StoryEditor
Producenci
08.03.2023 00:00

Natrue nawiązuje współpracę w zakresie kosmetyków z Organic Trade Board

Natrue i Organic Trade Board połączyły siły, aby podnieść świadomość na temat kosmetyków organicznych i zwiększyć sprzedaż. Celem partnerstwa jest wspieranie, promowanie i poszerzanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek z certyfikatem Natrue. Zostanie to osiągnięte poprzez dostarczanie konsumentom informacji w „łatwy do przyswojenia sposób na temat korzyści płynących z certyfikowanego, organicznego piękna”.

Dzięki niedawno ogłoszonemu partnerstwu Natrue i Organic Trade Board chcą wzmocnić swój przekaz poprzez dzielenie się jasnymi, zwięzłymi informacjami na temat korzyści płynących z certyfikowanych kosmetyków organicznych. Nadrzędnym celem jest wspieranie, promowanie i zwiększanie wiedzy na temat sektora kosmetyków naturalnych i organicznych w Wielkiej Brytanii, w szczególności na temat marek certyfikowanych przez Natrue, przy czym głównym celem jest dostarczanie konsumentom w przystępny sposób informacji na temat korzyści płynących z certyfikowanych organiczne piękno. Historycznie kampania marketingowa

Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej, ale teraz obejmuje wszystkie obszary branży ekologicznej, w tym kosmetyki. Organic Trade Board to brytyjskie stowarzyszenie członkowskie branży ekologicznej, którego celem jest zapewnienie jej jednolitego, słyszalnego głosu, wspólne wzmacnianie świadomości ekologicznej i wzrost sprzedaży produktów eko. Historycznie rzecz biorąc, kampania marketingowa Organic Trade Board była ograniczona do członków z branży spożywczej; jednak organizacja zmieniła się radykalnie w ciągu ostatnich kilku lat, otwierając kampanię dla produktów niespożywczych i przyjmując członków ze wszystkich dziedzin przemysłu ekologicznego, w tym kosmetycznego. Częścią misji Organic Trade Board jest podnoszenie świadomości ekologicznych marek kosmetycznych. W przeciwieństwie do obostrzeń dotyczących żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego; tak więc, szczególnie dla konsumentów, ważne jest zapewnienie jasności przekazu reklamowego.

Natrue została założona w 2007 roku i oferuje kryteria, które określają surowe wymagania zarówno dla naturalnych, jak i organicznych produktów kosmetycznych, mając na celu zapewnienie jasności i przejrzystości. Certyfikacja Natrue dotyczy gotowych produktów i surowców marek kosmetycznych; organizacja rozwinęła, spopularyzowała i poszerzyła zasięg rozpoznawalności swojej marki w całej Europie, obecnie skupiając się na rynkach poza blokiem unijnym. „W przeciwieństwie do żywności i napojów, nie ma prawnej definicji kosmetyku organicznego. Szczególnie dla konsumentów ważne jest, aby zapewnić przejrzystość i tu właśnie wkracza Natrue” – stwierdza organizacja. Rzeczywiście, marki często ustalają własne definicje tego, co jest uważane za „naturalne”, „organiczne” lub „czyste”, co wprowadza zamieszanie.

Na całym świecie istnieje ponad 8800 produktów i surowców opatrzonych znakiem Natrue Label, obejmujących ponad 280 naturalnych i organicznych marek. Organizacja zrzesza 75 członków na całym świecie.

Czytaj także: Natrue inicjuje Międzynarodowy Dzień Kosmetyków Naturalnych. Obchody zaplanowano na 23 listopada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2025 09:00
Franck Marilly, szef regionu EMEA w Shiseido, odchodzi ze stanowiska. Nie będzie następcy
Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost.Shutterstock

Japońska grupa kosmetyczna Shiseido ogłosiła rezygnację Francka Marilly, prezesa regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Marilly, który dołączył do firmy w 2018 roku, oficjalnie ustąpi ze stanowiska 31 maja. Firma podała „powody osobiste” jako powód jego odejścia.

Shiseido, którego portfolio obejmuje takie marki jak m.in. Drunk Elephant, Nars i Serge Lutens, potwierdziło w komunikacie prasowym, że nie wyznaczy następcy na stanowisko prezesa EMEA.

Alberto Noé, który pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego Shiseido EMEA od maja 2024 roku, będzie nadal kierował regionem, którego centrala mieści się w Paryżu. Pełni on również funkcję tymczasowego szefa Shiseido America po odejściu Rona Gee 15 kwietnia br.

Ta zmiana na wysokim szczeblu Shiseido następuje w okresie mieszanych wyników grupy. W 2024 roku zysk operacyjny Shiseido spadł znacząco do 7,58 mld jenów (ok. 48,3 mln USD), w porównaniu z 28,13 mld jenów w roku wcześniejszym.

Podczas gdy region EMEA odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a Japonia 10-procentowy, firma odnotowała znaczące spadki na innych rynkach. Spadła sprzedaż w Chinach (o 5 proc.), w Ameryce (o 7 proc.) i o 24 proc. w sektorze travel retail.

Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost. Firma chce skupić się na swoich najważniejszych markach: Shiseido, Clé de Peau i Nars, jednocześnie robiąc ewaluację i oceniając potencjał zbycia aktywów w ramach szerokiej strategii restrukturyzacji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 16:29
L’Oréal rozważa przejęcie brytyjskiej marki Medik8
Medik8 to marka działająca w obszarze autopersonalizacji rutyny pielęgnacyjnej.Medik8

L’Oréal może wkrótce rozszerzyć swoje portfolio o kolejną markę z segmentu dermokosmetyków. Według doniesień WWD, francuski gigant kosmetyczny jest faworytem w wyścigu o przejęcie brytyjskiej marki Medik8, specjalizującej się w produktach z witaminą A. Transakcja miałaby na celu dalsze wzmocnienie pozycji L’Oréal w dynamicznie rozwijającym się segmencie pielęgnacji skóry premium, zwłaszcza w obszarze retinoidów.

Medik8, założone w 2009 roku przez Elliota Isaacsa, koncentruje się na rozwoju produktów opartych na witaminie A, w szczególności retinalu – alternatywie dla klasycznego retinolu. Flagowa linia Crystal Retinal zdobyła popularność dzięki połączeniu skuteczności i delikatniejszego działania w porównaniu z tradycyjnymi retinoidami. Marka zdobyła silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Europie, a obecnie intensywnie rozwija działalność na rynku amerykańskim.

Według szacunków, przychody Medik8 w 2025 roku mają osiągnąć poziom około 115 mln dolarów amerykańskich. Tylko w 2024 roku sprzedaż wzrosła o 50 proc., co czyni markę jednym z najszybciej rozwijających się graczy w segmencie dermokosmetyków premium. Tak dynamiczny wzrost zainteresowania mógł przyciągnąć uwagę L’Oréal, który w ostatnich latach aktywnie inwestuje w rozwój swojego działu dermatologii kosmetycznej.

Jeśli dojdzie do przejęcia, będzie to kolejny krok w strategii L’Oréal polegającej na wzmacnianiu obecności w segmencie specjalistycznej pielęgnacji skóry. Marka Medik8 może stanowić istotne uzupełnienie portfolio koncernu, które już obejmuje takie brandy jak La Roche-Posay, CeraVe czy SkinCeuticals.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 11:52