24 maja 2022
Presja cenowa, inflacja, niepewność jutra powoduje wzmocnienie „sprytnych zachowań zakupowych”. To świetny czas dla rozwoju marek własnych – przekonuje Szymon...
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Przed branżą kosmetyczną stoi wiele wyzwań. Kryzys tak naprawdę jeszcze do nas nie dotarł, ale to, że nadejdzie jest pewne, a pytane brzmi kiedy nadejdzie i w jakim stopniu...
19 maja 2022
Klienci funkcjonują w środowisku podlegającym szybkim zmianom i w coraz większym stopniu zajmują ich kwestie zaufania, wartości i uczciwości. Zdaniem 88 proc....
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Klient
KONSUMENT i TRENDY
RAPORTY I ANALIZY
9 maja 2017, 14:44
wiadomoscikosmetyczne.pl
(fot. mat. własne)
Tylko 14 proc. Polaków robi większe zakupy artykułów codziennego użytku bez specjalnego przygotowania, a 65 proc. sporządza szczegółową listę zakupów. Aż 84 proc. konsumentów przegląda gazetki promocyjne – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS.
Połowa uczestników badania podczas przygotowań do zakupów przegląda papierowe gazetki sieci handlowych. 30 proc. korzysta z gazetek publikowanych w serwisach zbierających gazetki różnych sieci, a 26 proc. przegląda serwisy konkretnych sklepów. Konsumenci mobilni chętnie korzystają z aplikacji zbierających oferty różnych sieci (15 proc.) lub z aplikacji ułatwiających zrobienie listy zakupów (7 proc.). Tylko 14 proc. badanych osób nie przygotowuje się specjalnie do robienia zakupów tego typu.
Kobiety częściej niż mężczyźni przygotowują listę zakupów na kartce (72 proc. vs 59 proc.), przeglądają papierowe gazetki (52 proc. vs 49 proc.) oraz przeglądają strony internetowe i aplikacje z ofertami różnych sklepów (odpowiednio 33 proc. vs 2 proc. oraz 16 proc. vs 13 proc.). Z kolei więcej mężczyzn niż kobiet przegląda internetowe strony sklepów (28 proc. vs 23 proc.) oraz przygotowuje listy zakupów w aplikacji (9 proc. vs 6 proc.). Dodatkowo mężczyźni częściej niż kobiety nie przygotowują się specjalnie do robienia większych zakupów do domu (16 proc. vs 12 proc.).
Największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się gazetki sieci Biedronka (46 proc.) oraz Lidl (41 proc.). Zaledwie 16 proc. uczestników badania nie przeglądało w ciągu ostatniego tygodnia żadnej papierowej gazetki sieci reklamowej.
Ponad połowa małych i średnich firm skarży się, że ich klienci nieterminowo płacą za
W jakiej sytuacji Twoi klienci sięgną po nowość? Gdy jest ona powiązana z promocją cenową
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022
12 kwietnia 2022