StoryEditor
Producenci
08.12.2019 00:00

Gwiazdka Kosmetycznych na rzecz fundacji "Piękniejsze życie"

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego organizuje 11 grudnia br. w Warszawie doroczne spotkanie gwiazdkowe. Dochód ze sprzedaży wejściówek, tak jak w latach poprzednich, zostanie przeznaczony na fundację "Piękniejsze życie" wspierającą kobiety z chorobą nowotworową.

Polski Związek Przemysł Kosmetycznego organizuje 11 grudnia br. tradycyjne spotkanie gwiazdkowe dla branży kosmetycznej. Gwiazdka odbędzie się w warszawskiej Fortecy-Kręgliccy przy ul. Zakroczymskiej 12. Zabawa będzie zorganizowana w atmosferze warszawskiej ulicy dwudziestolecia międzywojennego.

Jak co roku, dochód ze sprzedaży biletów na gwiazdkowe spotkanie zostanie przeznaczony na wsparcie fundacji „Piękniejsze życie”, która od 13 lat działa na rzecz osób zmagających się z chorobą nowotworową. Dzięki środkom pozyskanym podczas wydarzenia, wolontariuszki fundacji będą mogły nadal prowadzić, w 22 szpitalach w Polsce, warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla kobiet chorych na nowotwory. W ubiegłym roku ze sprzedaży wejściówek na gwiazdkowe spotkanie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego udało się zebrać rekordową kwotę 38 tys. zł.

Gwiazdkowe spotkanie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego ma charakter zamknięty. Liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja prowadzona jest tutaj 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to organizacja reprezentująca interesy przedsiębiorców branży kosmetycznej. Skupia ponad 180 firm. Członkowie Związku to producenci i dystrybutorzy kosmetyków w całej Polsce, laboratoria, firmy doradcze oraz ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerzy okołobranżowi – dostawcy opakowań i surowców.  

Piękniejsze Życie to polska edycja międzynarodowego projektu Look Good…Feel Better. Powstał on w Stanach Zjednoczonych w 1989 r., a obecnie działa już w 24 krajach. Pomaga kobietom przechodzącym leczenie onkologiczne. To jedyne działanie CSR całego sektora kosmetycznego o charakterze międzynarodowym. Związek oraz zrzeszone w nim firmy zainicjowały w 2006 r. uruchomienie projektu w Polsce i były jego wyłącznym realizatorem aż do 2011 r. Wówczas projekt przekształcił się w samodzielną fundację "Piękniejsze życie", którą Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego nadal wspiera aktywnie.

Fundacja organizuje dwugodzinne warsztaty w szpitalach i klinikach onkologicznych, podczas których przeszkoleni wolontariusze – zawodowi makijażyści i kosmetyczki – prowadzą wieloetapowy program pielęgnacji skóry i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych. Obecnie rocznie odbywa się 150 warsztatów, w których udział bierze 1500 pacjentek. Przekazywanych jest im 150 tys. sztuk produktów kosmetycznych.

Fundację można wspierać na wiele sposobów. Środki pieniężne, to tylko jedno z niezbędnych do funkcjonowania zasobów. Fundacja wciąż boryka się z brakami kosmetyków niezbędnych do prowadzenia warsztatów: płyny micelarne, kremy do twarzy, pod oczy, fluidy, cienie do powiek, pudry, róże, kredki do brwi, do oczu. Wciąż poszukuje również wolontariuszy do rozważenia warsztatów w 14 miastach Polski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:33