StoryEditor
E-commerce
11.07.2020 00:00

Kosmetyczne nowości na lato - czytaj nas także w wersji online

Trendy eko, wskazówki dla branży kosmetycznej na postcovidowską przyszłość, kosmetyczne nowości na lato – to wszystko znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych", które, oprócz wersji drukowanej, jest także bezpłatnie dostępne do pobrania w wersji online. 

Kosmetyki do makijażu, lakiery do paznokci, lekkie kremy, preparaty do opalania – wszyscy czekaliśmy na to, żeby było jak dawniej, żeby stały się nam potrzebne i żeby chciało się nam ich używać. Branża może odetchnąć z ulgą, tak się stało – letni sezon rządzi się swoimi prawami, kobiety ruszyły na zakupy, choć echo koronawirusa ciągle gdzieś wybrzmiewa.

Niewiele osób jest dziś skłonnych powiedzieć, jak w dłuższej perspektywie pandemia wpłynie na rynek kosmetyczny. Wzbraniają się przed wiążącymi opiniami producenci i detaliści. – Będzie się on zmieniał w sposób nieprzewidywalny – powiedział Henryk Orfinger, wiceprezes Grupy Dr Irena Eris w obszernym wywiadzie, który możecie przeczytać na naszym portalu. Dlaczego sytuacja jest nieprzewidywalna? Bo jest wiele zmiennych, a najważniejszym czynnikiem są zachowania konsumentów – czy i na co będą chcieli wydawać pieniądze.

 
 
 
 
 

Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region, uważa, że z pewnością będziemy mieć do czynienia z nowymi zwyczajami zakupowymi. – Klienci już teraz decydują się na mniej impulsywne, bardziej przemyślane zakupy. Zauważamy też, że chcą wspierać mniejsze lokalne marki tworzone przez małe firmy, a w swoich wyborach zwracają uwagę na przestrzeganie przez nie zasad społecznej odpowiedzialności. Zainteresowania klientów przesuwają się też w kierunku pielęgnacji i suplementów diety – mówi szefowa Douglasa w Polsce w wywiadzie pt. „Omnichannel pomógł nam łagodniej przejść przez kryzys”, który znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych".

Nie słabnie zainteresowanie kosmetykami naturalnymi, certyfikowanymi. Wegańskie formuły coraz odważniej wkraczają do wszystkich kategorii kosmetycznego rynku. Znajduje to odzwierciedlenie w nowościach zapowiadanych w segmencie makijażu. Tutaj naturalne, roślinne składniki pełnią już nie tylko funkcję pielęgnacyjną, ale także antywirusową i antybakteryjną. O tym trendzie wspominamy w tekście „Modny makijaż? Naturalny i wegański”.

Badacze analizujący światowe trendy wskazują, że konsumenci staną się jeszcze bardziej krytyczni, będą dyktować, jakich produktów i usług oczekują od firm z branży kosmetycznej. Aby sprostać tym oczekiwaniom, standardem staną się kosmetyki z przejrzystymi składami. Na co jeszcze będą zwracać uwagę konsumenci i jakie zjawiska zdominują rynek beauty dowiecie się z opracowania „Wymagający konsumenci przestaną słuchać infuencerów”, w którym agencja badawcza Mintel udziela producentom kosmetyków wskazówek na przyszłość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 14:00