StoryEditor
Producenci
22.10.2021 00:00

Herbapol Lublin wręczył nagrody za działalność na rzecz natury

Nagrody Herbapol Esencja Natury 2021 rozdane. Podczas uroczystej Gali w warszawskiej restauracji Belvedere, w której miała przyjemność uczestniczyć również redakcja Wiadomości Kosmetycznych – Herbapol Lublin uhonorował wyjątkowych laureatów statuetkami.

Nagrody Herbapol Esencja Natury 2021 rozdawane są już od wielu lat, jedynie zeszłoroczna edycja z powodu pandemii musiała zostać zawieszona. Sytuacja na świecie pokazał nam, że zdrowie i natura są niezwykle ważne w naszym życiu. Jak nigdy dokąd, potrzebujemy natury, kontakt z nią budzi w nas wrażliwość, inspiruje do działania, daje poczucie sensu zdarzeniom w naszym życiu. 

Kapituła nagrody Herbapol Esencja Natury postanowiła przyznać nagrody w następujących kategoriach:

W kategorii Natura i nauka: dr Katarzyna Simonienko, lekarz psychiatra, propagatorka wiedzy medycznej z zakresu terapii lasem, autorka m.in. książki „Lasoterapia”, przewodniczka kąpieli leśnych.

W kategorii Natura i edukacja Fundacja trzy cztery! której misją jest profilaktyka syndromu deficytu natury i usuwanie jego negatywnych skutków. Kluczowym przykładem jej działalności jest pierwsze w Polsce przedszkole leśne “Puszczyk”, działające przez cały rok pod Białymstokiem.

W kategorii Natura i media społecznościowe - dr Artur Zagajewski, pasjonat roślin ozdobnych dzielący się swoją wiedzą w krótkich filmikach zamieszczanych w mediach społecznościowych.

W kategorii Z naturą przez życie - Karolina Ferenstein-Kraśko propagująca zdrowy styl życia w otoczeniu natury, kontynuująca rodzinną tradycję właścicielka stadniny na Mazurach, otaczająca opieką wykluczone z normalnego funkcjonowania konie.

W kategorii Natura w sztuce - Urszula Zajączkowska, autorka książki „Patyki i Badyle”, poetka, botaniczka, artystka wizualna.

W kategorii W towarzystwie natury - Mateusz Waligóra, podróżnik, który jako pierwszy w historii przeszedł samotnie mongolską część Pustyni Gobi. Niedawno pokonał pieszo 1200 km wzdłuż Wisły oraz 580 km polskiego wybrzeża w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczących przyszłości naszej przyrody w obliczu postępujących zmian klimatycznych.

Kapituła postanowiła nawiązać do wizji i założeń marki Herbapol Polana, która pojawiła się na polskim rynku kosmetycznym w ubiegłym roku i powołać nową kategorię nagrody.

Kapituła w 2021 r. w uznaniu za świadome, płynące z natury i poszanowania własnego organizmu piękno, zdecydowała po raz pierwszy przyznać nagrodę w nowej kategorii: Piękna z natury, a otrzymała ją Orina Krajewska, aktorka, współzałożycielka i prezeska Fundacji Małgosi Braunek „Bądź”, propagatorka medycyny integralnej i holistycznego stylu życia. Została wyróżniona za całościowe podejście do dbania o siebie, wsłuchiwanie się w swoje potrzeby duchowe, psychiczne i fizyczne.

Przeczytaj również: Herbapol Polana rozpoczęła współpracę z Super-Pharm

Podczas uroczystości została też przyznana Nagroda Specjalna Herbapol Esencja Natury 2021. Otrzymał ją Robert Makłowicz, doceniony za umiejętność dzielenia się naturalną pasją do gotowania, niezmienny entuzjazm, szczery zachwyt otaczającymi widokami, które towarzyszą jego programom od ponad 20 lat.

Wydarzenie, organizowane przez firmę „Herbapol-Lublin”, po raz pierwszy transmitowano na żywo w mediach społecznościowych. Galę prowadziła Agnieszka Woźniak-Starak, a wieczór zakończył koncert Krzysztofa Zalewskiego.


Wszyscy laureaci tegorocznej edycji Herbapol Esencja Natury


Dr Arturowi Zagajewskiemu, z wielką radością statuetkę wręczyła Agnieszka Cegielska, laureatka poprzedniej edycji.


Agnieszka Woźniak-Starak i prezes zarządu Herbapol Lublin - Evangelos Evangelou


Po części oficjalnej goście bawili się podczas koncertu Krzysztofa Zalewskiego.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 10:31