StoryEditor
Producenci
17.03.2021 00:00

Teresa Stachnio, Jasmin: Gazetka jest najlepszym działaniem marketingowym dla drogerii

Biorąc pod uwagę lokalizacje drogerii Jasmin (mniejsze miejscowości, gminy, miasteczka), widać, że konsument chętnie korzysta z promocji w bliskiej drogerii, a trafia do niej skuszony promocją zamieszczoną w gazetce dostarczonej mu do skrzynki na listy – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes sieci drogerii Jasmin.

Nakład gazetki promocyjnej sieci Jasmin to 180 tys. Dystrybucja wykonywana jest przez wyspecjalizowaną firmę pod drzwi konsumenta. Zarówno nakład, jak i obszar dystrybucji jest ustalany z właścicielem danej drogerii. Gazetka ukazuje się raz w miesiącu. Jej objętość to 8 stron.

Raz w roku zmieniamy grafikę gazetki, by utrzymać ją w trendach – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes sieci drogerii Jasmin.

Ostatnio zmienił się promowany w niej asortyment – coraz więcej jest produktów ekologicznych, pielęgnacyjnych, a zmniejszona została oferta chemii gospodarczej.

Gazetka od zawsze była zamieszczana w wersji elektronicznej na stronie internetowej drogerii, z możliwością przeglądania ofert i przekierowaniem do najbliższej lokalizacji. Od końca ubiegłego roku klienci mają możliwość pobrania gazetki.

Sieć Jasmin wydaje też kwartalnik Styllovy Jasmin. Jego objętość to 28 stron. Zawiera treści z ofertą beaty, horoskop kosmetyczny i krzyżówkę z nagrodami. Czasopismo jest bezpłatne dla konsumenta i bardzo chętnie zamawiane przez franczyzobiorców.

Zarówno gazetki promocyjne, jak i kwartalnik, są całkowicie finansowane przez producentów opisujących swoje produkty i ich działanie.

– W czasie pandemii z powodu mniejszej odsprzedaży nakłady producentów na gazetki promocyjne zmalały – przyznaje Teresa Stachnio.

Czytaj też: Drogerie i apteki ograniczyły wydawanie gazetek promocyjnych

Jednak według niej to właśnie gazetka wciąż pozostaje najlepszym i najsilniejszym działaniem marketingowym. Biorąc pod uwagę lokalizacje drogerii Jasmin (mniejsze miejscowości, gminy, miasteczka), widać, że konsument chętnie korzysta z promocji w bliskiej drogerii, a trafia do niej skuszony promocją zamieszczoną w gazetce dostarczonej mu do skrzynki na listy.

– Wielu przegląda też oferty w internecie, ale kupuje jednak stacjonarnie. Konsumenci wciąż wolą przyjść do drogerii, obejrzeć produkt, porozmawiać z personelem, nie czekać na przesyłkę tylko kupić i od razu cieszyć się kosmetykiem – wyjaśnia wiceprezes drogerii Jasmin.

Czytaj też: Ograniczenie promocji w drogeriach jest mniejsze niż w innych formatach

a także: Na jakie działania marketingowe stawiają sieci handlowe?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 12:38
P&G zostaje Oficjalnym Partnerem Tour de France do 2028 roku
Tour de France to jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie.Tour de France

Procter & Gamble ogłosił, że został Oficjalnym Partnerem Tour de France oraz Tour de France Femmes avec Zwift na kolejne trzy edycje wyścigu. Oznacza to obecność koncernu przy najbardziej medialnym wydarzeniu kolarskim we Francji aż do 2028 roku. Współpraca obejmie zarówno główny wyścig mężczyzn, jak i jego kobiecą odsłonę, która systematycznie rośnie pod względem widowni i znaczenia sportowego.

Zakres partnerstwa jest szeroki i obejmuje aktywacje wielokanałowe dla kluczowych marek P&G, takich jak Dash, Lenor, Pampers, Gillette, Venus, Fairy, Head & Shoulders i Oral-B. Konsumenci zobaczą działania zarówno w sklepach, jak i w ramach słynnej karawany reklamowej oraz podczas wydarzeń organizowanych na wybranych etapach Tour de France. Kampanie startują już przed rozpoczęciem wyścigu, m.in. w ramach programu „Champions riding for you”.

Procter & Gamble podkreśla, że dociera dziś do dziewięciu na dziesięć francuskich gospodarstw domowych, co czyni Francję jednym z jego kluczowych rynków w Europie. Koncern produkuje lokalnie część swoich marek, co wzmacnia jego pozycję w relacji z francuskimi partnerami handlowymi. Aktywność okołokolarska ma dodatkowo poszerzyć obecność P&G w punktach sprzedaży.

Partnerstwo obejmujące lata 2026–2028 oznacza, że firma będzie obecna przy trzech kolejnych edycjach obu Tourów. Współpraca ma obejmować zarówno zwiększoną ekspozycję marek, jak i działania skierowane do fanów kolarstwa odwiedzających starty i mety etapów. P&G będzie częścią oficjalnych struktur wydarzenia przez cały cykl przygotowań i trwania wyścigów.

Według organizatorów, porozumienie wzmacnia zaangażowanie P&G w rynek francuski poprzez jedną z najbardziej rozpoznawalnych platform sportowych w Europie. Dzięki połączeniu działań w sklepach, obecności medialnej i aktywacji eventowych koncern zamierza zwiększyć rozpoznawalność swoich marek oraz intensyfikować współpracę z sieciami handlowymi na jednym z najważniejszych rynków detalicznych w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 12:43