REKLAMATargi Kraków - baner główny - marzec 2019

Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz w programie "Money. To się liczy" stwierdziła, że rozwiązanie, które zostanie podjęte w sprawie marek własnych, będzie na pewno w zgodnie z prawem europejskim.

REKLAMAPrzewodnik po handlu - belka w artykułach WK 2019
Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii

Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii (fot. Wiadomości Kosmetyczne)

Jak stwierdziła, powstanie tzw. raport otwarcia w sprawie marek własnych, który będzie podstawą ewentualnych zmian prawnych.

Celem raportu będzie "zapewnienie równowagi między sieciami handlowymi, które teraz mają przewagę, a polskimi producentami, którzy dostarczają towary sprzedawane pod markami własnymi sklepów".  

- Wiemy dobrze, że marki własne są robione przez polskich producentów. Wielu z nich odwiedziłam, wywierana jest na nich presja. Mamy sytuację nierównowagi. Nie chcemy też doprowadzić do podniesienia cen w sklepach. Nie zrobimy niczego, co wstrząśnie rynkiem – powiedziała Jadwiga Emilewicz.

Przypomnijmy, że minister Emilewicz dziś (11 marca) spotka się z prezesem UOKiK Markiem Niechciałem. Spotkanie odbędzie się w ramach "prac analitycznych" nad projektem ustawy ograniczającej sprzedaż marek własnych w sieciach handlowych.

Chodzi o projekt zapowiedziany w ubiegłym tygodniu przez premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego. Jak pisał portal wiadomoscihandlowe.pl, to właśnie w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii - przy wsparciu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - trwają aktualnie wstępne prace nad projektem.

Mateusz Morawiecki zapowiedział ustawę, która ma ograniczyć w sklepach sprzedaż produktów typu private label. - Chcemy zaproponować ustawę, która w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów, pod ich własną marką - zapowiedział w sobotę premier podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce.

Dodał, że obecna sytuacja "szalenie utrudnia osiągnięcie przyzwoitej marży przez polskich producentów". Dlatego mają powstać przepisy służące promocji polskich marek.

Premier nie poinformował o tym do jakiego poziomu rząd chciałby obniżyć udziały marek własnych w ofercie sklepów. Nie wiadomo także kiedy nowe przepisy miałyby wejść w życie.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony