REKLAMABeGlossy - banner główny - 16.07 - 16.08

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Norweskie przepisy dotyczą także influencerów i celebrytów, jeśli umieszczana przez nich publikacja w mediach społecznościowych przynosi im jakiekolwiek korzyści, a przy tworzeniu zdjęć czy filmów użyte zostały filtry

Norweskie przepisy dotyczą także influencerów i celebrytów, jeśli umieszczana przez nich publikacja w mediach społecznościowych przynosi im jakiekolwiek korzyści, a przy tworzeniu zdjęć czy filmów użyte zostały filtry (fot. shutterstock)

Zgodnie z nowymi norweskimi przepisami, wszystkie materiały promocyjne, w których wykorzystano retuszowane zdjęcia lub filmy przedstawiające ciało człowieka, będą musiały być oznaczone specjalną etykietą przygotowaną przez norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny. Dotyczy to także filtrów stosowanych w mediach społecznościowych.

Norwegia chce walczyć z promowaniem nierealnego obrazu ciała w przekazach marketingowych, także tych zamieszczanych w mediach społecznościowych. Wprowadziła nowelizację ustawy o działaniach marketingowych, nakazującą oznaczać materiały zdjęciowe i filmowe specjalną etykietą, o ile retuszowi zostało prezentowane na nim ciało człowieka.

Norweskie przepisy dotyczą także influencerów i celebrytów, jeśli umieszczana przez nich publikacja w mediach społecznościowych przynosi im jakiekolwiek korzyści, a przy jej stworzeniu użyte zostały filtry. Jeśli zmianie uległ kolor, kształt lub rozmiar jakiegoś elementu ciała (usta, talia, mięśnie) to zdjęcia czy filmy zamieszczone na Instagramie, Facebooku czy TikToku będą musiały zostać oznaczone etykietą przygotowaną przez norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny.

Zgodnie z przepisami, za naruszenie prawa grozi grzywna, a w skrajnych przypadkach kara pozbawienia wolności. Norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny ma nadzieję, że ​​wprowadzenie etykiety zniechęci reklamodawców i twórców do retuszowania swoich zdjęć. Jeśli nie, to korzyścią będzie wiedza przekazana odbiorcom reklam i przekazów w mediach społecznościowych, że przedstawiany obraz jest fałszywy.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~lukaszmakeup 1 19 dni temu

    Tak trzymać, brawo :)

    Edytowany: 19 dni temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony