StoryEditor
Producenci
18.01.2018 00:00

Najlepszy Produkt 2018 - poznaj najlepsze produkty FMCG w Polsce [WYNIKI BADANIA]

W warszawskim Hotelu Polonia Palace odbyła się w czwartek uroczysta gala, w trakcie której podsumowaliśmy wyniki siódmej edycji badania "Najlepszy Produkt 2018 - Wybór Konsumentów", organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę "Wiadomości Kosmetycznych" i "Wiadomości Handlowych".

Z badań GfK wynika, że prawie 60 proc. polskich konsumentów podczas zakupów zwraca uwagę na oznaczenia na opakowania produktów informujące o wyróżnieniu danego produktu w badaniach konsumenckich. Oznacza to, że tego typu komunikacja wspomaga proces zakupowy nabywców, jak również może generować dodatkowe zakupy impulsowe.

Jak dokładnie przebiegało tegoroczne badanie? Jego zasięgiem objęte zostały wyłącznie nowe lub istotnie zmienione produkty - czyli produkty obecne na rynku, które zostały w znaczny sposób odświeżone lub wzbogacone. Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów FMCG wprowadzonych na rynek polski w okresie od 1 września 2016 do 1 września 2017 roku.

Badanie przeprowadzone zostało w pierwszej połowie listopada ub.r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), z wykorzystaniem GfK Access Panelu, na próbie 1 tys. Polaków w wieku 18-65 lat. Respondentami były jedynie osoby decydujące lub istotnie współdecydujące o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego, a także używające produktów z badanych kategorii.

Badaniem objęto 49 kategorii produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych - uwzględniono łącznie 253 produkty FMCG. W każdej kategorii respondenci wybierali trzy produkty, które ich zdaniem zasługują na miano najlepszych. Poproszeni zostali również o to, aby wskazane produkty uszeregować od miejsca pierwszego do trzeciego.

Respondentom ukazywały się na ekranie zdjęcia produktów FMCG pogrupowane w kategorie produktowe. Fotografie te były rotowane, w celu uniknięcia efektów pierwszeństwa i świeżości.

Produktom, które respondenci umieszczali na pierwszym miejscu przyznawano 3000 punktów, produktom umieszczonym na drugim miejscu – 2000 punktów, zaś tym, które trafiły na miejsce trzecie przypisywano 1000 punktów. Łączna liczba punktów, które uzyskał dany produkt, była następnie dzielona przez liczbę respondentów oceniających daną kategorię produktową. Wynikiem tego działania była ostateczna pozycja w rankingu.

Lista laureatów badania w kategoriach kosmetycznych:

KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET
Złoto: Oriflame NovAge Time Restore do pielęgnacji twarzy, Oriflame
Srebro: Krem uniwersalny Oriflame Tender Care z olejkiem z nasion borówki, Oriflame
Brąz: Ava Aktywator Młodości pod oczy, Laboratorium Kosmetyczne Ava

KOSMETYKI DO TWARZY DO ZADAŃ SPECJALNYCH
Złoto: Tołpa dermo face sebio do pielęgnacji twarzy, Torf Corporation
Srebro: Marion Detox z aktywnym węglem, Marion
Brąz: Krem ochronny Floslek Ultra Protect, Laboratorium Kosmetyczne Floslek

KOSMETYKI NATURALNE
Złoto: Ava Eco Aloe Organic do pielęgnacji twarzy, Laboratorium Kosmetyczne Ava
Srebro: Perfecta Your Time is Green do pielęgnacji twarzy, Dax Cosmetics
Brąz: Natura Siberica The Northern Collection, Eurobio Lab

KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN
Złoto: Woda toaletowa Verse de Luxe, Côte d’Azur Parfum
Srebro: Ava Eco Men do pielęgnacji ciała i twarzy, Laboratorium Kosmetyczne Ava
Brąz: Woda perfumowana JFenzi Le’Chel Clasique Titanum, JFenzi Perfume Professional

KOSMETYKI DO CIAŁA
Złoto: Joanna Naturia peelingi do ciała, Laboratorium Kosmetyczne Joanna
Srebro: Venus Nature regenerująco- odżywiający balsam do ciała, Pharma C Food
Brąz: Naturalna Biowazelina pielęgnacyjno-ochronna Oleum Herba Studio, Zakład Chemiczno-Farmaceutyczny Farmapol

KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI DŁONI I STÓP
Złoto: Mleczny olejek do rąk Cztery Pory Roku, Pharma C Food
Srebro: Odświeżające antybakteryjne mydła do rak CleanHands, Spółdzielnia Świt
Brąz: Dezodorant do stóp i butów o właściwościach przeciwgrzybiczych No36, Pharma C Food

PERFUMY I WODY PERFUMOWANE DLA KOBIET
Złoto: Woda Perfumowana Cote Flower, Côte d’Azur Parfum
Srebro: Perfumy Oriflame Nature Sublime Tuberose, Oriflame
Brąz: Woda perfumowana JFenzi Le’Chel Caroline, JFenzi Perfume Professional

KOSMETYKI DO WŁOSÓW
Złoto: Nivea Hairmilk do pielęgnacji włosów, Nivea Polska
Srebro: Cameleo BB Anti Damage – keratynowa pielęgnacja, Delia Cosmetics
Brąz: Joanna Ultraplex, Laboratorium Kosmetyczne Joanna

TUSZE, ODŻYWKI I PRODUKTY DO STYLIZACJI RZĘS
Złoto: Tusz do rzęs zwiększający objętość Golden Rose Smokey Lashes, Golden Rose
Srebro EX AEQUO: Maskara Wibo Volume Drama, Wibo
Srebro EX AEQUO: Wodoodporny tusz do rzęs The One No Compromise, Oriflame
Brąz: Joanna Multilashes  serum do rzęs, Laboratorium Kosmetyczne Joanna

KOSMETYKI DO STYLIZACJI I KOLORYZACJI BRWI
Złoto: Paletki do stylizacji brwi Golden Rose Eyebrow Styling Kit, Golden Rose
Srebro: Zestaw do stylizacji brwi Delia Cosmetics Eyebrow Expert, Delia Cosmetics
Brąz: Pomada do brwi Wibo Eyebrow Pomade Dark Brown, Wibo

KOSMETYKI DO MAKIJAŻU I PIELĘGNACJI UST
Złoto: Pomadka matowa Art de Lautrec Matte Lipstick, kolor: wiśnia, Ados Cosmetics
Srebro: Baza pod pomadkę z witaminą E, Golden Rose Prime & Prep, Golden Rose
Brąz: Pomadka w płynie The One Lip Sensation Vinyl Gel, Oriflame

FLUIDY, PUDRY, BAZY POD MAKIJAŻ
Złoto: Matujący puder transparentny Golden Rose Long Wear Finishing Powder, Golden Rose
Srebro: Transparentny puder sypki Wibo Rice Powder, Wibo
Brąz: Płynne podkłady mocno kryjace Hean Never Be Better Coverage, Hean Fabryka Kosmetyków

MALOWANIE, ZDOBIENIE I PIELĘGNACJA PAZNOKCI
Złoto: Holograficzne lakiery do paznokci Golden Rose Holographic Nail Color, Golden Rose
Srebro: Balsam do paznokci Tisane, Zakład Chemiczno-Farmaceutyczny Farmapol
Brąz: Lakier hybrydowy do paznokci Art de Lautrec UV Gel, kolor: brudny róż, Ados Cosmetics

INNOWACJA KOSMETYCZNA
Złoto: Holika Holika Aloe 99% Soothing Gel, My Asia A&K Beauty Krzysztof Chwesiuk
Srebro: EcoCera puder ryżowy – fixer, Kadorna
Brąz: Ava Śnieżna Alga Naprawa Efektów Starzenia się Skóry, Laboratorium Kosmetyczne Ava

PRODUKTY KOSMETYCZNE MARKI WŁASNEJ
Złoto: Kosmetyki Cosmia: delikatne mydło do rak z olejkiem arganowym i żel pod prysznic, jagoda/granat, Auchan
Srebro: Produkt do rozjaśniania odcieni podkładów: Kobo White Brightener Mix with Foundation, Natura
Brąz: Puder rozświetlający MySecret Face Illuminator Powder Sparkling Beige, Natura

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 13:25