi to w ciągu pierwszych pięciu dni. Dla połowy osób ważne jest bezpieczeństwo podczas zakupów.

REKLAMA

Z deklaracji osób przepytanych przez firmę Selectivv wynika, ze nie należy spodziewać się szturmu pierwszego dnia. Tylko 7 proc. badanych chce odwiedzić centrum handlowe tuż po otwarciu butików, jednak to nie obawa przed kolejkami (którą deklaruje 10,49 proc. ankietowanych), a strach o zdrowie powoduje, że klienci nie chcą wrócić do centrów handlowych pierwszego dnia.

Co trzeci ankietowany (35 proc.) obawia się dużych skupisk ludzkich, niemal 29 proc. klientów wykazuje obawy przed obiektami zamkniętymi, a co czwarty respondent twierdzi, że galerie handlowe mogą nie spełnić wymogów sanitarnych.

Decydującym aspektem, który może pomóc w podjęciu decyzji o zakupach będzie zatłoczenie centrum handlowego. Najmniej zatłoczone obiekty kuszą 41 proc. klientów. Aż 36 proc. ankietowanych chce odwiedzić centrum handlowe blisko domu, a dla 21 proc. ważne jest, aby wejście do sklepów było możliwe z poziomu parkingu. W tym przypadku zyskać mogą parki handlowe. 

Badanie wskazuje, że po ponownym otwarciu centrów handlowych, zyskać mogą obiekty położone blisko osiedli mieszkaniowych, natomiast rzadziej odwiedzane będą galerie w okolicach biurowców. Tylko niespełna 13 proc. osób chce zrobić zakupy niedaleko miejsca pracy. 

A które sklepy odwiedzą Polacy w pierwszej kolejności? Prym w badaniach wiodą odzieżowe (38 proc.), z wyposażeniem wnętrz (29 proc.) i obuwnicze (prawie 28 proc.).

Najważniejszym czynnikiem, który może z powrotem przyciągnąć klientów do galerii handlowych jest bezpieczeństwo. W obawie o zdrowie, kuszące promocje schodzą na drugi plan. Dla 48 proc. Polaków najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa podczas zakupów, natomiast oferty promocyjne kuszą 36 proc. ankietowanych. Mniejsze znaczenie ma duży parking (ważny dla 12 proc.), a spotkania ze znajomymi w galeriach handlowych pozostają bez znaczenia. Tylko 2,8 proc. respondentów poszłoby do centrum handlowego w celach towarzyskich. 

Badanie przeprowadzono na próbie 2400 osób w dniach 06-18.04.2020 r. przez firmę Selectivv.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony